Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fuji A303
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 04-08-03 09:00

Jeg har købt ovenstående digitale kamera. Kan det virkelig passe, at det
ikke kan skrive dato på billederne? Jeg kan simpelthen ikke finde
funktionen.

Såfremt det ikke kan lade sig gøre - kan man så få et picture-program,
f.eks. ACDSee, som kan skrive datoen på billederne? Informationen findes jo
i den enkelte billedfil.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-08-03 10:29

"Henrik Steffensen" skrev...
> Jeg har købt ovenstående digitale kamera. Kan det virkelig passe, at det
> ikke kan skrive dato på billederne? Jeg kan simpelthen ikke finde
> funktionen.

Du kan i kameraets DPOF settings specificere om de
enkelte billeder skal printes med dato eller ej. Det kræver
dog at din printer understøtter DPOF.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 04-08-03 11:05

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message

> "Henrik Steffensen" skrev...
>
> Du kan i kameraets DPOF settings specificere om de
> enkelte billeder skal printes med dato eller ej. Det kræver
> dog at din printer understøtter DPOF.

Jamen jeg vil egentlig blot have datoen på selve billedet, så den også
fremkommer i billedprogrammet. Derved bliver datoen også påtrykt, når jeg
sender billederne til fremkaldelse.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-08-03 12:18

"Henrik Steffensen" skrev
> Jamen jeg vil egentlig blot have datoen på selve billedet, så den også
> fremkommer i billedprogrammet. Derved bliver datoen også påtrykt, når jeg
> sender billederne til fremkaldelse.

Mange minilabs understøtter PDOF, så hvis du uploader
billeder med PDOF instrukser, burde du få dato
på de enkelte billeder.
Spørg evt. labbet om de understøtter PDOF.
Problemet med dato indkopieret på selve billedet
er, at det ikke er sådan lige at fjerne igen.
Men ellers kan du tilføje dato ved en simpel
copy / paste funktion i et billedbehandlingsprogram.
Mig bekendt er der ingen batch-instruks der kan
netop dette...

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 06-08-03 07:17

In news:3f2e40d7$0$76097$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ,
Peter Schrøder <nospample@se> typed:
> Men ellers kan du tilføje dato ved en simpel
> copy / paste funktion i et billedbehandlingsprogram.
> Mig bekendt er der ingen batch-instruks der kan
> netop dette...

I PS8 er der et færdigt script, som kan hente model på kamera og lukketid,
og smide det som text i bunden af billedet.
Eftersom man også selv kan lave sine egne scripts i programmet, burde det
vel også være muligt at få datoen på ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 06-08-03 09:25

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> wrote in message
> [...]
> og smide det som text i bunden af billedet.
> Eftersom man også selv kan lave sine egne scripts i programmet, burde det

PS8??