Hvad gør jeg ?
Fra : Kispus

Dato : 03-08-03 10:46

Hej alle.
Min kone og jeg har et meget stort problem, vi har en dejlig hund,
en blandig af en Golden Retiver og en Labrador, men han fælder
utrolig meget og vi har prøvet næsten alt, skifte foder, fiskeolie og
vitaminer
og lige meget hjælper det, er der ikke nogen der har et rigtigt godt
forslag, for der må da være andre end os der har det problem ?
Venlig hilsen
John og Lisa

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 03-08-03 11:25

Hej John og Lisa

Jeg har samme problem med min schæfer, og har fået at vide at det sagtens
kunne have noget at gøre med varmen.

Hilsen Betina

Fra : Kispus

Dato : 03-08-03 11:45

Det har ikke noget med varmen at gøre, det har stået på i de 6 år vi har
haft ham,
men nu er min kone blevet syg og jeg kan næsten ikke overkomme
at gøre så meget rent og også gøre alt det andet.
Så vi har talt om at finde et andet hjem til ham. ( Sidder og tuder mens
jeg skriver dette)
John

Fra : Ann K

Dato : 03-08-03 11:52

Hejsa.
Prøv at få dyrlægen til at give ham en B-vitamin indsprøjtning...
Og forsøg så at _skylle_ ham under bruseren ca 1 gang om ugen... ikke vaske
med sæbe osv... skyldningen fjerner _mange_ døde hår
Giv ham ølgær...
Og børst ham hver dag... det tager kun ca 5 minutter... støvsugning tager
længere tid!

God bedring til din kone...
Og held og lykke med at få reduceret ulemperne ved denne konstant fældning!!

Mvh Ann

Fra : NEWS

Dato : 03-08-03 11:46

Det er naturlig for en hund at fælde, men du kan begrænse det lidt ved at
prøve ølgær pille. Pelsen bliver også mer skinnede og ser mere sund ud.
Poul

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-03 11:53

> [...]
> og lige meget hjælper det, er der ikke nogen der har et rigtigt godt
> forslag, for der må da være andre end os der har det problem ?

Hej John & Lisa

Det bedste råd jeg lige kan komme på, må blive. Køb en god tæt kam, og når
du så er ude på tur med hunden, så rede ham godt igennem, og få trukket alle
de løse hår ud. Dem som du fjerner på turen, falder ikke af derhjemme, og
dermed lettes rengøringen efter ham noget. Fældningen tror jeg ikke du kan
gøre noget ved, selvom det kan være slemt, når underulden også skal skiftes.
Men kam og børste, er nok de eneste midler der giver dig chancer for at
beholde hunden. Et godt gammeldags bad, fjerner også en masse løse hår.
Dertil kommer jo selvfølgelig den sædvanlige pelspleje, men den er det vel
unødvendig at nævne.

MV.H.....Benny..

Fra : Lars

Dato : 03-08-03 17:20

Hejsa

Et lille, men meget brugbart råd for nogen - afhængig af de fysiske forhold

Jeg har hørt om nogle, som havde en hundelem i døren, hvor de så monterede
nogle stive børster rundt i kanten, så hunden "børstede sig selv" når den
gik ud og ind - voila - meget færre hår indendøre.

Ideen kunne måske også "videreudvikles" som en "udendørs børste" i en låge i
haven eller et andet brugbart sted - kun fantasien sætter grænsen.

Hilsen Lars