/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Telia
Fra : Jasko


Dato : 06-08-03 17:37

Hejsa

Er her nogen der har telia fastnetabonnement , som har en fejlmeldt
telefonlinie?
Har i evt. fået det lavet?
Min telefonlinie døde d. 26 juli.
Den blev fejlmeldt den dag.
Det er nu 12 dage siden.
Den er IKKE blevet lavet endnu.
Kundeservice ved ikke en skid!

-- ¨
mvh.
Per Risager





 
 
Henning (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 06-08-03 18:43


"Jasko" <Jasko@REMOVEmailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3f312e91$0$19386$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Er her nogen der har telia fastnetabonnement , som har en fejlmeldt
> telefonlinie?
> Har i evt. fået det lavet?
> Min telefonlinie døde d. 26 juli.
> Den blev fejlmeldt den dag.
> Det er nu 12 dage siden.
> Den er IKKE blevet lavet endnu.
> Kundeservice ved ikke en skid!
>
> -- ¨
> mvh.
> Per Risager
>
>
>
Hej Per.

Til gengæld har du nok sparet nogle penge. Eller hvad ??

Henning



Hartmann (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Hartmann


Dato : 07-08-03 06:27

Hej Per

Ja det har jeg, og uden større held, den virker men man kan til tider (
ved kraftig regn hører andre på linien).
Det er helt umuligt at forklare Telia, du mener altid at fejlen må lige
i ens egen instalation for hvis man kan telefonerer så må alt være
iorden. Så baseret på mine erfaringer så skal du ikke vente noget
synderligt fra Telia.
Du siger der er gået 12 dage, så vidt jeg husker står der noget i
aftalen om hvor længe der skal gå før de begynder fejlretning ( ikke det
samme som at fejlen er rettet). Du kan også forlange dit abbonement
nedsat for den tid din telefon ikke har virket, såfremt det har været en
længere periode og det må man da sige at 12 dage er.
Men i bund og grund er Telia noget lort og så er de ikke engang særligt
billige, så det er ikke på grund af prisen at deres service er så ringe.

MVH

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Dennis Lauridsen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Lauridsen


Dato : 08-08-03 08:47

dit problem med at du kan høre andre under regnhver skyldes højest
sansynligt at der enten er fugt eller en løs forb. i tdc samlepunkt, højst
sansyndligt er det fugt.

hilsen dennis

"Hartmann" <Hartmann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3f31e3e8$0$48911$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Per
>
> Ja det har jeg, og uden større held, den virker men man kan til tider (
> ved kraftig regn hører andre på linien).
> Det er helt umuligt at forklare Telia, du mener altid at fejlen må lige
> i ens egen instalation for hvis man kan telefonerer så må alt være
> iorden. Så baseret på mine erfaringer så skal du ikke vente noget
> synderligt fra Telia.
> Du siger der er gået 12 dage, så vidt jeg husker står der noget i
> aftalen om hvor længe der skal gå før de begynder fejlretning ( ikke det
> samme som at fejlen er rettet). Du kan også forlange dit abbonement
> nedsat for den tid din telefon ikke har virket, såfremt det har været en
> længere periode og det må man da sige at 12 dage er.
> Men i bund og grund er Telia noget lort og så er de ikke engang særligt
> billige, så det er ikke på grund af prisen at deres service er så ringe.
>
> MVH
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Hartmann (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Hartmann


Dato : 08-08-03 10:03

"Dennis Lauridsen" skrev d. 08-08-03 08:47 dette indlæg :
> dit problem med at du kan høre andre under regnhver skyldes højest
> sansynligt at der enten er fugt eller en løs forb. i tdc samlepunkt,
højst
> sansyndligt er det fugt.
>
> hilsen dennis
Herj Dennis

Det ved jeg skam godt, jeg laver ikke andet end telefoner selv, men det
kan man ikke forklare Telia, hvis man kan tale på en tlf må den være
iorden iflg Telia, det er det det hele går ud på. Forklaringen er nok at
Telia og andre skal betale TDC hvis der ingen fejl konstateres og derfor
fejlmelder de ikke alt videre til TDC. Om så TDC snyder med
forklaringerne og siger at de ingen fejl finder ja det ved jeg ikke. Men
som jeg siger ofte til folk der klager over at der ikke sker noget hos
de billige tlf selskaber man får hvad man betaler for, men da Telia ikke
er specielt billigt burde servicen være betydelig bedre.

MVH

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Steen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 08-08-03 23:54

Forklaringen er nok at
> Telia og andre skal betale TDC hvis der ingen fejl konstateres og derfor
> fejlmelder de ikke alt videre til TDC. Om så TDC snyder med
> forklaringerne og siger at de ingen fejl finder ja det ved jeg ikke. Men
> som jeg siger ofte til folk der klager over at der ikke sker noget hos
> de billige tlf selskaber man får hvad man betaler for, men da Telia ikke
> er specielt billigt burde servicen være betydelig bedre.
>
> MVH
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"


Hvis Telia eller en anden udbyder fejlmelder en en linie som de lejer af
TDC, så fejlretter TDC kun til NTP stikk. eller første stik i
installationen.
Da de teleselskaber der lejer linier af TDC normalt ikke selv sender
teknikker ud, vil TDC´s teknikker hvis linien er ok til første stik, melde
forbindelsen ok og sende en regning til udbyderen på et forgæves
teknikkerbesøg, Fejlretningen på kundens andre stik, apparater,
forlængerledninger m.m er en sag mellem kunden og hans udbyder.

/Steen



Dennis Lauridsen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Lauridsen


Dato : 08-08-03 08:50

Du skal ikke regne med at den bliver lavet inden for det næste stykke tid.
Ligeså snart man ikke er abn. ved tdc bliver alting ligesom væk og der kan
gå uger. hvis du så skifter til tdc igen er det lavet næste dag. Jeg har
haft mange kunder med samme problem.

Dennis
Dansikring

"Jasko" <Jasko@REMOVEmailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3f312e91$0$19386$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Er her nogen der har telia fastnetabonnement , som har en fejlmeldt
> telefonlinie?
> Har i evt. fået det lavet?
> Min telefonlinie døde d. 26 juli.
> Den blev fejlmeldt den dag.
> Det er nu 12 dage siden.
> Den er IKKE blevet lavet endnu.
> Kundeservice ved ikke en skid!
>
> -- ¨
> mvh.
> Per Risager
>
>
>
>



Jasko (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Jasko


Dato : 08-08-03 19:24


"Dennis Lauridsen" <vi-to@mail.tele.dk> wrote in message
news:3f335688$0$13213$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Du skal ikke regne med at den bliver lavet inden for det næste stykke tid.
> Ligeså snart man ikke er abn. ved tdc bliver alting ligesom væk og der kan
> gå uger. hvis du så skifter til tdc igen er det lavet næste dag. Jeg har
> haft mange kunder med samme problem.
>

Ja , så meget for konkurrencen!
Tdc har jo nærmest stadigvæk monopol så.
Man bliver jo gasblå i hovedet af at vente.
Kunne Telia så bare komme med et tidspunkt telefonen forventes lavet.
Men nej nej. De siger bare :"vi kan se at den er fejlmeldt"
De vi skide kunderne et stykke, når først man er i fælden.


--
mvh
Per Risager



Michael Jensen (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 09-08-03 00:50


"Jasko" <Jasko@REMOVEmailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3f33eabf$0$7821$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Ja , så meget for konkurrencen!
> Tdc har jo nærmest stadigvæk monopol så.
> Man bliver jo gasblå i hovedet af at vente.
> Kunne Telia så bare komme med et tidspunkt telefonen forventes lavet.
> Men nej nej. De siger bare :"vi kan se at den er fejlmeldt"
> De vi skide kunderne et stykke, når først man er i fælden.
>

TDC har ikke monopol. Telia kan til enhvertid vælge at smide kobber ud til
alle hustande i DK, men om det rentabelt kan nok diskuteres.

Når en fejl bliver meldt til TDC vil man herfra straks foretage en måling af
linjen for at se om der er brud på denne, eller om der er fremmed spænding.
Resultat af denne måling kan i 99% tilfælde også vide om det drejer sig om
indefrakommende eller udefrakommende fejl. Herefter booker man en tekniker
som måler linjen igennem fra centralen, gennem alle kabelkasser,
fordelerdåse på ydersiden af huset og ind til NTP stikkontakten. På den måde
kan man udelukke fejl på et enkelt kabelstykke af gangen og vil til sidst
vide at fejlen ligger mellem punt "det og det"

Normalt retter TDC 95% af alle fejl indenfor 4 arbejdsdage.



Jasko (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Jasko


Dato : 09-08-03 10:02


"Michael Jensen" <mij@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in message
news:3f343741$0$76065$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jasko" <Jasko@REMOVEmailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f33eabf$0$7821$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Ja , så meget for konkurrencen!
> > Tdc har jo nærmest stadigvæk monopol så.
> > Man bliver jo gasblå i hovedet af at vente.
> > Kunne Telia så bare komme med et tidspunkt telefonen forventes lavet.
> > Men nej nej. De siger bare :"vi kan se at den er fejlmeldt"
> > De vi skide kunderne et stykke, når først man er i fælden.
> >
>
> TDC har ikke monopol. Telia kan til enhvertid vælge at smide kobber ud til
> alle hustande i DK, men om det rentabelt kan nok diskuteres.



ja - Jeg ved det godt.
De har ikke monopol. De har bare nogle fordele da de selv ejer linierne.

--
Per Risager



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste