Problemer med nykøbt FX5200 og overvejer a~
Fra : Sofie

Dato : 05-08-03 17:21

Hejsa

Jeg har købt et FX5200 grafikkort m. 128 mb RAM som levere et ekstremt
sløret billede ved opløsninger over 1024x768; hertil skal siges at jeg på
samme monitor tidligere har kørt med et Gforce2 mx440 i 1600x1200 med
knivskaprt billede. Så uskarpheden må skyldes mit mit nye grafikkort! Kender
nogen til dette problem og evt. ved hvordan det skal løses? Jeg har
forøvrigt prøvet med 2 kort fra samme forretning som leverer samme dårlige
billede.

Hvis ikke jeg finder en løsning må jeg få pengene tilbage (695.-) og købe et
andet. I den forbindelse ku' jeg godt tænke mig at høre jeres bedste bud på
et grafikkort under 1000.-

Grafikkortet skal spille sammen med:
Epox bundkort (helt nyt - kan ikke huske navnet)
Athlon 2600+
512 PC3200 RAM

Sidder spændt som en bue og afventer spændende svar:)

Vh.
Thomas Stoltz

Fra : Mogens

Dato : 05-08-03 21:42

Dette må være det bedste bud hvis du ikke vil give mere end 1000,-
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=44842 . Skulle være et virkelig
godt kort. Læs evt. om det på www.hardinfo.dk

Mvh Mogens

Fra : Heureka

Dato : 05-08-03 20:01

Hej Mogens

Tusinde tak for din hjælp! det ser ud til at det er kortet jeg skal købe:)

Vh.
Thomas...

Fra : Morten Jensen

Dato : 07-08-03 00:03

Had er det for en sk´ærm du bruger det på?

Jeg har et FX5200 kørende i en maskine og blev positivt overrasket over
billedkvaliteten i forhold til tidligere Geforcekort.

Har ligeledes et Radeon 9700 i en tilsvarende maskine og udover at være
bedre udrustet til 3d opgaver er der ingen nævneværdig 2d forskel. (på
fladskærme i 1024X768/1280X1024)

Mon ikke kortet er defekt?

MVH
Morten

Fra : Heureka

Dato : 07-08-03 12:23

Hej Morten

Nej jeg tror ikke kortet er defekt, da jeg har prøvet med to forskellige
kort.

Jeg tror jeg bytter det til et Radeon grafikkort! Ved bare endnu ikke
hvilket det skal være - de er jo ret dyre!

Tak for svaret
Thomas