FX5200 mod gforce2 mx 200
Fra : Mogens

Dato : 04-08-03 20:43

Hej Gruppe
Jeg har ikke helt fulgt med det sidste års tid men skal nu til at have nyt
grafikkort til min duron700.
Jeg har et g-force2 mx200 32mb og overvejer at udskifte det med et g-force
fx5200 128mb som ser ud til ikke koster det store i øjeblikket.
Hvor meget ekstra ydelse giver fx5200 i forhold til mx200? Er det feks. kun
50% vil jeg nok vælge et andet kort. Håber nogle kan hjælpe.
På forhånd tak.

Mvh Mogens

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-08-03 18:55

> [...]
kun
> 50% vil jeg nok vælge et andet kort. Håber nogle kan hjælpe.

Check
http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-03.html

Din CPU er en flaskehals - det er begrænset hvad du får ud af opgradering af
grafikkortet.

Vær i øvrigt opmærksom på at de nyeste grafikkort 'kun' kan arbejde i AGPx4
og AGPx8 bundkort.

Gem dine penge til du har dit næste bundkort med en heftig CPU!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : No1

Dato : 04-08-03 22:08

> Gem dine penge til du har dit næste bundkort med en heftig CPU!

Alt efter hvilket bundkort du har, kan du sandsynligvis godt opgradere CPU
uden at skifte bundkort. En AMD XP cpu på over 2000+ koster godt 500 kr.

Fra : Mogens

Dato : 05-08-03 19:15

Jeg synes nu bare de to tests som der er refereret til her på siden modsiger
hinanden lidt. Men man skal måske gå den gyldne mellemvej i forhold til de 2
tests.

>Check
>http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-03.html

Og et link fra nedenstående spørgsmål i denne ng:
>http://www.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-02.html

Den sidste ser jo ikke så dårlig ud den sidste test. Men man må gå ud fra
det handler om spillet i sig selv også. Og når spillene bliver mere krævende
udover selve grafikdelen holder min duron nok ikke længere.

Men tak for hjælpen.

Mvh Mogens