Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål vedr autofokus
Fra : .Kody

Dato : 05-08-03 08:44

Hejsa

Måske et mærkeligt spørgsmål.

Hvornår udfører mit kamera autofokus, når jeg anvender selvudløser ?
Sker det når jeg trykker på udløseren, eller sker det lige inden den tager
billedet ?

Mit kamera er et Canon powershot A40.

..Kody

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-08-03 12:26

".Kody" skrev
> Hvornår udfører mit kamera autofokus, når jeg anvender selvudløser ?
> Sker det når jeg trykker på udløseren, eller sker det lige inden den tager
> billedet ?

De fleste kameraer fokuserer når udløseren
trykkes ned. Hvis din selvudløser startes med
udløseren vil den sandsynligvis ha' fastlåst fokus
allerede der.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Lars [8210]

Dato : 05-08-03 14:06

..Kody wrote:
> [...]
selvudløser ?
> Sker det når jeg trykker på udløseren, eller sker det lige

Hej
prøv at kikke her:
http://www.camera.canon.com.my/milestone/optical.htm

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : rAnders

Dato : 06-08-03 12:49

".Kody" <mgs@email.dk> skrev i en meddelelse news:bgnn7f$gks$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Hvornår udfører mit kamera autofokus, når jeg anvender selvudløser ?
> Sker det når jeg trykker på udløseren, eller sker det lige inden den tager

Prøv at tage et billede med selvudløser men mens du kigger på på LCD
skærmen, du vil så kunne se at kameraet fokuserer når du trykker på
udløseren og ikke når det tager billedet.
Med mindre jeg tager fejl

rAnders.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-03 17:26

> [...]
> skærmen, du vil så kunne se at kameraet fokuserer når du trykker på
> udløseren og ikke når det tager billedet.

Hej rAnders

Det burde det have gjort, lige inden du trykkede på udløseren. Så burde
focus være låst, frem til efter billedet er taget. Ellers ville der gå kuk
i billedet, hvis fotografen selv skal være med på billedet, og derfor er
nødt til at spæne ind foran.

M.V.H.....Benny..