Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon batterier ?
Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 01-08-03 08:38

Hej Gruppe

Jeg har lige købt et Canon S50 til min fars fødselsdag, hvor længe holder de
batterier som kommer med kameraet ?

Er der nok strøm til at fylde et 256MB cf kort ?

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : slet F5RL0

Dato : 01-08-03 09:31

Lars Helmer Andersen <lhaSKRID@officeconsult.dk> skrev:
>Hej Gruppe
>
>Jeg har lige købt et Canon S50 til
>min fars fødselsdag, hvor længe holder de
> [...]

Hej Lars

På arbejdet har vi et Canon (S30 vist) med batteripack, det holder
rimligt længe men om det i et S50 kan nå at fylde 256Mb CFC ved
jeg ikke. Man kan få et ekstra hos www.batterier.dk til 299 kr.
som måske var værd at overveje til at bytte rundt med, men vent og
se hvor længe det originale kan holde strøm.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 01-08-03 18:47

>men vent og
> se hvor længe det originale kan holde strøm.
>
> Med venlig hilsen Kim

Tak for rådet, men nu kunne det jo være sjovt hvis man kunne få en masse
billeder på min fars fødselsdag, så jeg har lidt "better safe than sorry"
attituden mht. batteri, ellers ville jeg nok have gjort som du siger, men et
ekstra batteri kan jo heller ikke skade :)

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : .J.S...

Dato : 01-08-03 10:01

"Lars Helmer Andersen" <lhaSKRID@officeconsult.dk> wrote in message
> [...]
de
> batterier som kommer med kameraet ?
>
> Er der nok strøm til at fylde et 256MB cf kort ?

Test af batteri levetid her :
http://www.dpreview.com/reviews/canons45/page10.asp
(fra en test af s45 men s50 er også i skemaet.)

Det afhænger meget af hvor længe man har displayet tændt.
Slukker man displayet kan man tage mange flere billeder end der kan være på
256MB.
Omvendt hvis man er længe om at tage hvert enkelt billede med displayet
tændt, og også bruger displayet til at bladre i billederne så er det ikke
sikkert det rækker.

mvh/JS

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 01-08-03 10:12

> Test af batteri levetid her :
> http://www.dpreview.com/reviews/canons45/page10.asp
> (fra en test af s45 men s50 er også i skemaet.)
>

> mvh/JS

Mange tak, det var lige det jeg havde brug for, så bliver jeg nok nødt til
at investere i et ekstra sæt batterier, så det ikke går i sort på hans 60
års fødselsdag :)

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : Thore Sorensen

Dato : 02-08-03 09:55

On Fri, 1 Aug 2003 11:12:29 +0200, "Lars Helmer Andersen"
> [...]

>at investere i et ekstra sæt batterier, så det ikke går i sort på hans 60

Ikke en reply til batterilevetid, men jeg fik (synes jeg selv) en
fantastisk ide til vores bryllup sidste år.

Der var flere der havde kameraer med, og fint med det...
Jeg havde "investeret" i 24 engangskameraer, som belv uddelt blandt
gæsterne. Det gav ca 400 fine, fjollede billeder + ca 200 billeder vi
har skrabet sammen fra dem, der selv havde kamera med...:)

Bl.a var der temmelig mange sjove billeder af gæster der kiggede på
engangskameraerne, for at se, hvordan så'en et virker ...:)
Ud over de 400 var der også mange af gulvet, loftet
osv....engangskameraer er en spøjs størrelse...:)

Vi har grint meget det sidste års tid...

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Kasper Okkels

Dato : 02-08-03 12:15

"Lars Helmer Andersen" <lhaSKRID@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Mange tak, det var lige det jeg havde brug for, så bliver jeg nok nødt til
> at investere i et ekstra sæt batterier, så det ikke går i sort på hans 60
> års fødselsdag :)

Vær opmærksom på, at det går ret hurtigt at lade batteriet op. På min S45
tager det omkring 80 minutter at lade et tomt batteri helt op, og du kan
sagtens 'klat-lade' det. Så hvis du har opladeren i nærheden, så kan du jo
næsten nå at lade batteriet helt op under onkel Bennys tale...

/Kasper

Fra : www.analogfoto.dk La~

Dato : 01-08-03 10:31

> [...]
de
> batterier som kommer med kameraet ?
>
> Er der nok strøm til at fylde et 256MB cf kort ?

Hej

Der er flere faktorer der spiller ind:

Første gang batterier lades er kapaciteten minder end efter tre fire gange.

Hvis der bruges blitz.

Hvis der bruges display.

Hvis der bruges zoomfunktion.

Hvis der ses/vises billeder på display ind i mellem.

Hej og god weekend !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 01-08-03 18:49

> Første gang batterier lades er kapaciteten minder end efter tre fire
gange.

Kan man oplade og aflade batteriet så det er klart til om en uge med max.
kapacitet.

MVH
Lars Helmer Andersen