Sune Storgaard wrote:
> Devast8or mumbled his insignificant opinion in:
> news:RldXa.44409$Kb2.1913684@news010.worldonline.dk
>
>> Hejsa,
>>
>> jeg har lige købt nyt grafikkort, så maskinen nu kan lidt mere, og
>> dermed kan jeg nu også slå de tre ting i subject til uden at spillet
>> hakker alt for meget. Men jeg er ikke helt sikker på hvad de tre ting
>> gør. AA hr vist noget at gøre med at gøre tingene mere runde istedet
>> for kantede ikke? Men hvad med de to andre?
>
> AA=anti aliasing
> Glatter kanter ud, forklares bedst med et billede:
>
http://www.its2.uidaho.edu/photoshop/images/aliasing_vs_anti-aliasing.gif
> Antal samples angiver (som regel) hvor mange af de overgangs pixels
> der tilføjes, flere = glattere billede=langsommere
>
> Anisotropic er en måde man kan lægge textures på en overfalde,
> effekten ses størst på detaljer ude i periferien. Resultatet er
> (kort sagt) at man bevarer detaljer som normalt ville være reduceret
> væk.
>
> 2 eksempler her, som dog ikke er så tydelige, første med, anden uden.
> Igen højere værdi = bedre kvalitet=langsommere.
>
http://www.ixbt.com/video/images/suma-gf3/ut-anis.jpg
>
http://www.ixbt.com/video/images/suma-gf3/ut-noanis.jpg
>
> Vsync er så grafikkortet og monitoren er synkroniseret, således at
> billedet ikke pludseligt bliver opdateret midt i et billede. Det er
> vandalisme for sine øjne og sit gfx kort at slå det fra, selvom det
> giver lidt hastighed, men det giver et uroligt billede hvis det er
> fra.
>
> Se hvor højt du kan presse AA og aniso. op, før det går udover din
> hastighed, dog kan selv moderat AA give et markant pænere billede.
>
Tak skal du have, det var lige hvad jeg ville vide :)
> Hvad har du købt forresten?
Creative GeForce4 Ti4600
Devast8or