"Væskeskadet" Nokia 3410, værd at reparere~
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 02-08-03 23:41

Kære NG

Jeg har fået "smidt" en Nokia 3410 i nakken af mine forældre som af
Teleservice er blevet dømt væskeskadet.

Men er dette noget der er værd at reparrer på eller skal den bare
kasseres?. Udfra hvad min mor og stedfar fortæller angående opbevaringen
af mobiltelefonen kan jeg godt se en mulig grund til hvorfor at den er
blevet erklæret væskeskadet.

Dog er jeg også i tvivl om det ikke bare er en dårlig undskyldning for
bare at slippe for at skulle lave mobiltelefonen også i stedet for at
lave den bare erklærer den som væskeskadet.

Men da jeg selv mangler et torx sæt kan jeg ikke selv skille telefonen
og finde ud af om det faktisk er rigtigt nok at den er væskeskadet. Men
såfremt at den er væskeskadet er det så noget der er værd at gøre noget
ved og kan det overhovedet betale sig?.

På forhånd tak.
Flemming Jacobsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-08-03 23:58

Thunderbird[7100] skrev Søndag den 3. august 2003 00:41 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Dog er jeg også i tvivl om det ikke bare er en dårlig undskyldning for
> bare at slippe for at skulle lave mobiltelefonen også i stedet for at
> lave den bare erklærer den som væskeskadet.

Det er klart, værkstedet tjener meget mere ved at undlade at kikke på den, end
på at lave den, så det er klart at hvis de kan slippe med at sige at den er
vandskadet, og ikke lige kan laves, så kan de side og hænge de længer,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet er
taget,,,

Fra : JMo.

Dato : 03-08-03 00:05

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote in

> [...]
> den, end på at lave den, så det er klart at hvis de kan slippe med at
> sige at den er vandskadet, og ikke lige kan laves, så kan de side og

Hvis der er tale om en garantisag er det ikke korrekt.

TeleService får afregning fra Nokia pr. telefon de reparerer.
Telefoner de ikke reparerer får de ikke penge for.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 03-08-03 00:09

On Sat, 2 Aug 2003 23:05:13 +0000 (UTC), "JMo." <ns_sf010@mohr.cx>
wrote:

>Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote in

>Hvis der er tale om en garantisag er det ikke korrekt.
>
>TeleService får afregning fra Nokia pr. telefon de reparerer.
>Telefoner de ikke reparerer får de ikke penge for.

Problemet er så bare at hvis de nu ikke får "nok" penge af Nokia til at
de gider lave denne her 3410.
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 03-08-03 00:18

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

> Problemet er så bare at hvis de nu ikke får "nok" penge af Nokia til at
> de gider lave denne her 3410.

Ikke forstået?

Situation 1: Telefonen har været udsat for væske.

Teleservice modtager telefonen, bruger mandetimer på at undersøge den,
konstaterer at telefonen ikke kan repareres under garantien, sender den
tilbage.
Betaling fra Nokia: 0 kr.

Situation 2: Telefon har fejl dækket under garanti:

Teleservice modtager telefon, reparerer den, sender den tilbage, sender en
regning på tid + reservedele til Nokia.
Betaling fra Nokia: xxx kr.

Fra : Jørgen

Dato : 04-08-03 18:21

Tja så er der lige det med at de fleste seriøse steder får du et billede med
af fugtskaden *SS* det er så bare noget de laver i photoshop så eller hva?

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:k2hoiv4dbb7ra6uv266p3tm8o4rt77nu3o@4ax.com...

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 04-08-03 20:27

On Mon, 4 Aug 2003 19:20:58 +0200, "Jørgen" <jogge@post7.tele.dk> wrote:

>Tja så er der lige det med at de fleste seriøse steder får du et billede med
>af fugtskaden *SS* det er så bare noget de laver i photoshop så eller hva?

De kunne bruge et billede fra en anden telefon?. Men Jeg har nu ikke
fået lov til at se nogle billeder fra/af telefonens indre så indtil
videre stiller jeg mig "spørgende" overfor TeleServices "svar. Regner
dog med at sende den til Modify.dk så som har "lovet" at kigge på den og
så fortælle om den er væsleskadet eller ej, og man bare kan nøjes med at
rense den for at den virker igen.
Flemming Jacobsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-08-03 00:23

JMo. skrev Søndag den 3. august 2003 01:05 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvis der er tale om en garantisag er det ikke korrekt.

Uanset om det er en garentisag, eller en kundebetaler sag, så er det ikke
korekt, det var ironisk ment,,,

Fra : JMo.

Dato : 03-08-03 00:13

> [...]
> og finde ud af om det faktisk er rigtigt nok at den er væskeskadet. Men
> såfremt at den er væskeskadet er det så noget der er værd at gøre noget

Hvis du har arbejdskortet fra reparationen, kan du som regel se et billede
af det væskeskadede print på:

http://www.teleservice.com/dk/Repairpictures/default.htm?language=dk

Om det er værd at gøre noget ved en væskeskadet telefon, afhænger meget af
hvor slemt det er, og hvor længe siden det er sket.

Nogle gange kan man være heldig at man blot behøver at rense printet
grundigt. Andre gange kan man måske få den til at virke et par timer,
hvorefter et kredsløb brænder sammen.

Autoriserede værksteder vil normalt ikke reparere på det uanset hvor (lidt)
slemt det er - netop fordi væskeskaders indvirkning er så uforudsigelig.

Endvidere er der problematikken omkring de 5 års forældelsesfrist. Hvis
først de reparerer på den under garantien, selv om den egentligt ikke
dækker, kommer de let til at hænge på den lang tid fremover.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 03-08-03 01:11

On Sat, 2 Aug 2003 23:13:23 +0000 (UTC), "JMo." <ns_sf010@mohr.cx>
wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

>Hvis du har arbejdskortet fra reparationen, kan du som regel se et billede
> [...]

Det eneste jeg har på sagen er den a4 side man får sammen med telefonen
når at den kommer retur.

>Autoriserede værksteder vil normalt ikke reparere på det uanset hvor (lidt)
>slemt det er - netop fordi væskeskaders indvirkning er så uforudsigelig.

Det havde jeg lidtregnet med og mine forældre har da også afskrevet
telefoenen som værende død. Dog går jeg lidt og overvejer ideen med at
få den lavet og så bruge den som nød/reserve telefon. Dette dog kun
såfremt at det faktisk kan betale sig at få den kigget igennem og få den
fikset.

>Endvidere er der problematikken omkring de 5 års forældelsesfrist. Hvis
>først de reparerer på den under garantien, selv om den egentligt ikke
>dækker, kommer de let til at hænge på den lang tid fremover.

Hvis garantien ikke dækker kan de jo ikke lave den under garantien. Men
hvis at jeg betaler for det så er det en anden side af sagen.
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 03-08-03 11:40

> Det eneste jeg har på sagen er den a4 side man får sammen med
> telefonen når at den kommer retur.

Er det arbejdskortet fra TeleService, eller er det fra en forhandler du har
indleveret den igennem?

Hvis det er førstnævnte, skal du bare følge link'et, og indtaste nummeret.

> [...]
> få den lavet og så bruge den som nød/reserve telefon. Dette dog kun
> såfremt at det faktisk kan betale sig at få den kigget igennem og få

Der er nogle unlock'ere der kigger på dem u/b, og giver dig en melding på
om det er håbløst, eller der er en chance.

Hvis du selv er fiks på fingrene, kan du gå igang med sprit, vatpinde og
demineraliseret vand. Men husk - aldrig forsøge at tænde den før den er
helt, absolut og 100% tør.

> Hvis garantien ikke dækker kan de jo ikke lave den under garantien.
> Men hvis at jeg betaler for det så er det en anden side af sagen.

Nogle fejl reparerer man pr. kulance, selv om de strengt taget ikke er
dækket under garantien. Problemet er da, at når en kunde har overholdt sin
2 års reklamationsfrist, har kunden sin lovfæstede 5 års forældelsesfrist
på mangeludbedringen. Og den er ikke sjov at hænge på for et værksted, når
det gælder en væskeskade.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 03-08-03 13:26

On Sun, 3 Aug 2003 10:40:23 +0000 (UTC), "JMo." <ns_sf010@mohr.cx>
wrote:

>Er det arbejdskortet fra TeleService, eller er det fra en forhandler du har
>indleveret den igennem?

Den er købt og indleveret hos Elgiganten i Kolding, som så har haft
sendt den til TeleService i Odense.

>Der er nogle unlock'ere der kigger på dem u/b, og giver dig en melding på
>om det er håbløst, eller der er en chance.

Er der nogle af dem tilstede herinde eller skal man selv til at rode
samtlige 2981 (overdrivelse fremmer forståelsen) unlockeres sider for at
finde nogle der har tid og lyst til at kigge på den og vurderer om den
kan reddes eller ej?

>Hvis du selv er fiks på fingrene, kan du gå igang med sprit, vatpinde og
>demineraliseret vand. Men husk - aldrig forsøge at tænde den før den er
>helt, absolut og 100% tør.

Pu ha det vil jeg helst ikke svare på . Jeg er ikke så frisk på selv
at gå i gang da det alligevel også kræver indkøb af et sæt torx
skruetrækkere da jeg ikke har sådan nogle tilgængelige.
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 03-08-03 14:29

> Den er købt og indleveret hos Elgiganten i Kolding, som så har haft
> sendt den til TeleService i Odense.

Men den seddel du har fået - er den fra ElGiganten, eller fra TeleService?

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 04-08-03 12:23

On Sun, 3 Aug 2003 13:29:10 +0000 (UTC), "JMo." <ns_sf010@mohr.cx>
wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

>Men den seddel du har fået - er den fra ElGiganten, eller fra TeleService?

Der står på den at det er en følgeseddel, kan scanne den ind hvis at det
er ?.
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 04-08-03 18:18

> Der står på den at det er en følgeseddel, kan scanne den ind hvis at
> det er ?.

Med fare for at gentage mig selv: Er det en følgeseddel fra ElGiganten,
eller fra TeleService?

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 04-08-03 20:28

On Mon, 4 Aug 2003 17:17:38 +0000 (UTC), "JMo." <ns_sf010@mohr.cx>
wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

>Med fare for at gentage mig selv: Er det en følgeseddel fra ElGiganten,
>eller fra TeleService?

Det fremgår ikke af følgeseddelen, derfor at jeg svarer som jeg gør.
Uden at vide det 100% vil jeg antage at det nok er følgeseddelen fra
TeleService dog uden at være sikker.
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 04-08-03 20:35

> Det fremgår ikke af følgeseddelen, derfor at jeg svarer som jeg gør.
> Uden at vide det 100% vil jeg antage at det nok er følgeseddelen fra
> TeleService dog uden at være sikker.

Hmm.. Så prøv at scanne den, og mail den til mig - så ta'r jeg lige et kig
på den.

Fra : -= T Rex - 6400 =-

Dato : 03-08-03 15:14

Hejsa

Jeg kan da godt kigge på din 3410 og prøve at afrense printet i ISOpropyl
alcohol bad.

Jeg har haft held med et par telefoner som har været tabt
i saltvand, som derefter er kommet i Ultralydsbad med
ISOpropyl, og de har virket bag efter.

/ T Rex - 2336 4892