TDC Kabel-TV internet
Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-08-03 15:47

Jeg har netop sat antenne stik i kabelmodemmet, sat strøm på, lidt
blinken i nogle af dioderne, men så blinker Recive bare, og har gjort
det i ca. 5 minutter nu,,,

Er det normalt at der går så lang tid inden der kommer stabilt lys i
Power, Recive, Send og Online, sådan som der står i biblen at der
skal?

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-08-03 16:04

Ivar Madsen skrev Lørdag den 2. august 2003 16:47 i
dk.edb.internet.udbydere:

> Er det normalt at der går så lang tid inden der kommer stabilt lys i
> Power, Recive, Send og Online, sådan som der står i biblen at der
> skal?

Jeg ser længer inde i biblen at der kan gå op til en halv time, så jeg
tager mig lige en lur imens

BTW så omtaler biblen "Kabelmodemmet SB4100 fra Motorola" men det er et
SB4200E jeg har fået, mener at jeg læste for nogen tid siden at det
ikke dur til en alm. TDC Kabel-TV, hvad siger de kloge hoveder?

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 02-08-03 16:17

Ivar Madsen <news-@milli.dk> enriched usenet with:

> Jeg ser længer inde i biblen at der kan gå op til en halv time, så jeg
> tager mig lige en lur imens

Nogle gange endnu længere, så tag du dig en ordentlig lur

> BTW så omtaler biblen "Kabelmodemmet SB4100 fra Motorola" men det er et
> SB4200E jeg har fået, mener at jeg læste for nogen tid siden at det
> ikke dur til en alm. TDC Kabel-TV, hvad siger de kloge hoveder?

Hvis du bor i Køge, skal du have et SB4200E, ellers et SB4200

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

3F645C1NR21DTH3S
645V2B22NPL163NGT44M5CH21RTH1NDB264ND.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-08-03 16:25

Lars Kyndi Laursen skrev Lørdag den 2. august 2003 17:16 i
dk.edb.internet.udbydere:

> Nogle gange endnu længere, så tag du dig en ordentlig lur

Jeg vil sove helt til Mandag morgen, vil jeg,,,

> Hvis du bor i Køge, skal du have et SB4200E, ellers et SB4200

Så har de kluderjaner hos TDC sendt det forkerte, jeg har næmlig et
SB4200E og jeg bor i Bagsværd,,,

På Tirsdag lukker de for min ADSL, så kan jeg Mandag køre i en
telebutik og få byttet kabelmodemmet?

Hvis ikke jeg får kabelinternettet op og køre inden de lukker for min
ADSL, kan jeg så bruge GPRS-mobil til nød-mail-server-drift? tænker
på, har man med Telmore/TDC-Mobil en fast offentlig IP, som jeg kan
sætte ind i min DNS opsætning

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 03-08-03 00:22

> [...]

> SB4200E og jeg bor i Bagsværd,,,
>
> På Tirsdag lukker de for min ADSL, så kan jeg Mandag køre i en

Jeg tror ikke, du kan bytte modemet i Telebutikken, men hvis du tager fat i
kundeservice mandag morgen, kan du have et andet med pakkenposten tirsdag

Fra : Jens

Dato : 03-08-03 21:18

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ivar Madsen <news-@milli.dk> enriched usenet with:

> Nogle gange endnu længere, så tag du dig en ordentlig lur

> Hvis du bor i Køge, skal du have et SB4200E, ellers et SB4200

SB4200E er et EuroDOCSIS kompatibelt kabel-modem, hvor SB4200 kun er DOCSIS
kompatibelt. (Forskellen er amerikansk og europæisk kabel-modem standard).
Et SB4200E kan ikke bruges på et net der kører DOCSIS, og SB4200 kan ikke
bruges på et net der kører EuroDOCSIS.
Prøv evt. at spørge naboerne om hvilket modem de har.

Jens

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-08-03 22:37

Jens skrev Søndag den 3. august 2003 22:17 i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> bruges på et net der kører EuroDOCSIS.
> Prøv evt. at spørge naboerne om hvilket modem de har.

Kan jeg ikke, jeg har ikke noget anelse om hvem der har webspeed,,,

Fra : Jens

Dato : 03-08-03 21:15

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det normalt at der går så lang tid inden der kommer stabilt lys i
> Power, Recive, Send og Online, sådan som der står i biblen at der

Det burde tilslutte sig til CMTS'en i den anden ende indenfor et par
minutter. Det kan være du har fået forkert modem, eller at din
antenneforbindelse er for dårlig.

Prøv at surfe ind på http://192.168.100.1 , der burde du kunne se noget a
la "Transmit Power Level" altså den styrke dit modem sender med. Den bør
ligge omkring 40 til 50 dBmV.

Jens

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-08-03 22:38

Jens skrev Søndag den 3. august 2003 22:15 i dk.edb.internet.udbydere:

> Det burde tilslutte sig til CMTS'en i den anden ende indenfor et par
> minutter. Det kan være du har fået forkert modem, eller at din
> antenneforbindelse er for dårlig.

Det er konstateret at det er en forkert model.

> Prøv at surfe ind på http://192.168.100.1 , der burde du kunne se noget a
> la "Transmit Power Level" altså den styrke dit modem sender med. Den bør
> ligge omkring 40 til 50 dBmV.

Jeg kan ikke finde ne Transmit Power Level, jeg kan finde en upsteam der ligger
konstant om 0dBmv og en downstream Power Level der svinger meget fra -20 dBmv
til 5 dBmv.

Kan det være pga. det er et forkert modem?

Fra : Jens

Dato : 06-08-03 10:19

> Det er konstateret at det er en forkert model.

Ok, men derfor kan der godt være et dårligt signal. Bare ikke så dårligt at
der ikke kan kobles på.

> [...]
dBmv
> til 5 dBmv.
>
> Kan det være pga. det er et forkert modem?

Nej, det hedder bare noget andet end "Transmit Power Level", jeg vil tro
det hedder noget i stil med: CmStatusTxPower
(Det er ihvertfald navnet på den parametre jeg mener, når jeg henter den
via SNMP. Det SB4200E modem jeg har adgang til har lukket for websiden).
Downstream Power Level er den styrke du modtager med fra CMTS'en. Den er
ikke så interessant som den styrke du sender med.

Jens

Fra : Kasper Bergh

Dato : 03-08-03 21:42

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message

> Det burde tilslutte sig til CMTS'en i den anden ende indenfor et par
> minutter. Det kan være du har fået forkert modem, eller at din
> antenneforbindelse er for dårlig.

Jeg vil her bare for god ordens skyld pointere at dette kan variere MEGET så
den erfaring du har med at det kun tager et par minutter er ikke generelt
gangbar. Der er en grund til at manualen siger det kan tage op til en halv
time selvom det godtnok er ekstremt. Men det kan SAGTENS tage både 5, 10 og
sågar 15 minutter første gang modemmet sluttes til. Det afhænger af
temmeligt mange parametre såsom fx modemmodel og CMTS model.

Det sagt er Ivar's problem som nævnt andetsteds i tråden her at han har fået
et Euro-DOCSIS modem istedet for et DOCSIS modem.

mvh
/Kasper

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-08-03 18:35

Kasper Bergh skrev Søndag den 3. august 2003 22:41 i dk.edb.internet.udbydere:

> Det sagt er Ivar's problem som nævnt andetsteds i tråden her at han har fået
> et Euro-DOCSIS modem istedet for et DOCSIS modem.

Og på E modellen var det dersens spænningstal jeg ikke kan huske hvad hedder,
mange gange laver end det skulle, så jeg var ekstremt spændt på om det regtige
modem kunne klare det, eller om jeg skulle have forstærket signalet, ikke
mindst fordi TV'et har lidt flimmer på skærmen (mere end min nabo har på samme
model/årgang TV), men under 2 minutter tog det, da det regtige modem kom på

At jeg så måtte rende i Telebutikken to gange, fordi den første ikke fik givet
mig velkomstmappen med, og den jeg havde skal jeg jo sende med retur i den
vennekasse der ligger på posthuset til på Lørdag hvor jeg har tid til at hente
den,,,