phpGedView: Dansk sprog og Sikkerhed
Fra : Bo Lyders Pedersen

Dato : 03-08-03 12:21

Hej,

Har downloadet og sat phpGedView op.

Derved er der opstået nogle spørgsmål:

Hvis jeg har flere ged filer jeg gerne vil have præsenteret online, er det
nemmeste så bare at lave flere kopier af phpGedView og sætte dem op til hver
sin ged fil, eller findes der en smartere (pænere) løsning?

Hvis jeg ønsker at det kun skal være muligt for brugere som er logget på at
se indhold, hvordan sætter jeg så dette i securíty.php? (jeg er ganske fint
bekendt med php, men kan ikke lige se hvad det er præcist jeg skal sætte for
at opnå det ønskede)

Hvor finder jeg de danske sprogfiler? Og disse sættes vel bare op som
angivet i phpGedView readme dokumentet?

Håber der nogen som kan hjælpe

Mvh
Bo

Fra : Krabsen

Dato : 03-08-03 15:04

Danske sprogfiler finder du blandt andet på adressen

http://www.gkr.dk/phpgedviewinstallation/

Jeg har slet ikke afprøvet phpGedView's brugersystem, så den del kan jeg
ikke hjælpe med.

Jeg har heller ikke afprøvet flere Ged-filer, men så vidt jeg kan se af
systemet, så er funktionen for flere-gedcom-filers-understøttelse indbygget?
I alt fald i SQL-versionen kan man importere flere Gedcom-filer, som
brugeren så kan vælge imellem (heller ikke dette har jeg testet)

Men det har Arne Eckmann måske - så hører du nok fra ham

mvh
Krabsen

Fra : Bo Lyders Pedersen

Dato : 05-08-03 21:30

> Danske sprogfiler finder du blandt andet på adressen
>
> http://www.gkr.dk/phpgedviewinstallation/

Takker for det

> [...]
> brugeren så kan vælge imellem (heller ikke dette har jeg testet)
>
> Men det har Arne Eckmann måske - så hører du nok fra ham

ok jeg venter spændt og ser om der skulle komme noget

/Bo

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 05-08-03 23:10

In article <bgp43u$omr$1@news.cybercity.dk>, Bo Lyders Pedersen
says...

Jeg takker også for oplysningen.

Men da jeg så installationsvejledningen, så jeg at det var til v2.12,
defor var jeg så lige inde på sourceforge.net og skulle finde den
version, og endte med at hente v2.13 med DANSK sprogfil.

Jeg ved endnu ikke hvordan/om den virker, men giv mig et par timer
eller tre, så kan jeg komme med en tilbagemelding.

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Ib K. Jensen

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 06-08-03 01:29

In article <MPG.199a498a70657ed59896bd@news.inet.tele.dk>, Ib K.
Jensen says...
> [...]
>
> Jeg ved endnu ikke hvordan/om den virker, men giv mig et par timer
> eller tre, så kan jeg komme med en tilbagemelding.

Det ser ud som om det virker med v2.13, efter lidt bøvlen frem og
tilbage :)

I kan se resultatet på min side www.ikjensen.dk under slægtsforskning,
Min anetavle.

PS!
Giv mig lige et praj, hvis der kommer underlige tegn og figurer frem,
:(
eller om det bare virker som det skal. :)

Fra : Krabsen

Dato : 06-08-03 12:06

Et flabet gæt er, at v.2.13 er 2.12, udvidet med vore danske sprogfiler

Absolut ikke, at der er noget galt i det - tværtimod, det er dog nemmere,
at det hele ligger i een pakke.

/Krabsen

Fra : Lennart Frederiksen

Dato : 06-08-03 01:46

Hej Gruppe

Flere Gedcom filer virker ikke,
man kan ikke vælge hvilken man vil åbne.

Hilsen Lennart