TDC Bredbånd
Fra : Klaus Petersen

Dato : 31-07-03 23:59

Hej NG.

Jeg regner med at købe en fastnet/bredbånds løsning gennem TDC.

Men inden jeg gør det, vil jeg gerne høre jeres mening.

1) Hvad er det for en router man kan leje/købe?
2) Hvis det er en Linksys EtherFast BEFSR41, koster den iflg. edbpriser
498,- og via. TDC, 899,- -

Jeg vil under ingen omstændigheder købe routeren gennem TDC, men kan det
lade sig gøre / betale sig at købe den andetsteds?

Nogen her der har valgt at gøre det?

Hvis man skal leje den koster det 245,- i oprettelse + 24,- pr. måned -
eller er det den bedste løsning?

Er det mere besværligt at sætte det op når man ikke lejer routeren?

Håber I kan hjælpe.

Klaus.

Fra : "

Dato : 01-08-03 07:34

Klaus Petersen wrote:

> [...]
>
> Jeg vil under ingen omstændigheder købe routeren gennem TDC, men kan
> det lade sig gøre / betale sig at købe den andetsteds?

Bestil din linie UDEN router og køb så fx. en DLink 604 (ca. 500) og brug
den.

Fra : Test

Dato : 03-08-03 12:05

TDC Igen - igen ...

Jeg er også på vej ud og jeg har hørt, at man får en regning på ca. kr. 4K
når man forlader dette "vidunderlige" firma. Det kan selvfølgelig være
ligegyldigt hvad TDC beregner sig for man får en kreditnota når "dimsen"
modtages retur hos TDC. Men jeg forestiller mig allerede, hvilke problemer
der kan opstå, hvis der viser sig at være _noget i vejen_ med deres router
når jeg har sendt den tilbage. Godt at jeg aldrig har brugt den - så er
risikoen forhåbentligt mindre.

ab

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-08-03 19:14

In dk.edb.internet.udbydere, Test <a@b.com> says...
> Jeg er også på vej ud og jeg har hørt, at man får en regning på ca. kr. 4K
> når man forlader dette "vidunderlige" firma. Det kan selvfølgelig være

Det kommer jo an på hvilket produkt man har.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-08-03 14:10

Hej Klaus,

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote in message

> Jeg regner med at købe en fastnet/bredbånds løsning gennem TDC.

Det fungerer også ganske fornuftigt, imo.

> 1) Hvad er det for en router man kan leje/købe?
> 2) Hvis det er en Linksys EtherFast BEFSR41, koster den iflg. edbpriser
> 498,- og via. TDC, 899,- -

Jeg kører uden router - så får man blot en registeret IP adresse på
netkortet i PC'en, og så spiller det bare.

> Er det mere besværligt at sætte det op når man ikke lejer routeren?

Nej. De kører DHCP, så du skal bare sætte Windows til automatisk IP adresse
og sætte netledningen til. Så kører det.

Hvis du har brug for firewall funktionalitet mm - så kræver det jo selvsagt
en form for router, da TDC sender alt direkte igennem vist med undtagelse af
TCP port 25 (SMTP).

** Lars

Fra : kim rasmussen

Dato : 21-08-03 20:45

ja det er nøjagtig den samme router og den fungerer aldeles udmærket ,hvis
jeg var dig ville jeg købe den ved siden af tdc
mvh kim