Problemer med alt.*-hierarkiet på Telia/St~
Fra : Ken Michael Nielsen

Dato : 03-04-01 22:18

Jeg har ikke fulgt denne gruppe i et stykke tid, så undskyld, hvis
dette spørgsmål har været drøftet før.

Det har nu i flere måneder været sådan at hver gang jeg vil hente
indlæg i en alt.*-gruppe får jeg i Agent meddelelsen "retrieving up to
XXX headers in alt.(whatever)". Når så selve indlæggene downloades er
antallet faldet til en meget lille brøkdel af det oprindelige 'XXX'. I
nogle grupper hvor der før kunne være flere hundrede indlæg om dagen
er der nu måske kun et par håndfulde. Dette problem opstod pludseligt
engang i januar (såvidt jeg husker). Efter at news serveren var blevet
opgraderet havde den ellers kørt ret godt. I alle andre hierarkier end
alt.* svarer det lovede antal indlæg meget bedre til det virkelige.

Stofas kundesupport kendte ikke til problemet da jeg ringede til dem
for et par måneder siden, men de er også notorisk uvidende om Usenet.

Der må da være andre end mig som oplever dette?

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-04-01 08:44

On Tue, 03 Apr 2001 21:17:52 GMT, knielsen@NOmail1.SPAMstofanet.dk
(Ken Michael Nielsen) wrote:

> [...]
>for et par måneder siden, men de er også notorisk uvidende om Usenet.
>
>Der må da være andre end mig som oplever dette?

Jeg tror det er fordi Agent sammenligner alle headere på serveren med
dem vi allerede har hentet.
Der er 2 steder det kan stilles i Agent, jeg kan ikke lige huske
hvilket der hjælper på ovenstående problem, men jeg har slået begge 2
fra.

Options / User and system profile / System:
"Server creates messages out of order"

Group / Default properties / What to purge:
"Alwaus get complete list of server's available messages"

Kurt Brixen

Fra : Ken Michael Nielsen

Dato : 04-04-01 14:10

Nej, det kan ikke være dette som er grunden, for som nævnt er det kun
alt.*-hierarkiet som der er problemer med, og jeg har ikke ændret
noget i opsætningen for disse grupper. Min konklusion er derfor at det
er newsfeedet det er galt med (og måske ikke kun hos Telia/Stofa?).
Desuden er antallet af indlæg også markant lavere end det var før. Det
'lovede' antal af indlæg svarer til det gamle antal indlæg. Af en
eller anden grund kommer kun en lille del af bodies med ved download.

Er der ikke andre som har oplevet dette?

Fra : Ole Andersen

Dato : 05-04-01 07:32

On Wed, 04 Apr 2001 13:09:37 GMT,
wrote:

> [...]
>eller anden grund kommer kun en lille del af bodies med ved download.
>
>Er der ikke andre som har oplevet dette?

Jo det sker. Jeg har også bemærket at der tit er meget færre
indlæg på stofa end der er på Uni-c's server. Det ser ud til
at det er blevet lidt bedre, men vist ikke helt ok.

Jeg har også skrevet på news fra mit job og set mit eget
indlæg på Stofa, men de to svar jeg fik og et indlæg mere
fra mig kom aldrg på stofa's server. Så helt ok er det ikke.

--

Med venlig hilsen Ole Andersen - Aalborg
http://andersen.person.dk

Fra : Allan Joergensen

Dato : 05-04-01 08:07

Ole Andersen <oba@mail1.stofanet.ram> wrote:

>Jeg har også skrevet på news fra mit job og set mit eget
>indlæg på Stofa, men de to svar jeg fik og et indlæg mere
>fra mig kom aldrg på stofa's server. Så helt ok er det ikke.

Nej, det er det ikke.

Vi er igang med en større omlægning, men et andet projekt lægger
desværre meget beslag på min tid pt.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>