iChat ikon i menu bar
Fra : Storm

Dato : 03-08-03 10:30

Jeg har kontorl over de ikoner jeg har i min Menu Bar via System
Preferences - på nær iChat. Den vil gerne have den fjernet fra min Menu
Bar, men hvor gør jeg det?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 03-08-03 11:07

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg har kontorl over de ikoner jeg har i min Menu Bar via System
> Preferences - på nær iChat. Den vil gerne have den fjernet fra min Menu
> Bar, men hvor gør jeg det?

iChat -> indstillinger -> fjern hak i "vis status i menulinie"
--
Poul

Fra : Storm

Dato : 03-08-03 11:39

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> iChat -> indstillinger -> fjern hak i "vis status i menulinie"

Den har jeg været igennem flere gange, men jeg synes ikke jeg har sådan
en: Fire ikoner: Accounts Messages Actions Privacy, ingen har noget der
ligner. Selvfølgelig er det der, jeg må kigge et forkert sted?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 03-08-03 11:43

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Den har jeg været igennem flere gange, men jeg synes ikke jeg har sådan
> en: Fire ikoner: Accounts Messages Actions Privacy, ingen har noget der
> ligner. Selvfølgelig er det der, jeg må kigge et forkert sted?

TAK - Fundet med en Help Center søgning (flov):

You can also set your status without opening iChat by using the iChat
status menu in the menu bar. If you don't see the iChat status menu,
turn it on in the Accounts pane of iChat preferences.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-08-03 13:40

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> TAK - Fundet med en Help Center søgning (flov):

Det er da fantastisk, at nogen overhovedet bruger Apple's værste,
dårligste, mest rædselfulde, langsomste program nogensinde, nemlig Help.
Help Center hjælper ellers ikke nogen, de er faldet i søvn længe før.
Gad vide, hvornår de opgiver den vanskabning?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Storm

Dato : 03-08-03 19:37

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Det er da fantastisk, at nogen overhovedet bruger Apple's værste,
> dårligste, mest rædselfulde, langsomste program nogensinde, nemlig Help.
> Help Center hjælper ellers ikke nogen, de er faldet i søvn længe før.

Jeg er lille og vågen - og tålmodig grænsende til det enfoldige

> Gad vide, hvornår de opgiver den vanskabning?

Du er en hård negl David.

Tak til Kaj. Havde jeg ikke gået i det rædselsfulde program, havde du jo
været redningsmanden.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-08-03 22:00

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg er lille og vågen - og tålmodig grænsende til det enfoldige

> Du er en hård negl David.

Det er ikke så slemt ment. Her på min lille iMac tager det bare timer at
åbne Help, og jeg bliver til tider ret irriteret på det.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 03-08-03 11:57

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Den har jeg været igennem flere gange, men jeg synes ikke jeg har sådan
> en: Fire ikoner: Accounts Messages Actions Privacy, ingen har noget der
> ligner. Selvfølgelig er det der, jeg må kigge et forkert sted?

Enten skal der være en(AV - US-udgave): "General". Her er det den
allerførste til venstre.
Ellers er det (dansk udgave): Konti; nederst: Statusindstillinger.
Så du skal nok kigge under "Accounts"

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Janus Andersen

Dato : 04-08-03 08:50

Storm wrote:
> Jeg har kontorl over de ikoner jeg har i min Menu Bar via System
> Preferences - på nær iChat. Den vil gerne have den fjernet fra min Menu
> Bar, men hvor gør jeg det?

Den simpleste måde at fjerne de fleste ikoner fra menubjælken er at
holde "apple"-tasten nede mens man trækker ikonet ud af menubjælken med
musen!

Mvh.
Janus

Fra : Storm

Dato : 05-08-03 07:42

Janus Andersen <janus.andersen@mac.com> wrote:

> Den simpleste måde at fjerne de fleste ikoner fra menubjælken er at
> holde "apple"-tasten nede mens man trækker ikonet ud af menubjælken med
> musen!

Det havde jeg forsøgt, men synes at jeg kunne konstatere at det kun var
for ikoner fra System Preferences man kunne gøre det. Det passer ikke
kan jeg se nu.
Min mus har været ustabil på det sidste (er nu sendt til reparation),
det er nok forklaringen.

Tak. Keep it simple.

--
Venlig hilsen Nina Storm