kælemis og forår...
Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 04-04-01 09:27

Hejsa
Jeg overvejer lidt, om forår i luften kan gøre en kat mere kælen.....
Nu har begge kattene jo også været ude i sele og snuse til græs og luft
udenfor. De er godt nok begge to hunderæde for det, omend også en anelse
nysgerrige, og man skulle ikke tro at Freja nogensinde har haft adgang
til udelivet før.
Nå, men Laban har været sådan helt ovenud elektrisk de sidste par dage.
Når jeg kommer hjem fra studiet, så klæber han nærmest til mine ben som
en burre, han spinder højlydt og vil bare kløs og nusses hele tiden. Man
skal næsten bare kigge på ham, så vender han bugen i vejret og begynder
at malke luften med poterne. I går aftes ville han ligefrem ind under
dynen og ligge, hvilket han aldrig har turdet før, og forleden lå han i
arm som en anden lille baby (det ville normalt medføre rifter for den
ugudelige, der løftede ham op på denne måde).
Er det mon forårsfornemmelser? Freja er som hun plejer....
- Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-04-01 22:12

Jo det kan være foråret som er gået i blodet på Laban..;))
Men jeg har en huskeregel :
Hvis der er to ting jeg aldrig kan blive klog på så er det katte og
kvinder..

Alternativt kan det være trygheden ved dig, som der lige med et er blevet
fokus på fordi han har opdaget den store verden udenfor, så er
foderautomaten/klappenusseholdepladsen en god ting som man skal holde sig
gode venner med, læs gøre sig lækker for..

Men jeg synes ikke at du skal holde med at lade dem komme ud, jeg tænker at
det efter et stykke tid vil gå i sig selv igen, så han opfører sig "normalt"
igen (hvis ellers man kan tale om det i forbindelse med en kat)..;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 05-04-01 12:18

Hejsa Henrik

Henrik Pedersen wrote:

> Jo det kan være foråret som er gået i blodet på Laban..;))
> Men jeg har en huskeregel :
> Hvis der er to ting jeg aldrig kan blive klog på så er det katte og
> kvinder..

hm...det der fascinerer mest, er oftest det man aldrig helt forstår

> [...]
> foderautomaten/klappenusseholdepladsen en god ting som man skal holde sig
> gode venner med, læs gøre sig lækker for..

Jeg tror han, trods sin nervøsitet, er blevet nysgerig efter det store udenfor.
I dag har han en enkelt gang tigget ved terassedøren, og i går aftes brugte han
en del tid derude på at snuse og kigge sig omkring (kun to panikflugter ind i
stuen igen, forårsaget af jogger). Måske hørte han at jeg snakkede
kyllingehjerter, lever osv. med naboen i går....

> [...]
> det efter et stykke tid vil gå i sig selv igen, så han opfører sig "normalt"
> igen (hvis ellers man kan tale om det i forbindelse med en kat)..;))

Hihi...det er såmænd hyggeligt nok med alle kærlighedserklæringerne...og jeg
tror da også jeg bare fortsætter med at lufte dem hver aften - når vejret er
godt. Jeg skal have købt en sele mer' for i øjeblikket skiftes de til at komme
ud, og så glæder jeg mig til at sætte et stort læhegn op samt måske et lille
"børnehegn", så terassehaven bliver mere beskyttet. Laban udviser temmelig
truende adfærd, når der er andre katte i haven - faktisk ligner han een stor
dræber.
- Gitte