Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Q:Stativ til camcorder
Fra : Rune

Dato : 03-08-03 20:35

Jeg skal bruge et stativ til mit videokamera.

Da jeg ikke har vildt meget forstand på den slags, vil jeg gerne have et par
tips til hvad man skal være opmærksom på.

Det skal kunne vel kunne dreje 360 grader, eller hvad? + op/ned

Kameraet er et Sony DCR TRV 145E, altså ikke det helt vilde...

Alle erfaringer er velkomne.

Rune

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-08-03 21:27

"Rune" <gustne_runeFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det skal kunne vel kunne dreje 360 grader, eller hvad? + op/ned
>
> Kameraet er et Sony DCR TRV 145E, altså ikke det helt vilde...

Kig evt på
www.manfrotto.com
De laver mage forskellige stativer. Læg mærke til hoderne til stativerne.
Nogle er egnede til video, andre til foto. f.x. har du sikkert ikke brug for
at kunne tage højkantsbilleder med videoen. Derimod har du mere brug for at
kunne pannorere. Til den ende er det guld værd med et oliedæmpet drejehoved.
Desuden er det tit en fordel med en libelle, så du er sikker på at den
cirkel du panorerer efter, er vandret.

Bo //