/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
stjålent hunde/kattemad
Fra : Battlefield´s


Dato : 06-08-03 15:32

Hej
Jeg hørte lige i lokalradioen, at der var blevet stjålet flere ton hunde- og
kattemad af mærket Specific fra fabrikken i Uldum.
Så husk det hvis I bliver tilbudt noget ekstra billigt Specific foder.
Hilsen Vibeke




---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.504 / Virus Database: 302 - Release Date: 24-07-2003



 
 
Louise Hansen (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Louise Hansen


Dato : 06-08-03 15:49

> Hej
> Jeg hørte lige i lokalradioen, at der var blevet stjålet flere ton hunde- og
> kattemad af mærket Specific fra fabrikken i Uldum.
> Så husk det hvis I bliver tilbudt noget ekstra billigt Specific foder.

HJÆLP, hvor er verden dog hende, når folk begynder at STJÆLE
dyrefoder??? Ja, ja, eftersom der er mange mennesker i dagens Danmark,
som har hund, kat eller begge dele, så skal der såmænd også nok være en
god forretning i dét! Personligt foretrækker jeg dog stadig at købe mit
foder hos dyrlægen!


Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Battlefield´s (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 06-08-03 16:07


"Louise Hansen" <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3f311570bad95@dk-fritid-dyr-kat.dk...
>
> HJÆLP, hvor er verden dog hende, når folk begynder at STJÆLE
> dyrefoder??? Ja, ja, eftersom der er mange mennesker i dagens Danmark,
> som har hund, kat eller begge dele, så skal der såmænd også nok være en
> god forretning i dét! Personligt foretrækker jeg dog stadig at købe mit
> foder hos dyrlægen!
>
>
Hej
Ja, dyrlægerne stjæler nok ikke foder, så der kan man købe med god
samvitighed )
Kan man overhovedet købe Specific andre steder end hos dyrlægen?
Hilsen Vibeke



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.504 / Virus Database: 302 - Release Date: 24-07-2003



Trine Piltoft (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Trine Piltoft


Dato : 06-08-03 16:08

> Ja, dyrlægerne stjæler nok ikke foder, så der kan man købe med god
> samvitighed )

Forhåbenlig da

> Kan man overhovedet købe Specific andre steder end hos dyrlægen?

På udstillinger Men ellers tror jeg faktisk ikke man kan købe det andre
steder?

Mvh. Trine & co.

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/



Niels Peter (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 06-08-03 16:16

Battlefield´s wrote:


> Kan man overhovedet købe Specific andre steder end hos dyrlægen?
> Hilsen Vibeke

Nej, og den del af Hill's sortiment, der hedder Prescription Diet, kan
heller ikke.
Så hvis du får tilbudt Specific andre steder end Doktor Dyregod, er det
stensikkert, at det er "varmt" ...

Niels Peter


maz (06-08-2003)
Kommentar
Fra : maz


Dato : 06-08-03 16:18

"Battlefield´s" wrote in message>
> Ja, dyrlægerne stjæler nok ikke foder, så der kan man købe med god
> samvitighed )
> Kan man overhovedet købe Specific andre steder end hos dyrlægen?
> Hilsen Vibeke

Nej, Vibeke - det tillader LeoAnimalHealth (el hvad de nu hedder) da ikke!
Ellers ville de jo ikke kunne holde priserne så kunstigt højt oppe...
Ingen fri konkurrence hér *s*
Jeg tror ikke engang at dyrlægerne får procenter af salget - i hvert fald
ikke ret meget *g*
Vi dyreejere skal jo helst bruge *alle* vores penge (inkl dem til huslejen)
på vores dyr , hvis det står til producenterne..
/M





Battlefield´s (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 06-08-03 16:21


"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> skrev i en meddelelse >
> Nej, Vibeke - det tillader LeoAnimalHealth (el hvad de nu hedder) da ikke!
> Ellers ville de jo ikke kunne holde priserne så kunstigt højt oppe...
> Ingen fri konkurrence hér *s*
> Jeg tror ikke engang at dyrlægerne får procenter af salget - i hvert fald
> ikke ret meget *g*
> Vi dyreejere skal jo helst bruge *alle* vores penge (inkl dem til
huslejen)
> på vores dyr , hvis det står til producenterne..
> /M

Hej
Jamen er det da ikke også hvad vi gør? Her i huset kommer dyrene i hvert
fald forud for alt andet, næsten også huslejen (det er nok også rart for
dyrene at have tag over hovedet )
Men så er da jo heldigvis mange andre fodertyper at vælge imellem.
Hilsen Vibeke


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.504 / Virus Database: 302 - Release Date: 24-07-2003



Jensn (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Jensn


Dato : 07-08-03 05:38


"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f311d9d$0$19371$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> "maz" <mackMOVE@THISmail.dk> skrev i en meddelelse >
> > Nej, Vibeke - det tillader LeoAnimalHealth (el hvad de nu hedder) da
ikke!
> > Ellers ville de jo ikke kunne holde priserne så kunstigt højt oppe...
> > Ingen fri konkurrence hér *s*
> > Jeg tror ikke engang at dyrlægerne får procenter af salget - i hvert
fald
> > ikke ret meget *g*
> > Vi dyreejere skal jo helst bruge *alle* vores penge (inkl dem til
> huslejen)
> > på vores dyr , hvis det står til producenterne..
> > /M
>
> Hej
> Jamen er det da ikke også hvad vi gør? Her i huset kommer dyrene i hvert
> fald forud for alt andet, næsten også huslejen (det er nok også rart for
> dyrene at have tag over hovedet )
> Men så er da jo heldigvis mange andre fodertyper at vælge imellem.
> Hilsen Vibeke

Hej

Vi kunne aldrig drømme om at købe maden hos dyrlægen ! - netop af den
grund at priserne er holdt kunstigt oppe i et helt urealistisk niveau.

Dyrlægerne kunne godt trænge til en gang konkurrence - jeg var lige
ved dyrlægen igår for at købe loppemiddel til vores ny-anskaffede
killing.........240,- for en pakke - det koster max. 20,- at fremstille

Og jo - jeg er selv selvstændig erhvervsdrivende og er godt klar over
at der skal penge i kassen, men hvis vores dækningsbidrag var ligeså
stort, så kunne vi nøjes med at arbejde 2-3 dage om måneden

Mvh.
Brian S Jensen



Jynis (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Jynis


Dato : 07-08-03 07:23


>
> Hej
>
> Vi kunne aldrig drømme om at købe maden hos dyrlægen ! - netop af den
> grund at priserne er holdt kunstigt oppe i et helt urealistisk niveau.
>
> Dyrlægerne kunne godt trænge til en gang konkurrence - jeg var lige
> ved dyrlægen igår for at købe loppemiddel til vores ny-anskaffede
> killing.........240,- for en pakke - det koster max. 20,- at fremstille
>
> Og jo - jeg er selv selvstændig erhvervsdrivende og er godt klar over
> at der skal penge i kassen, men hvis vores dækningsbidrag var ligeså
> stort, så kunne vi nøjes med at arbejde 2-3 dage om måneden
>
> Mvh.
> Brian S Jensen

Det kan da godt være det er forkert, men sommetidet tror jeg dyrlæger skal
have en halv time løn i avance pr ekspidition eller lignende.
Mange tror jo dyrere et produkt er jo bedre er det . Det er bare ikke altid
rigtig. Alle udgifter skal regnes ind i prisen. På gågaden i Silkeborg er
det almindeligt at en middel stor butik koster ca 25000 kr. i mdr leje. Ude
på "landet" koster tilsvarende m2 måske 2500 kr. Sådanne ting spiller en
stor rolle i prisen . Men det lyder som om der er prisaftaler , dyrlægerne
indbyrdes.
Hvis der kun er dyrlæger der handler med det strålne produkt , er det vel
også kun dyrlæger der kan afsætte dette.
1 eller flere tons kan vel neppe være til ejet forbrug ?
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk




Henrik Pedersen (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 07-08-03 15:22

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> writes:


> Det kan da godt være det er forkert, men sommetidet tror jeg dyrlæger skal
> have en halv time løn i avance pr ekspidition eller lignende.

Jeg må lige indskyde her at priserne på foder faktisk er fastsat fra
centralt hold nemlig fra importørens side. Avifauna solgte 10 kg ca
100 kr under normal prisen og fik et hak af RC og besked på at sætte
prisen op da de ellers ikke ville få varer mere fra dem...

Så skylden er ikke alene dyrlægens...
btw: kan du købe loppemidler hos matas og på apoteket også...

> Mvh.

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa
http://misbamsen.dk udskift ".invalid" med ".dk" ved privat svar
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Ann Rudbeck (07-08-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 07-08-03 15:40

In article <m2n0el1rac.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
<misbams@edb.invalid> wrote:

> Jeg må lige indskyde her at priserne på foder faktisk er fastsat fra
> centralt hold nemlig fra importørens side. Avifauna solgte 10 kg ca
> 100 kr under normal prisen og fik et hak af RC og besked på at sætte
> prisen op da de ellers ikke ville få varer mere fra dem...

Vist en almindelig praksis fra alle mulige store firmaer - fra tøj over
shampoo til computere. "Vil du være forhandler må du holde priserne.."
Ikke at det bliver spor bedre af det..

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste