Nordkap
Fra : Erik Jørgensen

Dato : 02-08-03 22:27

Vi er ved at planlægge en tur til Nordkap i autocamper til meste år.
Vi er modtager gerne gode råd.
Erik

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 03-08-03 09:01

Hej, Erik.
Vi var deroppe i nærheden sidste år.
Måske kunne du få tid til at læse om vores rejse på:
http://home3.inet.tele.dk/gm-data/

Gunnar

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 03-08-03 19:32

Sat, 2 Aug 2003 23:27:00 +0200, skrev "Erik Jørgensen"
<staarup@post10.tele.dk> :

>Vi er ved at planlægge en tur til Nordkap i autocamper til meste år.
>Vi er modtager gerne gode råd.

Vi gjorde turen tilbage i 1993.
Du skriver ikke hvorfra I kommer - vores tur havde start og slut på
Sjælland. Men det kan da være at I kan bruge nogle af vores idéer /
følge en del af vores rute !!
Vi rejste op gennem Sverige af "Indlandsvägen" (gode landeveje uden så
meget stress og jag, som der efter sigende skulle være på den svenske
østkyst) og kørte ned gennem Norge ad E6. Det er den rækkefølge de
fleste vælger (Sverige først, Norge sidst), hvilket også kan være
klogt, da turen gennem Norge er meget lang og svær at vurdere
køretidsmæssigt, fordi man kører ind og ud langs med fjordene meget af
vejen. Senere har jeg dog hørt, at man burde gøre det omvendt (Norge
først, Sverige sidst), fordi man så har solen i ryggen, når man kører
gennem Norge og langs de store fjorde og derfor bedre kan nyde det
smukke syn !!

Vi overnattede de fleste af nætterne i vores kassevogn - der var
masser af fredelige rastepladser undervejs. Ja, der var faktisk en
øredeøvende stilhed visse steder. Det skal simpelthen opleves !!
Men der ligger også mange campingpladser langs med ruten, hvis man
hellere vil overnatte dér.
Man skal dog være klar over, at når man først er kommet nord for
Polarcirkelen, så begynder der at være langt mellem alting (butikker,
benzintanke, campingpladser, og beboede områder i det hele taget).

I kan læse om vores tur (inkl. vores "drejebog", dagbog samt fotos):
http://home.tiscali.dk/cgsorens/nordkapp/nordkapp.htm

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside (hobby, kunst, camping): http://gydda.dk

Fra : Michael

Dato : 04-08-03 20:48

Hej Erik !

Vi har lidt om turen til Nordkapp på denne side:
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page10.html

God tur fra
Ulla og Michael

Fra : preben & Anne-Maj

Dato : 10-08-03 07:11

> [...]
> Vi er modtager gerne gode råd.
> Erik
>
> Bare sørg for, at der er gode gardiner i, da man ellers ikke får noget
søvn, pga. solen, det er fint de første dage, men derefter bliver det lidt
træls med den sol, hvis man ikke kan lukke den ordentligt ude...
mvh seerup