orddeling
Fra : Leonard

Dato : 01-08-03 11:00

Jeg har noget tekst, som folk skriver ind i en tekstboks. I denne
tekst kan der således forekomme lange ord, typisk links, så lange at
de vælter mit design hvis de ikke deles.
Jeg har en funktion til at omskrive et link til at blive aktivt,
altså:
www.leonard.dk
->
men jeg vil gerne have en delt den viste tekst, hvis der er mere end
30 sammenhængende tegn.

Er der nogen der har et forslag, der må jo ikke deles inde i <tags>
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 01-08-03 11:46

Leonard wrote:

> [...]
> 30 sammenhængende tegn.
>

> Er der nogen der har et forslag, der må jo ikke deles inde i <tags>

ja - lav en funktion som kun deler link-teksten, og laver nyt tag for
hver del:

bliver til

Jeg ved ikke om det kan løse dit problem. Det kan blive et problem at
dele "pænt", men så må man jo bare dele... bindestregen er ligeledes
diskutabel, hvis folk kopierer teksten på skærmen må den jo ikke være der...

mvh

Jesper Brunholm
--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 01-08-03 14:43

Leonard skrev:

> [...]
> 30 sammenhængende tegn.
>
> Er der nogen der har et forslag, der må jo ikke deles inde i <tags>

De havde samme problematik på www.LinuxIN.dk og den blev læst ved at lave
link om til et lille billede af en globus + teksten Link altså:

(globus)Link

Man kunne så lave et title i sit link tag så man kan se linket ved at holde
musen over globus/Link-tekst, f.eks:
title='
http://blaablaa' />Link</a>

hvis du forstår hvad jeg mener...