Gode ideer i Sverige
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-08-03 18:58

Påtænker en lille weekend tur til området omkring Göteborg, Vänern og en
smut ind i Norge.

Er der nogle gode forslag til hvad vi kan se og opleve. Vi holder af
naturen, men vi kan ikke gå så langt.

Jesper

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 07-08-03 22:06

Thu, 7 Aug 2003 19:58:13 +0200, skrev "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.dk> :

>Påtænker en lille weekend tur til området omkring Göteborg, Vänern og en
>smut ind i Norge.

Et par spændende indslag kunne være:

Sluserne i Trollhättan (en del af Göta Kanal) er meget spændende,
synes jeg.
http://www.visittrollhattan.se/

"Elgenes Bjerg" (Halleberg og Hunneberg) ved Vänersborg, hvor der er
store chancer for at se elge (mest i skumringen om aftenen og ridligt
om morgenen).
http://www.hunneberg.org/förstasida.htm

Akvædukten i Håverud, hvor kanal, jernbane og landevej krydser
hinanden i flere etager.
<http://www.dalslandskanal.se/2002/pages/aqueduct/aqueduct.asp?PageID=aqueduct&PageNR=206&SubCat=1&language=SE>

Skærgården nord for Göteborg, inkl. øerne Tjörn og Orust er også smuk
- evt. kan I lægge køreturen den vej over.

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside (hobby, kunst, camping): http://gydda.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-08-03 20:58

"Gitte Sørensen" <gitte@superbruger.dk> wrote in message
> [...]
>
> Skærgården nord for Göteborg, inkl. øerne Tjörn og Orust er også smuk
> - evt. kan I lægge køreturen den vej over.

Kære Gitte

Tak for ideerne.

Jesper

Fra : Michael

Dato : 08-08-03 07:31

Hej Jesper !

Hvis du ikke har set sluser før, så kan jeg anbefale at kigge nærmere på de
store sluser i Trollhättan og lidt nordøst for Halden i Norge er der også
nogle meget spændende sluser.

Her er desuden en side om ture i Norge:
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page10.html

God tur

Hilsen fra Michael

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-08-03 15:12

Jesper Nielsen <jesniel@yahoo.dk> wrote:

> Påtænker en lille weekend tur til området omkring Göteborg, Vänern og en
> smut ind i Norge.
>
> Er der nogle gode forslag til hvad vi kan se og opleve. Vi holder af
> naturen, men vi kan ikke gå så langt.

Du skal ihvertilfælde ikke glemme at besøge Godisbussen ca. 80 km
nordøst for Helsingborg på strækningen mod Stockholm.

Slikket koster kr. 3.95 pr 100 gram og du får en monsterpose for 30,-

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/