link i forte agent
Fra : Per H

Dato : 06-08-03 17:56

Hvordan laver jeg et link i forte agent, så hvis jeg f.eks skriver et
indlæg i en gruppe og henviser til et foto som jeg lægger i dk.
binær gruppen.

Så skal man kunne trykke på linket hvorefter man automatisk kommer hen
til omtalte foto i en anden gruppe.
Og hvordan opsætter jeg forte agent så den kan følge et link, for min
kan ikke længere..!!

Gerne i pap

Vh Per
icq 8212837

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-08-03 18:15

Per H <phbyg@privat.dk> posting:

>Og hvordan opsætter jeg forte agent så den kan følge et link, for min
>kan ikke længere..!!

Kan ikke længere? Bruger du dtext.news.tele.dk? Dér er der ingen
binære grupper.

Hvad sker der, når du trykker på sådan en ref, fx denne:

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Per H

Dato : 06-08-03 18:35

Intet absolut intet.
Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-08-03 18:56

In dk.edb.internet.software.mail+news, Per H wrote:

>Intet absolut intet.

Hvordan ser det ud under Options -> General Preferences -> URL Types?

Min ser sådan ud:
<http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/url-news.png>

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Per H

Dato : 06-08-03 19:06

On Wed, 06 Aug 2003 19:56:02 +0200, Lars Stokholm <monospam@mail.dk>
skrev:

>Hvordan ser det ud under Options -> General Preferences -> URL Types?
>
>Min ser sådan ud:
><http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/url-news.png>

ja min opsætning så slet ikke ud som din. der havde henvisning til
en helt anden type url.
samt flere flueben var sat forkert.

Men der står intet i "din custom settings" men i min henviser det til
en exe fil. Det er ikke fremtonet, så jeg kan ikke umiddelbart ændre
det, Men hvor kan jeg så?

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-08-03 19:36

In dk.edb.internet.software.mail+news, Per H wrote:

>Men der står intet i "din custom settings" men i min henviser det til
>en exe fil.

Det var bare mig der fik et flip engang. ;) Det der er grået ud skal
du ikke tage dig af, det har ingen effekt så længe det er gråt.

Fra : Per H

Dato : 06-08-03 19:11

skrev:

>Min ser sådan ud:
><http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/url-news.png>

det gør min også nu. og nu kan jeg følge et link. !!KG TNX

Er der mon andre opsætninger jeg burde have undersøgt.?

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-08-03 19:33

On Wed, 06 Aug 2003 20:10:36 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

> Er der mon andre opsætninger jeg burde have undersøgt.?

Der er hjælp på

http://lundhansen.dk/bertel/agent/agenttips.htm
http://lundhansen.dk/bertel/agent/agentopsaetning.htm

http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/agent.shtml

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-08-03 19:39

In dk.edb.internet.software.mail+news, Per H wrote:

>det gør min også nu. og nu kan jeg følge et link.

Goodie, det var sikker bare fordi at Agent ikke var sat til
standardklienten for 'Usenet news', som Christians er her:
<http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/A-news.gif>.

>TNX

Velbekomme.

>Er der mon andre opsætninger jeg burde have undersøgt.?

Hvad mener du?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-08-03 19:01

Per H <phbyg@privat.dk> posting:

> Intet absolut intet.

Og der sker heller ikke noget ved et højre-klik / Launch URL ?

Skal nok finde løsningen under disse indstillinger:
Options / Gen. PRef:
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/A-news.gif
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/A-news2.gif

Fra : Per H

Dato : 06-08-03 19:15

Ja der havde jeg ca 8 fejl mærkninger

( her går det jo godt)

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-08-03 19:40

In dk.edb.internet.software.mail+news, Per H wrote:

>Ja der havde jeg ca 8 fejl mærkninger

Ikke nødvendigvis fejl - det kommer an på hvad du vil opnå med
opsætningen. ;)

Fra : Per H

Dato : 06-08-03 18:52

<nospam@direkte.org> skrev:

>Per H <phbyg@privat.dk> posting:

>Kan ikke længere? Bruger du dtext.news.tele.dk? Dér er der ingen
>binære grupper.

jeg bruger news.dk der er dk binær aktiv.

Det har også engang virket hos mig. men efter en opgradering for et
par år siden har jeg ikke kunne finde fejlen.

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk

Per Hansen
icq 8212837

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-03 18:31

Per H skrev:

> Hvordan laver jeg et link i forte agent, så hvis jeg f.eks skriver et
>indlæg i en gruppe og henviser til et foto som jeg lægger i dk.
>binær gruppen.

Det er besværligt:

1) Læg fotoet i binærgruppen.
2) Hent dette indlæg igen.
3) Vis de (normalt)skjulte headere.
4) Find den der hedder Message-ID:
5) Kopier det der står efter kolon
6) Klister det ind i et nyt indlæg.
7) Skriv <news: foran og > bagefter.
(beklager at det mærkes som et link)
8) Afsend indlægget.

Her er et eksempel taget fra dit eget indlæg:

From: Per H <phbyg@privat.dk>
Newsgroups: dk.edb.internet.software.mail+news
Subject: link i forte agent
Date: Wed, 06 Aug 2003 18:56:02 +0200

ID'en var:

og det færdige link skal se sådan ud:

Så kan alle bruge det. Hvis man skriver det på en anden måde, kan
en del programmer bruge det alligevel, men det gælder ikke alle.

>Og hvordan opsætter jeg forte agent så den kan følge et link, for min
>kan ikke længere..!!

Jeg bruger højreklik og "Jump to message URL".

--
Bertel