god&billig i Århus?
Fra : taina

Dato : 03-08-03 17:05

Heysan!

Nu skal det gamle, langsomme 56k modem altså UD!
Ind skal en hurtigere forbindelse, men jeg ikke rigtig nogen ide om hvilken.

Har I nogen ide om, hvad der kan lade sig gøre i Århus, helst til en 2-300
kr. i måneden?

mvh. tina

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-03 18:38

taina skrev:

>Har I nogen ide om, hvad der kan lade sig gøre i Århus, helst til en 2-300
>kr. i måneden?

Stofanet. Det er suverænt, undtagen til monsterpostere og 'tunge'
servere.

Men det kræver altså at man har fællesantenne installeret og
betaler for (mindst) den lille tv-pakke ud over internet.

Ellers må du vist kikke på en ADSL til lidt over 300 kr. for den
langsomste (128/32). Det fås ved flere udbydere (har ikke præcist
tjek på priserne).

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-08-03 18:50

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Men det kræver altså at man har fællesantenne installeret og
> betaler for (mindst) den lille tv-pakke ud over internet.

Sikker? På et tidspunkt fik jeg et brev om at jeg nu kunne få internet
uden at betale for tv.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-03 19:11

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Sikker? På et tidspunkt fik jeg et brev om at jeg nu kunne få internet
>uden at betale for tv.

Så får du mig i tvivl, men det er ikke mange dage siden at der
var en der klagede over at de var blevet opkrævet tv-abonnement
med tilbagevirkende kraft. De havde hidtil kun betalt for
internetdelen.

Men man må jo spørge Stofanet.

--
Bertel

Fra : taina

Dato : 03-08-03 19:32

> Stofanet. Det er suverænt, undtagen til monsterpostere og 'tunge'
> servere.

klip

Ja, jeg har tænkt på Stofa. Men det er jo Telia, der står for det, og de har
jo ikke ligefrem det bedste ry.

Er der nogen, der har erfaringer med Stofa - og gerne erfaringer med,
hvordan servicen er, når der er noget, der ikke virker (det er som regel
der, hvor servicen svigter

Nogle teleselskaber tilbyder, at man kan leje trådløse routere til ADSL. Ved
I, om Stofa kan gøres trådløst?

mvh. tina

mvh. tina

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-03 20:39

taina skrev:

>Ja, jeg har tænkt på Stofa. Men det er jo Telia, der står for det, og de har
>jo ikke ligefrem det bedste ry.

Stofanet har deres egen afdeling

>Er der nogen, der har erfaringer med Stofa

Ja, det har jeg, og det er derfor jeg anbefaler dem. De kører
bl.a. den hurtigste newsserver jeg har prøvet.

>og gerne erfaringer med, hvordan servicen er, når der er noget, der ikke virker

Jamen, det har jeg aldrig prøvet. Der er naturligvis med store
mellemrum sporadiske udfald eller perioder med
opgradering/reparation, men ikke mere end du vil opleve ved andre
udbydere.

Telias største problem er regnskabsafdelingen, og den får du ikke
noget at gøre med. På Stofanets hjemmeside kan du følge med i dit
forbrug så det er let at kontrollere om opkrævningen passer. Men
jeg har endnu ikke set en klage over Stofanets regnskaber og
opkrævninger (ud over dem der synes det skulle være billigere).

>Nogle teleselskaber tilbyder, at man kan leje trådløse routere til ADSL. Ved
>I, om Stofa kan gøres trådløst?

Jeg ved det ikke, men jeg tvivler. Hos mig er stikboksen til
radio/tv blevet udskiftet med en hvor der også er internetstik,
og så er der trukket (10 m.) koaxkabel derfra og til mit
kabelmodem.

Man kan godt have modemmet stående tæt på astikket, men så er det
jo bare ledningen derfra og til computeren der evt. bliver lang.
Det er bedst at have modemmet stående synligt ved computeren, for
så kan man på lamperne følge med i om der er (mystisk) trafik.

--
Bertel

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 04-08-03 14:41

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Ellers må du vist kikke på en ADSL til lidt over 300 kr. for den
>langsomste (128/32). Det fås ved flere udbydere (har ikke præcist
>tjek på priserne).

Eller, især hvis man alligevel har TDC fastnet, TDC's ADSL med
forbrugsafregning: 256/128 for 139 DKK/måned + 0,50 DKK/megabyte.

Det er et fortræffeligt produkt hvis man ikke har noget videre trafik.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-03 19:26

Jesper Dybdal skrev:

>Eller, især hvis man alligevel har TDC fastnet, TDC's ADSL med
>forbrugsafregning: 256/128 for 139 DKK/måned + 0,50 DKK/megabyte.

>Det er et fortræffeligt produkt hvis man ikke har noget videre trafik.

Stofanet er heller ikke ringe i den lave ende af forbruget. Det
er billigere end det du omtaler op til 178 MB/måned (og igen ved
over 320 MB/måned).

Jeg siger blot at det koster 300 kr. om måneden fordi 'man' let
kommer op på den pris. Men ca. 25 % af Stofanets kunder betaler
kun 50 kr./måned.

--
Bertel