Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Indførsel fra USA
Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-07-03 10:00

Spørgsmålet om køb i USA er jævnligt oppe at vende. Jeg har i dag
modtaget følgende orientering fra Told & Skat:

Der er blevet sendt en pakke til Dem fra et land udenfor EU og De er i
den forbindelse blevet opkrævet told og moms af forsendelsen.
Told-Skat skal hermed - generelt - gøre rede for de toldregler, der
gælder for indførsel af sådanne pakker.

Når De køber en vare eller modtager en pakke fra f eks USA kan det
komme på tale, at der skal betales told og moms i forbindelse med
indførslen. Der er forskellige regler afhængig af om det er varer De
har købt på internettet/postordre eller om det er en gavepakke, De som
privatperson har modtaget fra en anden privatperson.

Det er pakkedistributøren i Danmark, som forestår opkrævningen af told
og moms. Grundlaget for opkrævningen er fastsat ud fra varens pris
tillagt fragtomkostninger.

Visse varer (f.eks. tobak og spiritus) er belagt med punktafgift i
Danmark. I sådanne tilfælde skal der ud over told og moms også betales
den aktuelle punktafgift.

Told- og momsbeløbet er beregnet ud fra følgende regler:

Pakker købt via internettet/postordre med en egenværdi (købspris)
under 22 EUR (ca. 165 kr) bliver indført told- og momsfrit. Dog er
momsfritagelsen betinget af, at varens værdi ikke overstiger 80 kr.

Pakker modtaget som gave med en samlet egenværdi (købspris) under 45
EUR (ca. 340kr) bliver ligeledes indført told- og momsfrit

Pakker med en samlet indførselsværdi (købspris incl fragt) over 22/45
EUR (ca 165/-340kr) skal indfortoldes og der skal betales told og moms
i forbindelse med indførslen.
Bemærk at når prisen er over 22/45 EUR (ca 1651340kr) skal fragt
tillægges købsprisen forinden told og moms beregnes.

Normalt pålægger distributøren et administrationsgebyr for
indfortoldning af varen.

Told og moms skal være betalt, inden De far varen udleveret.

Denne meddelelse er sendt til både dk.fritid.foto og
dk.marked.privat.foto og der er sat FUT til sidstnævnte.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)