rejse med ryksæk i iran m.m.
Fra : kim isaksen

Dato : 07-08-03 17:25

Hejsa.

Nogen der har nogen som helst erfaringer med at backpacke i
iran/pakistan/nordindien.

Jeg planlægger en tur fra gode danmark og til indien, hvor temaet er "hold
dig til jorden". dvs. ingen fly.
Nogen der har prøvet noget lignende. Kender til transport forholdene dernede
af olg.

iM
--
## It is a profitable thing, if one is wise, to seem foolish

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-08-03 21:42

"kim isaksen" <lysalf@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> iM
> --
> ## It is a profitable thing, if one is wise, to seem foolish

Desværre ingen hjælp at yde, men jeg ser gerne dine billeder fra grænserne.

Mvh

Jesper
--
Borderbase - your online guide to international borders
http://www.nicolette.dk/borderbase

Fra : max

Dato : 07-08-03 22:37

> [...]
> dig til jorden". dvs. ingen fly.
> Nogen der har prøvet noget lignende. Kender til transport forholdene dernede

Jeg har mødt en del tyskere der har taget turen og alle havde
gode oplevelser, specielt i Iran, nogle grænser var lidt besværlige,
men det lykkedes at komme igennem.
Du skal nok lave så meget planlægning som muligt hjemmefra
og være og være åben for alternative forslag fra andre rejsende
du møder på vejen..
Der bør være sites der beskriver den rute, søg på google. -max-

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 08-08-03 07:59

"kim isaksen" <lysalf@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Nogen der har nogen som helst erfaringer med at backpacke i
> iran/pakistan/nordindien.

Ganske lidt i Nordindien, men hvis du har lidt erfaring behøver du ikke råd
at betydning i den region. Desuden vil den vejledning du kan få ofte være
"for gammel". Jeg formoder at du spørger, fordi det er et lidt farligt
område. De lokale mener, at man er lidt gal at tage til den region. Mest
fordi, de opfatter dem der bor i nord, som værende lidt mærkelige. Vi skulle
have være præcise den vej på vores jordomrejse men lavede turen om efter 11.
september. Vi skulle bestille rejsen 2 måneder senere. Lidt surt... Det vi
nåede at researche viste os, at det absolut er muligt.

Jeg håber, at du laver en side med din tur når du kommer hjem,

god tur,

Kennet

Fra : Michael

Dato : 12-08-03 10:00

Hej Kim !

Jeg tror du kan have en del hjælp af denne bog:

ALENE I IRAN. Forfatteren og globetrotteren Nina Rasmussen har tidligere
foldet sin levende iagtagelsesevne, eventyrlyst og fortælleglæde ud i bøger
om Sydamerika, Sovjet, Afrika, Det Fjerne Østen og Albanien. Her er hun på
rejse i Iran, det land der gennem flere tusind år har været den vigtigste
forbindingslinje mellem Europa og Asien.
Nina Rasmussen 1999/ Rosinante.

Hilsen fra
michulla.dk

Fra : Flash G

Dato : 14-08-03 09:28

Iran skulle være et rigtigt godt sted at rejse. JEg har tidligere planlagt
at rejse til Pakistan, hvor jeg godt kunne tænke mig at følge Karakoram
highway. Situationen har desværre ændret sig en hel del i Pakistan de
seneste år, hvor der gentagne gange har været angreb på især kristne
organisationer. For at kunne rejse fra Iran til Indien, er du nødsaget til
at rejse igennem det syd-vestlige Pakistan, som igennem mange år har haft ry
for at være det farligste sted i pakistan udover det pakistanske kashmir

Jeg vil absolut fraråde dig, at rejse til Pakistan og istedet finde en
alternativ rute. Prøv at læse udenrigsministeriets rejsevejledning på
www.um.dk