Hemmelig snigpremiere i aften (Kolding) ?
Fra : Kostas

Dato : 07-08-03 09:26

Der skulle vel ikke være nogen der ved hvad det er. (og som vil fortælle
det)

mvh

Kostas

Fra : Skægpest

Dato : 07-08-03 15:22

Ligger svaret ikke lidt i ordet "hemmelig"????

Fra : Søren Blom

Dato : 07-08-03 16:41

"Skægpest" <dsl63325@vip.cybercity.dk> skrev
> Ligger svaret ikke lidt i ordet "hemmelig"????

Der er nogen mennesker der ikke forstå det, gerne samme type som er meget
utålmodige op omkring Jul

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Kong Kent

Dato : 07-08-03 17:11

> Der er nogen mennesker der ikke forstå det, gerne samme type som er meget
> utålmodige op omkring Jul

Eller som os der simpelthen ikke *KAN* vente til 17. december, og derfor
gennemlæser alle tre bøger endnu en gang, for at få slutningen på Ringenes
Herre trilogien bekræftet :)

Glæder mig afsindigt til at se sidste kapitel, men kunne ikke være mere
ligeglad med hvad der er hemmeligt i Kolding i aften. Det er sikkert bare
"Manden bag døren", "Tears of the sun" eller "Tomb Raider 2" , og *så*
vigtige er de altså ikke at se to uger før alle andre :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-08-03 17:50

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> writes:

> Eller som os der simpelthen ikke *KAN* vente til 17. december, og derfor
> gennemlæser alle tre bøger endnu en gang, for at få slutningen på Ringenes
> Herre trilogien bekræftet :)

Jeg kan næsten heller ikke vente, men det er nu mest fordi jeg gerne
vil finde ud af hvad den ender med. De bøger er så lange og kedelige,
at jeg har fået ny respekt for holdningen "jeg venter til de bliver
filmatiseret."

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Kong Kent

Dato : 07-08-03 19:22

> [...]
> vil finde ud af hvad den ender med. De bøger er så lange og kedelige,
> at jeg har fået ny respekt for holdningen "jeg venter til de bliver

Bevares, man kan tydeligt se (læse), at Tolkien var lingvist. Fordybelsen i
de mange beskrivelser kan være trættende, hvis man altså kun går op i
plottet. Men efter nu at have læst bøgerne to gange igennem, er den
udførlige beskrivelse blot med til at give bøgerne det præg der gør, at
historien holder, og ikke bare bliver en ligegyldig historie.

Det er netop det, at der er så mange gennemførte slægte, navne, steder og
detaljerede omgivelser der gør, at man tror på historien. Nu hvor vi så også
har kunnet sætte ansigter på Aragorn, Gandalf, Faramir, Éomer, Elrond osv.
er det desto lettere at læse bøgerne.

Har du læst bøgerne, eller venter du stadig i spænding på hvordan eventyret
ender?

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-08-03 19:44

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> writes:

> Har du læst bøgerne, eller venter du stadig i spænding på hvordan eventyret
> ender?

Jeg læste dem i fritiden i gymnasietiden. Det tog tre måneder og ville
have taget længere, hvis ikke biblioteket skulle have dem tilbage.

Jeg sprang jævnligt nogle sider overfor fordi det kedede mig.

Jeg kan selvfølgelig huske lidt af slutningen, men ikke meget.

Jeg prøvede igen for et par år siden i formodningen om, at min øgede
alder og mit øgede kendskab til genren havde kastet noget af sig.

Det gik OK med første bog, men jeg gik uhjælpeligt i stå i løbet af
"de to tårne".
--
Peter B. Juul, o.-.o Q: How many games PR people does it take to
The RockBear. ((^)) change a lightbulb?

Fra : Kong Kent

Dato : 07-08-03 20:04

> Det gik OK med første bog, men jeg gik uhjælpeligt i stå i løbet af
> "de to tårne".

Samme her første gang jeg tyggede dem igennem. Jeg kom 200 sider ind i "De
to tårne" og så gik jeg i stå. Bøgerne blev lagt på hylden i et par måneder,
men så tog jeg dem op igen, og en lille uges tid senere havde jeg kværnet
resten igennem, inkl. "Kongen vender tilbage"

Så man er altså ikke helt unormal hvis man finder dem trættende første gang.
:)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Morten Jensen

Dato : 07-08-03 22:35

Filmene er da meget gode, men intet i forhold til oplevelsen af at læse
Tolkiens beretninger. Som alle andre store værker (og det mener jeg det er)
bliver der skåret hjørner her og der i en filmatisering.

Personligt finder jeg Tolkiens billedsprog og den til tider hysteriske
forhold til at få ting til at virke sammenhængende svært fasinerende. Jeg
har lavet mig den tradition at bøgerne skal læses igennem mindst hvert andet
år - gerne i forskellige udgaver på forskellige sprog. (der er ganske
markant forskel).

Ovenstående er ikke ment som en nedgøring af dig eller sligt, men jeg håber
at den på et tidspunkt fanger - det fortjerner den.

MVH
Morten

Fra : Kong Kent

Dato : 07-08-03 23:56

> Ovenstående er ikke ment som en nedgøring af dig eller sligt, men jeg
håber
> at den på et tidspunkt fanger - det fortjerner den.

øhhh... læs lige hele tråden. Jeg *har* skam læst hele trilogien, og det
endda flere gange. Jeg er enig med dig, men fortæller bare Peter, at han
ikke er unormal blot fordi han ikke fandt den vanvittig fængende første gang
han forsøgte sig.

Jeg gik også i stå, men kom efter den senere, og har siden da nærlæst den et
par gange (altså hele trilogien)

Tjek lige hele tråden, så tror jeg en klokke kommer til at ringe :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com