Sommerquiz startskud
Fra : Peter Lind

Dato : 04-08-03 12:29

Hejsa gruppe

Jeg synes det er længe siden vi sidst har haft en quiz - så her er mit
forslag til en.
Jeg ville lave noget, hvor man ikke bare kunne snyde ved at søge på imdb,
eller andre steder, så istedet for at dreje sig om ord eller navne, drejer
quizzen sig om billeder.

Da man ikke sådan lige kan lægge billede ud i news, har jeg tilladt mig at
lave en webside hvor de ligger, hvis andre har andre forslag til hvor jeg
skal gøre af dem, så sig endelig til.
Billederne ligger på www.peterlind.dk/film/quiz/startskud1.jsp - og det er
altså ikke en reklame for den site...

Men - til quizzen:

----------
Startskud
----------

Vi kan alle citere fra en lang række film, og huske hvem der spillede hvad i
en endnu længere række, men hvem kan huske hvad det allerførste billede man
ser i filmen er ?
Til denne quiz har jeg grabbet det allerførste billede man ser efter filmens
tekster - kan du genkende filmen ?
(I nogle tilfælde starter filmen med at vise vandet, himlen eller
verdensrummet - i de tilfælde har jeg først grabbet et billede når der skete
noget. I andre tilfælde har filmen en lang titelsekvens, f.eks Innerspace
(ikke med i quizzen) hvor et mikroskopisk kamera rejser rundt imellem
isterningerne i et glas whisky, mens vi får at vide hvem der har lavet
filmen - i sådan et tilfælde har jeg først grabbet billedet efter denne
titelsekvens.)

God fornøjelse - løsningerne står ikke nogle steder, men jeg vil poste hints
her i gruppen, hvis det bliver nødvendigt.

Sværhedsgraderne er:

1. Meget nem

2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten

3. Nem

4. Middel

5. Svær - forholdsvis kendt film dog.

6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)

7. Middel (Der tiltes fra en stjernehimmel ned til dette billede)

8. Middel - måske knap så kendt film

9. Meget nem

10. Alt for nem

11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !

12. Svær (jeg ved det kun er det tomme rum, men jeg tror at I kan klare det)

13. Middel (Der tiltes fra fuldmånen ned til dette billede)

14. Svær (Kameraet flyver hen over dette vand)

15. Nem, men måske noget ukendt film

16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod kameraet)

17. Middel

18. Svær (og halvukendt film)

19. Svær (ikke særlig kendt film)

20. Meget nemt

Send svarene her til gruppen - ikke direkte til mig.
Som altid kan man ikke vinde andet end æren !
Peter Lind

Fra : John Hinge

Dato : 04-08-03 13:01

On 04 aug 2003 Peter Lind was heard to say:

> 1. Meget nem

The Matrix

> 16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod
> kameraet)

Aliens

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Søren Kongstad

Dato : 04-08-03 13:13

> 1. Meget nem
The Matrix

> 2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten

Det eneste jeg kan kommer på er Lost Highway

> 3. Nem

Mulholland Drive

> 6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)

American Beauty

> 7. Middel (Der tiltes fra en stjernehimmel ned til dette billede)

Batman?

> 10. Alt for nem

Se7en

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !

Den længste dag?

> 13. Middel (Der tiltes fra fuldmånen ned til dette billede)
Ligner Chicken run?

> 20. Meget nemt

Dancer in the Dark

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-08-03 13:15

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> escribió

> 1. Meget nem

The Matrix

> 2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten

Nærkontakt af tredie grad?

> 5. Svær - forholdsvis kendt film dog.

How I Stopped worrying and started to love the bomb - eller hvad det
nu er den hedder

> 6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)

American Beauty

> 7. Middel (Der tiltes fra en stjernehimmel ned til dette billede)

Dark City

> 9. Meget nem

Fight Club

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !

Shaving Ryans privates

> 12. Svær (jeg ved det kun er det tomme rum, men jeg tror at I kan
klare det)

2001 ?

> 16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod
kameraet)

Måske Aliens men det er et gæt

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 04-08-03 14:34

> 1. Meget nem
Matrix

> 2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten
Lost Highway - men er ikke sikker

> 3. Nem

> 5. Svær - forholdsvis kendt film dog.
Trinity and beond the atomic bomb

> 6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)
American Beauty

> 7. Middel (Der tiltes fra en stjernehimmel ned til dette billede)
Dark City?

> 8. Middel - måske knap så kendt film

> 9. Meget nem
Fight Club

> 10. Alt for nem
Memento

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !
Shaving Private Ryan

> 12. Svær (jeg ved det kun er det tomme rum, men jeg tror at I kan klare
det)
2001?

> 13. Middel (Der tiltes fra fuldmånen ned til dette billede)
Chickenrun

> 14. Svær (Kameraet flyver hen over dette vand)

> 15. Nem, men måske noget ukendt film
Den ligger lige på tungen men jeg kan bare ikke huske det...

Dancer in the dark

Fra : kr0oZe

Dato : 04-08-03 15:17

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 1. Meget nem

Matrix

> 2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten

Ligner en Tuborg reklame.

> 3. Nem

Mulholland Drive

> 4. Middel

Donnie Darko

> 6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)

American Beauty

> 7. Middel (Der tiltes fra en stjernehimmel ned til dette billede)

Once upon a time in america?

> 9. Meget nem

Fight Club :D

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !

Den Længste Dag, men Saving Private Ryan havde også noget sort/hvid i
starten.

> 14. Svær (Kameraet flyver hen over dette vand)

Døde Poeters Klub?

> 16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod kameraet)

Må blive Aliens som bedste gæt :S

> 17. Middel

Arlington Road?

> 20. Meget nemt

Dancer In The Dark.

--
Christian Kruse
http://www.filmzonen.dk

Fra : Martin Moeller

Dato : 04-08-03 15:44

Peter Lind skrev:

> 1. Meget nem

The Matrix

> 2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten

Er det ikke lysene fra en vis DeLorean fra Back to the Future.......?

> 3. Nem

Pleasantvillle?

> 5. Svær - forholdsvis kendt film dog.

The Ring

> 6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)

American Beauty

> 7. Middel (Der tiltes fra en stjernehimmel ned til dette billede)

Usual Suspects

> 8. Middel - måske knap så kendt film

Cabaret?

> 9. Meget nem

Fight Club

> 10. Alt for nem

Memento

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !

Saving Private Ryan

> 12. Svær (jeg ved det kun er det tomme rum, men jeg tror at I kan klare
det)

Star Wars

> 13. Middel (Der tiltes fra fuldmånen ned til dette billede)

Flugten fra Hønsegården

> 14. Svær (Kameraet flyver hen over dette vand)

Contact

> 16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod kameraet)

Aliens

> 19. Svær (ikke særlig kendt film)

Frankenstein Junior

> 20. Meget nemt

Dancer in the Dark

I øvrigt meget sjov og udfordrende quiz!

--
Martin Møller
"What is this? Bizarroworld?"

Fra : ML-78

Dato : 04-08-03 18:23

> Frankenstein Junior

Det vil jeg også gætte på, men min første tanke var "Bride of Frankenstein", der
har en nærmest identisk startscene. Først efter at have haft DVD'en fremme kan
jeg se, at der er en smule forskel fra quiz-billedet. Nu var "Young
Frankenstein" jo også nærmest et sammensurium af og parodi på Universals gamle
Frankenstein-film.

ML-78

Fra : Peter Kaas

Dato : 04-08-03 15:57

Mange af de andre er der blevet svaret på, så jeg snupper lige én af dem jeg
kan som der ikke er svaret på:

> 15. Nem, men måske noget ukendt film

Monty Python - "Meaning Of Life"

- "Better" "Feeling better?" "Better get a bucket..."

Mvh
Peter

Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-08-03 16:30

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sværhedsgraderne er:
>
> 1. Meget nem

The Matrix

> 2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten

Et skud fra hoften: E.T.

> 3. Nem

Mulholland Drive

> 6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)

Blue Velvet

> 7. Middel (Der tiltes fra en stjernehimmel ned til dette billede)

Dark City

> 9. Meget nem

Fight Club, selvom noget først fik mig til at tænke på manden i
skraldespanden i starten af Delicatessen.

> 10. Alt for nem

Memento

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !

Den længste dag?

> 12. Svær (jeg ved det kun er det tomme rum, men jeg tror at I kan klare
det)

Alien

> 13. Middel (Der tiltes fra fuldmånen ned til dette billede)

Chicken Run

> 15. Nem, men måske noget ukendt film

Monty Python's The Meaning of Life

> 16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod kameraet)

Aliens

> 19. Svær (ikke særlig kendt film)

S/h-film. Et ensomt slot på toppen af et mørkt bjerg. Et eller andet får mig
til at sige Young Frankenstein, men den er jo rimeligt kendt, så det er nok
ikke den.

> 20. Meget nemt

Dancer in the Dark

Skidefin idé og god variation fra de andre sommerlege herinde

MVH
Jens

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 04-08-03 16:48

> [...]
> lave en webside hvor de ligger, hvis andre har andre forslag til hvor jeg

Kanon ide.
Jeg arbejde rent faktisk på at få lavet en side med en ugentlig
film-screenshot-quiz.
Indtil videre har jeg fået taget lidt over 400 billeder fra en 60
forskellige film.
Men jeg mangler lige at programmeret sitet, så der går nok lidt tid inden
den kommer online :)

> 1. Meget nem

The Matrix

> 2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten

Gataway Stockholm :þ

> 3. Nem
>
> 4. Middel

MIB?

> 5. Svær - forholdsvis kendt film dog.

Signs

> 6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)
>
> 7. Middel (Der tiltes fra en stjernehimmel ned til dette billede)

Darkcity

> 8. Middel - måske knap så kendt film
>
> 9. Meget nem

Fight Club

> 10. Alt for nem

Memento

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !

Band of Brotthers

> 12. Svær (jeg ved det kun er det tomme rum, men jeg tror at I kan klare
det)

Muppets In Space

> 13. Middel (Der tiltes fra fuldmånen ned til dette billede)

X-men

> 14. Svær (Kameraet flyver hen over dette vand)
>
> 15. Nem, men måske noget ukendt film

Det der guldfisk med har jeg da set før, men hvor? iiihhh

> 16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod kameraet)

Ligner noget fra Babylon 5

> 17. Middel
>
> 18. Svær (og halvukendt film)
>
> 19. Svær (ikke særlig kendt film)

Heheh, det ligner jo slottet fra Castle Rock logoet :)

> 20. Meget nemt

Dancer in The Dark

Damn det er da lidt sværere end man lige skulle tro. Det er nok fordi jeg
har det med at sætte filmen igang og så lave kaffe mens introsekvensen kører
;) Så det meste er gætterier!

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Troels

Dato : 04-08-03 18:26

Ikke den store filmkender, men jeg prøver . Forresten en rigtigt sej ide
til quiz! Godt fundet på, godt udført!

> 1. Meget nem

Matrix?

> 4. Middel

Gøgereden

> 5. Svær - forholdsvis kendt film dog.

Citizen Kane?

> 10. Alt for nem

Memento

> 14. Svær (Kameraet flyver hen over dette vand)

Apocalypse now

> 20. Meget nemt

Dancer in the dark

/Troels

Fra : Mark Høserich

Dato : 04-08-03 22:07

> 1. Meget nem
The matrix

> 3. Nem
Aner det ikke...

> 4. Middel
Start billedet på Donnie Darko

> 5. Svær - forholdsvis kendt film dog.
Magnolia

> 6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)
Blue velvet ?

> 7. Middel (Der tiltes fra en stjernehimmel ned til dette billede)
Se7en ?

> 9. Meget nem
Fight club

> 10. Alt for nem
Memento

> 12. Svær (jeg ved det kun er det tomme rum, men jeg tror at I kan
> klare det)
Forbrydelsens element

> 16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod
> kameraet)
Starship troopers ?

> 17. Middel
Se7en

> 18. Svær (og halvukendt film)
Øen i fuglegaden

> 19. Svær (ikke særlig kendt film)
Det kan da ikke være Citizen Kane kan det...?

> 20. Meget nemt
Dancer in The Dark

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 04-08-03 22:26

"Peter" == Peter Lind <peterlind@hotmail.com> writes:

> 1. Meget nem

The matrix

> 2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten

Nærkontakt af 3. grad?

> 5. Svær - forholdsvis kendt film dog.

Dr. Strangelove?

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !

The longest day?

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 04-08-03 23:10

On Mon, 4 Aug 2003 13:28:38 +0200, "Peter Lind"
<peterlind@hotmail.com> wrote:

Her er så mine bud:

1. Matrix
2. Nærkontakt af 3. grad
3. Lost highway
4. ?
5. Dr. Strangelove
6. American Beauty
7. Dark City
8. Se7en
9. Fight club
10. Memento
11. The longest day
12. 2001
13. Chicken run
14. ?
15. The meaning of life
16. Alien 3 ell 4
17. ?
18. ?
19. En frankenstein-film formodentlig
20. Dancer in the dark

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-08-03 00:20

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> 1. Meget nem
Matrix

> 6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)
American Beauty? min søster siger Blue Velvet

> 9. Meget nem
Fight Club

> 10. Alt for nem
Memento

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !
The Longest Day?

> 13. Middel (Der tiltes fra fuldmånen ned til dette billede)
Flugten fra Hønsegården?

> 14. Svær (Kameraet flyver hen over dette vand)
Deliverance?

> 16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod kameraet)
Aliens

> 17. Middel
Seven

> 20. Meget nemt
Dancer in the dark

Fra : Mads TJ

Dato : 05-08-03 08:16

> 1. Meget nem
The Matrix

> 2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten
Twilight Zone????

> 3. Nem
Mulholland Drive

> 4. Middel
øhhh...

> 5. Svær - forholdsvis kendt film dog.
Wizard of OZ???

> 6. Meget nem (Der tiltes fra en blå himmel ned til dette billede)
hmm... det kunne måske ligne lidt fra the Truman Show, men jeg er slet ikke
sikker

> 7. Middel (Der tiltes fra en stjernehimmel ned til dette billede)
>
> 8. Middel - måske knap så kendt film
>
> 9. Meget nem
ja, det kan godt være, den er nem.... men jeg kan ikke gennemskue den

> 10. Alt for nem
Memento

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !
sikkert en eller anden D-dagsklassiker... i hvert fald ikke Saving Private
Ryan...så meget ved jeg da...

> 12. Svær (jeg ved det kun er det tomme rum, men jeg tror at I kan klare
det)
Spaceodessy 2001??

> 13. Middel (Der tiltes fra fuldmånen ned til dette billede)
Chicken Run

> 14. Svær (Kameraet flyver hen over dette vand)
Apocalypse Now???

> 15. Nem, men måske noget ukendt film
ja.. ukendt...!... der er i hvet fald ingen klokker,der ringer hos
mig...haha

> 16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod kameraet)
The Fifth Element???

> 17. Middel
>
> 18. Svær (og halvukendt film)
>
> 19. Svær (ikke særlig kendt film)
>
> 20. Meget nemt
Dancer in the Dark

Fra : Peter Lind

Dato : 05-08-03 16:34

Nu har quizzen kørt i over et døgn, og der er kommet en masse gode gæt, så
jeg vil give svarene.
Nogle af billederne var endnu sværere at gætte, end jeg havde troet, og det
er tydeligvis svært at huske en AndenVerdenskrigsfilm fra en anden - jeg er
dog alligevel imponeret over så mange rigtige svar, og iøvrigt gode gæt.

De rigtige svar (med mine kommentarer) er:

1. The Matrix
-det var nok den nemmeste af dem alle, ingen har været i tvivl eller har
gættet denne forkert.

2. Wargames
-den var der ingen der gættede. Wargames starter med at man ser en bil køre
igennem en sne- eller sandstorm, den standser foran et hus, to mænd stiger
ud, går ind i huset og viser deres id-kort til et spejl, hvorefter en
hemmelig dør åbnes, og de kommer ned i missil-silo-kontrolrummet. Der er
ingen der kan huske den del af starten.
Mange gættede på Nærkontakt af Tredje Grad, der også starter med en bil der
nærmer sig i en sandstorm. Der var også et par gæt på Lost Highway, men jeg
mener nu at huske at den starter med at man ser midterstriberne på vejen.

3. Mulholland Drive
-en del gættede den rigtigt. Det er den mærkelige drømme-agtige
twistkonkurrence scene, der er før man ser Rita i limousinen.

4. Donnie Darko
-den var der kun 2 der genkendte. En solopgang er også ret svær at placere i
en bestemt film.

5. A Bridge to Far - Broen ved Arnheim
-den var der ingen der genkendte, men en del gættede på Dr. Strangelove og
enkelte andre Anden Verdenskrigsfilm. Filmen starter med nogle klip fra
dokumentarfilm, imens en kvindestemme taler om hvad der skete. Det gør det
endnu sværere at huske hvilken film.

6. Blue Velvet
-overraskende mange gættede på American Beauty. Det må være roserne der gør
det (og så det faktum at de pågældende nok ikke har set Blue Velvet) - jeg
synes det er et af de startskud man husker allerallerbedst. American Beauty
starter iøvrigt med at man ser byen/forstaden fra oven, imens Lester
fortæller at han er død.

7. Dark City
-den var der en hel del der klarede, selv om jeg synes den er ret svær at
genkende. Nogle gættede på Batman, Se7en og Once Upon a Time in America, som
alle er dunkle dystre film, der foregår i skyggefyldte byer.

8. Ghost World
-der var ikke en eneste der kunne den. Måske har ingen set filmen, eller
også glemmer man hurtigt at den starter med den latterlige indiske
rock-musik-video som Enid er lidt for vild med.

9. Fight Club
-Ed Norton med en pistol i kæften. Den kunne de fleste genkende. Stærkt nok
!

10. Memento
-Poloaridbilledet der langsomt bliver af-fremkaldt. Og vist også det billede
der blev brugt på plakaten. Der var ikke mange der var i tvivl.

11. The Longest Day - Den Længste Dag
-mange gættede på Saving Private Ryan, som jo nok må siges at være ret tæt
på. Ihvertfald er de første 20 minutter af SPR meget lig nogle scener i Den
Længste Dag. Det er svært at skelne Anden Verdenskrigsfilm, men Den Længste
Dag brugte også hjelmen i strandkanten som plakatmotiv, og som logo i hele
markedsføringskampagnen.

12. Alien
-Indrømmet, den var svær, men en eneste gættede rigtigt. Det ligner bare en
stjernehimmel, men det brune skær afslører at det er den første Alien film
der er tale om.
Mange gættede på 2001, men der er slet ingen stjerner i dens startscene (der
er solen, der bryder frem over jorden over månen).

13. Chicken Run
-imponerende så mange der kunne genkende den. Jeg synes ellers blot at
billedet ligner en tilfældig fængselslejrfilm.

14. G.I. Jane
-den var umulig, det tænkte jeg nok.
Der var nogle gæt på Deliverance og Apocalypse Now, så man må jo sige at
introen rammer det militære aspekt. Men det er heller ikke en film man
husker særlig godt for dens visuelle udtryk. Nærmere replikkerne, "Suck my
dick!".

15. Monty Python: The Meaning of Life
-det er en halvhemmelig film, og hvem kan huske at den starter med en række
guldfisk der mødes i et akvarie og taler om meningen med livet ? Iøvrigt
indledes filmen også med en særdeles underlig kortfilm om et
pirat-forsikrings-firma, så det er måske lidt snyd at kalde dette for det
allerførste billede. Men der var alligevel et par stykker der genkendte den.

16. Aliens
-der blev jeg alligevel imponeret. Jeg syntes umiddelbart at det lignede
ethvert andet rumskib, men næsten alle gættede korrekt på den anden Aliens
film. Imponerende.

17. Se7en
-ja, hvem kan huske at den starter med Sommerset hjemme i sit køkken? Hele
filmen er så mørk og dyster, men de allerførste scener er faktisk voldsomt
lyse. Det var nok det der snød, for jeg er sikker på at alle kender filmen.
Der var dog 2 rigtige gæt.

18. October Sky
-okay, det er en forholdsvis ukendt film, og nogle billeder af et mineområde
giver ikke ligefrem meget at holde i. Filmen indledes faktisk med et billede
af et hejseværk, som teksterne vises over, og så vises dette billede i kort
tid, efterfulgt af en montage af minearbejdernes hårde arbejde. Ikke
ligefrem en memorabel begyndelse.

19. Frankenstein Junior - Young Frankenstein
-den var der faktisk nogle, der kunne genkende. Jeg er lidt imponeret, den
ligner jo alle andre sorthvide gyserfilm til forveksling, hvilket også er
meningen, men den er åbenbart mere kendt end jeg lige troede.

20. Dancer in the Dark
-den var der ingen der var i tvivl om. Første billede er Björk optaget med
rystende kamera, det kan ikke være andre film.

---------
Den ubestridte vinder må være Jens Thomsen, der havde 11 rigtige svar.
Andenpladsen går til Martin Johansson, der havde 9 rigtige svar.
Tredjepladsen går til Morten Bowman Hansen, der havde 8 rigtige (eller 8½,
fordi han gættede på Alien3 eller 4 på 16'eren).

Det var jo flot klaret, og iøvrigt meget sjovt. Jeg lader billederne ligge,
og tror jeg vil finde nogle flere til en lignende quiz på et senere
tidspunkt. (måske op til weekenden, eller i starten af næste uge)

Mvh
Peter Lind

Fra : Troels

Dato : 06-08-03 22:58

> [...]
> og tror jeg vil finde nogle flere til en lignende quiz på et senere
> tidspunkt. (måske op til weekenden, eller i starten af næste uge)

Jeps, det kunne være super cool! Det må være et stort arbejde, men det er en
rigtig sjov ide.

/Troels

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-08-03 22:13

Peter Lind wrote:

> 2. Wargames
> -den var der ingen der gættede.

Det gjorde jeg! Sådan går det når man lukker quizzen for tidligt.
Alternativt, jeg kommer for sent.

> hemmelig dør åbnes, og de kommer ned i missil-silo-kontrolrummet. Der er
> ingen der kan huske den del af starten.

Hvad snakker du om? John Spencer er genial: "I want somebody on the god
damn phone, before I kill 50 million people!"

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-08-03 23:34

Christian Andersen <zv856hm02@sneakemail.com> writes:

> Hvad snakker du om? John Spencer er genial: "I want somebody on the god
> damn phone, before I kill 50 million people!"

For slet ikke at tale om skiltet, der kort dukker op helt ude til
højre i WS-versionerne, lige da de åbner den tunge før: "Urinating on
the floor is ground for dismissal" e.lign.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-08-03 20:19

Peter B. Juul wrote:

> For slet ikke at tale om skiltet, der kort dukker op helt ude til
> højre i WS-versionerne, lige da de åbner den tunge før: "Urinating on
> the floor is ground for dismissal" e.lign.

Ha ha!

Der står: "Any one[sic] urinating in this area will be discharged"

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-08-03 22:08

Peter Lind wrote:

> 2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten

Det må være War Games.

> 11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !

The Longest Day.

> 20. Meget nemt

Dancer in The Dark.

Ikke fordi jeg har set den, men ja, meget nemt.

Rigtig original og god ide! Men jeg skal vist til at se nogle flere film.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Max

Dato : 09-08-03 23:56

>Sværhedsgraderne er:
>
>1. Meget nem
>
>2. Meget svær - kendt film, men ingen kan huske starten

> [...]
Bridge Too Far, A

> [...]
>
>9. Meget nem
>
>10. Alt for nem
>
>11. Nem, hvis man har set filmen, en klassiker !
den bedste krigsfilm der er lavet, den længeste dag

>12. Svær (jeg ved det kun er det tomme rum, men jeg tror at I kan klare det)
Alien, den var meget nem

>13. Middel (Der tiltes fra fuldmånen ned til dette billede)
>
>14. Svær (Kameraet flyver hen over dette vand)
The River Wild
>15. Nem, men måske noget ukendt film
>
>16. Svær (Rumskibet kommer flyvende fra ingenting og frem mod kameraet)
Aliens, meget nem

>17. Middel
>
>18. Svær (og halvukendt film)
>
>19. Svær (ikke særlig kendt film)
jeg ved det, kan bare ikke huske det
måske er det frankenstein jr. den med Gene

>20. Meget nemt

Øv jeg kan ikke de nemme

mvh
Max