TDC usmagelig igen, igen ?
Fra : Test

Dato : 03-08-03 12:09

Kan nogen be- eller afkræfte, at der skrives overdimensionerede fakturaer ud
på den udlånte router i forbindelse med afslutningen på kundeforholdet, når
man forlader dette "vidunderfirma" ?

Strengt taget kan deres pris jo være ligegyldig, når vi modtager en
kreditnota af samme størrelse efter returneringen, men personligt mener jeg,
at det er usmageligt, hvis TDC fakturerer en urealistisk pris bare for at
score kr. på de uheldige, der (af én eller anden grund) ikke kan returnere
deres router.

ab

Fra : Zapster

Dato : 03-08-03 12:47

"Test" <a@b.com> wrote in message news:bgiqg4$4or$1@sunsite.dk...
> [...]
> score kr. på de uheldige, der (af én eller anden grund) ikke kan returnere

Jeg oplevede det samme da jeg flyttede for godt et år siden. Fik en faktura
på bortkommet ADSL modem og router. Dette selv om jeg havde sendt det til
dem i den kasse jeg havde modtaget. Efter ca. en månedes kamp med mail frem
og tilbage, dukkede det hele dog op i TDC's store russiske arkiv. Derefter
blev fakturaen annuleret, og jeg kunne betale det reaelle beløb
(telefonregning på samme faktura)

\zapster

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 03-08-03 13:43

"Zapster" <z@zapster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og tilbage, dukkede det hele dog op i TDC's store russiske arkiv. Derefter
> blev fakturaen annuleret, og jeg kunne betale det reaelle beløb

Nu er det sådan at TDC gør meget ud af at fortælle kunderne at de skal gemme
kvitteringen på afsendelsen. Det er tydeligt at medarbejderne er instrueret
i at fortælle det til kunderne over telefonen. Desuden står det i det brev
der følger med returkassen.

Personligt må jeg sige at jeg har oplevet utrolig god service og vejledning
fra TDC mens jeg har haft mit abonnement, og endda i forbindelse med
opsigelse af mit abonnement.

/LC

Fra : Anders Karkov

Dato : 03-08-03 18:07

jeg har oplevet det samme, havde engang pro@ og skulle i mili og opsagde
adsl og fik regning på modem, router selvom jeg havde afleveret det i en tdc
butik, havde heldigvis fået en kvittering på at det var afleveret og efter
at havde sendt en kopi af denne blev fakturaen annuleret.
Så den er er glad for jeg bedte om kvitteringen, for ellers havde jeg ikke
fået nogen.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Karkov Carstensen

Fra : kdcon

Dato : 03-08-03 21:39

> [...]
> score kr. på de uheldige, der (af én eller anden grund) ikke kan returnere

Det samme har jeg oplevet de to gange jeg har sendt udstyr tilbage i
vendekasse. Jeg har dog hver gang kunne oplyse dem om stregkoden på
kvittering fra post dk. og de har således sendt en kreditnota. Underlig
forretnings metoder kan vi godt blive enige om!! Jeg er også sikker på det
ej bliver den sidste.....

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-08-03 23:23

kdcon skrev Søndag den 3. august 2003 22:38 i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> forretnings metoder kan vi godt blive enige om!! Jeg er også sikker på det

Bare et vildt spm.
Har du husket at sikre dig at der ikke bare er angivet afsender adr. (dig) men
at det også framgår tydeligt af indholdet at du er afsender, med kundenr.?

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet er
taget,,,

Fra : kdcon

Dato : 04-08-03 10:16

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> at det også framgår tydeligt af indholdet at du er afsender, med kundenr.?

Ja det har "jeg" !!? Jeg ved ikke om du har prøvet at sende noget retur? Det
har du sandsynligvis ikke, da du kan spørge så usandsynligt dumt!! Der er
således at du modtager en vendekasse fra TDC, hvor der er alt Kassen du skal
sende det i samt udfyldt forsendelses-blanket med det hele, kunde nr
ovs. du skal selfølgelig skrive din adresse i afsender feltet og det ville
de falde over når du aflevere den på posthuset, hvis du skulle have glemt at
udfylde dette felt på blanketten. Begge gange løste problemet sig ved en
telefon opringning til TDC, så det er ok. Men jeg forstår ikke at der er
hundredevis af kunder der stadig oplever denne lidt underlige fremgangs måde
med alle de kreditnotaer? Jeg har selv en 10-15 stk. fra de sidste 6 år med
TDC på forkerte udskrevene regninger, mobil, fastnet, ISDN, netekspres,
favorit aftaler mm.
Jeg har sågar lånt dem penge i længere tid, som de skrev: Vi har desværre
opkrævet for meget indbetalt på sidste opkrævning og beklager meget. Vi
håber de har forståelse for, at vi modregner det ved næste regning bla bla.
Hvis jeg skulle komme til at betale min udstående med dem, bare en dag/ time
for sent! Ja så ved alle formentlig hvad sådan en forglemmelse koster. Men
ellers er søde, rare og utrolig flinke, når et problem skal løses og det
ender da også godt i den sidste ende, den ros skal de have. Men kald mig
bare Mads hvis jeg ikke oplever dette med at returnere deres udstyr igen
inden længe, når jeg skal til det igen. Hæhæ.
Mvh kdcon.