skærmen slukker
Fra : holyfather

Dato : 04-08-03 10:13

Jeg har fået et problem, som dukkede op fra den ene dag til den anden.

Jeg har en sony 200 gs skærm + et Creative TI 500 Gforce grafikkort.

Pludselig begynder skærmen at blive urolig, nærmest som de
forstyrrelser, der kommer hvis mobilen ringer. Så begynder skærmen at
klikke som den gør hvis man skifter opløsning. Billedet tænder og
slukker også, ligesom når man skifter opløsning. (Eller starter et
spil). Til sidst forbliver skærmen hel sort eller hel hvid. Det sker
også at skærmen viser et fastfrosset skærmbillede i meget lav
opløsning med meget få farver.

Computeren kører stadig, men man kan af gode grunde ikke bruge den til
særlig meget. Et par gange er den også kommet ud med en blå skærm,
eller efter genstart har den vist at den er startet efter en kritisk
fejl. Både ved den fejl og ved blå skærm, har Windows fortalt at det
er skærmdriveren den er gal med. (nv4.dll tror jeg nok den hedder)

Her er hvad jeg har prøvet.

1. For at checke om det er driveren den er gal med har jeg gjort flg.

Startet i fejlsikret tilstand, for at køre med standard drivere. Samme
problem

2. Afinstalleret nvidia driveren og geninstalleret den. Samme problem

3. Det kan ikke være skærmen, da den viser noget engang imellem.

Jeg kører med driver 43. et eller andet.

Problemet opstår først når computeren har kørt i et stykke tid.

Jeg har ikke installeret noget nyt, hverken programmer, drivere eller
opdateringer.

Kan det være grafikkortet, der bliver for varmt? Bare mærkeligt at den
gør det fra den ene dag til den anden.

På forhånd tak