33 ukendte fotografiske portrætter
Fra : J. Larsen

Dato : 07-08-03 13:02

Fra slægtsgården i Hagested Sogn har jeg 33 fotografiske portrætter af nogle
personer, som jeg ikke ved, hvem er.
Jeg har lagt dem på nettet i et forsøg på at få dem identificeret.
Billederne er ordnet nogenlunde geografisk efter fotografen.

Atelierne lå i:
Roskilde/Holbæk/Jyderup/Skibby . 8 stk's
Nykøbing Sjælland . 4 stk's
Vig
Asnæs/Fårevejle
København . 8 stk's
Høng
Nakskov
Vordingborg
Stubbekøbing
Odense
Nordby, Fanø
Kolding
Hadsten
Hjørring

Kig og se, om du kender nogle af dem!
http://home20.inet.tele.dk/jhlarsen

Med venlig hilsen,
Jesper

Fra : LisBJensen

Dato : 07-08-03 16:17

"J. Larsen" skrev d. 07-08-03 13:02 dette indlæg :
> [...]
> Billederne er ordnet nogenlunde geografisk efter fotografen.
>
> Atelierne lå i:
> Roskilde/Holbæk/Jyderup/Skibby . 8 stk's

Først et tip: Står der på billederne hvem der har taget dem? så findes
der en bog vedr. fotografer virke i Danamrk, så man kan lokalisere evt.
årstal. Er man mere heldig står der også et nummer, med det kan du hvis
der findes protokolelr fra pågældende fotograf være heldig at finde frem
til hvem der har betalt for billedet.

Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Eg

Dato : 07-08-03 20:43

LisBJensen
Læst dit svar, vedr. foto identifikation, men jeg kunne godt ønske mere
konkret - bog navn mv. osv
har ca. 50 "tykke" billeder i fløjlsalbum fundet på farfars loft efter hans
død, så... derfor meget interesseret.
Hører gerne.
mvh
jenseg@worldonline.dk

Fra : Brian Petersen

Dato : 07-08-03 21:58

(Ochsner refererer til Bjørn Ochsner: "Fotografer i og fra Danmark til og
med år 1920" 2. udg. 1986.
Meget god bog, som giver en masse oplysninger om de forskellige fotografer i
Danmark. Med hjælp af denne kan man i hvert fald nogenlunde tidsbestemme de
fleste billeder fra denne periode.
Venlig hilsen Brian

Fra : J. Larsen

Dato : 10-08-03 10:23

"Brian Petersen" <aneforskning@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Danmark. Med hjælp af denne kan man i hvert fald nogenlunde tidsbestemme

Tak for brugbare tips fra Lis og Brian!
Hilsen Jesper