Slette i en var..?
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 04-08-03 20:20

Hej igen..
Nu dukkede der lige et nyt problem op.. jeg mangler en function til at skære
i en variabel..
eks..
$var = 'kasper_birk';

jeg ønsker at skære '_birk' væk så min var indeholder 'kasper'

mvh. Kasper B.

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 04-08-03 20:39

$navn = split($var,"_");
$fornavn = $navn[0];

mvh.
Hasse R. Hansen

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 05-08-03 11:45

> $navn = split($var,"_");
> $fornavn = $navn[0];

Tak for for hjælpen.. Det burdte jeg kunne bruge.. Men er den der split ikke
identisk med explode...?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-08-03 12:05

Kasper B. Rasmussen wrote:

> Tak for for hjælpen.. Det burdte jeg kunne bruge.. Men er den der split ikke
> identisk med explode...?

Nej... du skal bruge explode i dette tilfælde...

split() bruger regular exp. så den er langsommere (uden at have testet
det)...

split() vs explode() kan sammenlignes med str_replace() vs ereg_replace()

mvh
Johan