POST-variabler
Fra : René Iversen

Dato : 31-07-03 13:14

Jeg har en formular med method="post". Hvis jeg refresher den side der
postes til sendes variablerne igen...er det muligt at undgå dette på en
eller anden måde?

/René

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 31-07-03 13:24

René Iversen wrote:
> Jeg har en formular med method="post". Hvis jeg refresher den side der
> postes til sendes variablerne igen...er det muligt at undgå dette på en
> eller anden måde?

På den side der tager imod dit POST, kan du lave en redirect - evt. med
statuskode 201, hvis det passer sig:

fra RFC 2616:

10.2.2 201 Created

The request has been fulfilled and resulted in a new resource being
created. The newly created resource can be referenced by the URI(s)
returned in the entity of the response, with the most specific URI
for the resource given by a Location header field. The response
SHOULD include an entity containing a list of resource
characteristics and location(s) from which the user or user agent can
choose the one most appropriate. The entity format is specified by
the media type given in the Content-Type header field. The origin
server MUST create the resource before returning the 201 status code.
If the action cannot be carried out immediately, the server SHOULD
respond with 202 (Accepted) response instead.

A 201 response MAY contain an ETag response header field indicating
the current value of the entity tag for the requested variant just
created, see section 14.19.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : René Iversen

Dato : 31-07-03 13:26

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> A 201 response MAY contain an ETag response header field indicating
> the current value of the entity tag for the requested variant just

fatter ingenting af det der

har læst $_POST = new array() skulle kunne gøres det, men det virker ikke
hos mig

Fra : Mathias Vestergaard

Dato : 31-07-03 14:50

Når du har udført det du vil med dine $_POST variabler redirecter du dertil
du vil med header("Location: index.php"); eller lign.
Husk at header(); skal skrives FØR der skrives noget ud til browseren.

MVH
Mathias

Fra : Jacob Atzen

Dato : 31-07-03 16:04

"Mathias Vestergaard" <mathias@team-dominor.com> writes:

> Når du har udført det du vil med dine $_POST variabler redirecter du dertil
> du vil med header("Location: index.php"); eller lign.
> Husk at header(); skal skrives FØR der skrives noget ud til browseren.

Hvilke implikationer har det i forhold til back-knappen? Det kunne jo
være rart, at løsningen virkede selv, hvis brugeren besluttede sig for
at bladre tilbage.

- Jacob Atzen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-07-03 17:09

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote in

> Hvilke implikationer har det i forhold til back-knappen? Det
> kunne jo være rart, at løsningen virkede selv, hvis brugeren
> besluttede sig for at bladre tilbage.

Back knappen vil gå tilbage til siden *før* den der redirecter. Den
der sender en redirect header kommer ikke med i browserens history.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : René Iversen

Dato : 31-07-03 18:16

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote in

> Back knappen vil gå tilbage til siden *før* den der redirecter. Den
> der sender en redirect header kommer ikke med i browserens history.

dvs. ingen probs?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-07-03 21:13

"René Iversen" <spam@fjern_riversen.dk> wrote in

> dvs. ingen probs?

Burde det ikke være nej.

Fra : Michael Pedersen

Dato : 02-08-03 13:15

> Jeg har en formular med method="post". Hvis jeg refresher den side der
> postes til sendes variablerne igen...er det muligt at undgå dette på en
> eller anden måde?

En mulighed er at lade siden expire. F.eks ved hjælp af følgende kode:

<?php
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");// Date in the past
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");// always
modified
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); // HTTP/1.1
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");// HTTP/1.0
?>

MVH
-Michael Pedersen