Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotopræsentation på
Fra : Gerner

Dato : 05-08-03 18:59

Når folk vil have sine fotos præsenteret, har de valgt at brænde dem på en
cd/dvd i vcd e.lign. format så de kan ses på en pc eller dvd afspiller.
Hvis det ikke er private billeder kun for venner og familie, er det besværligt
at distribuere cd'er m.m. En løsning kunne være at lægge dem på www i form af et
slide show som enten blot viser det ene billede efter det andet i et loop eller
som stilbilleder eller filmstrip.

Der findes et program, måske til andre platforme end lige XP, som hedder
htmlgen, og kan fås hos microsoft i deres samling af powertoys.

Begrænsningen af antal billeder er 2 slags. Størelsen på billederne og antal MB
man har til rådighed på sin hjemmeside.

Jeg har lagt en demo på http://home20.inet.tele.dk/flightsim bestående af 57 små
billeder, så kan dem, der lige mangler en ide til at fremvise sine billeder til
en stor kreds, kan se om det fungerer.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-08-03 20:31

Gerner wrote:

[et XP powertoy]

> Jeg har lagt en demo på http://home20.inet.tele.dk/flightsim bestående af 57 små
> billeder, så kan dem, der lige mangler en ide til at fremvise sine billeder til
> en stor kreds, kan se om det fungerer.

Ser fint ud, er garanteret hurtigt at få noget ud af ?

Personligt bruger jeg http://apachegallery.dk/

--
Don't waste space

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 05-08-03 20:58

>Personligt bruger jeg http://apachegallery.dk/

Hvad skal der til af server for at køre det? Windows eller *NIX.

Jeg prøvede lige at downloade noget af det og jeg er ikke helt sikker
på hvad de der .tpl filer er for noget.

Kan det bruges på mit webhotel, hvor jeg både har adgang til Windows
(ASP) og CGI?

Mvh. Brian

Fra : Gerner

Dato : 05-08-03 21:09

On Tue, 5 Aug 2003 19:31:27 +0000 (UTC), Thomas Corell
<intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in dk.fritid.foto:

>Gerner wrote:
>
>[et XP powertoy]

>Ser fint ud, er garanteret hurtigt at få noget ud af ?

Har man sine billeder liggende i en mappe i den orden man vil vise dem i, tja
2-3 min plus den tid det tager at lave en index.html e.lign og oploade.