Grønt kort med på rejse i EU-lande
Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 31-07-03 09:50

--
Da hele husstanden incl. 1 bil og 2 motorcykler om en uge kører til
Luxembourg, skulle der jo lige være tjek på det med
forsikringspapirerne. Slår op i "leksikon" fra Tryg (bilforsikring) og
læser at ved rejse i EU-lande er det ikke nødvendigt at medbringe
grønt kort. Ringede så til Top Danmark (mc-forsikring) og spurgte hvad
de anbefalede. Hvis ellers alle EU-lande var lige godt inde i
reglerne, var det ikke noget de som sådan anbefalede. MEN de havde
kendskab til flere kunder, som havde fået bøder, fordi de ikke kunne
fremvise et grønt kort. Derefter ringede jeg selvfølgelig til Tryg og
bad om grønt kort, med den begrundelse jeg lige havde fået fra Top
Danmark. Det forstod de ikke helt, for REGLERNE er jo osv. osv.
Så sidder man bare og tænker over hvilke EU-lande der har et korrupt
politi, der udskriver bøder og putter pengene i kaffekassen? Og
"hurra" for EU med alle de fælles regler, der skulle gøre alting meget
lettere for os alle sammen !!??
Venlig hilsen fra
Alfinine-gråhåret kvinde med egen MC

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-07-03 14:17

Lisbeth Sejberg wrote:

Det kunne jo også være at det var Top Danmark, der havde nogle fumper
ansatte.

Hvorfor skriver du i øvrigt hele indlægget /under/ signatur-tegnet?
Det gør det umuligt at citere, når man skal skrive et svar.

vh
Jan

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 31-07-03 22:19

Jan Bøgh <jan@boegh-dot-net> skrev:
> [...]
tegnet?
>Det gør det umuligt at citere, når man skal skrive et svar.

Ved ikke lige hvad du mener med det?
--
Alfinine-gråhåret kvinde med egen MC

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-08-03 13:57

Lisbeth Sejberg wrote:

> Ved ikke lige hvad du mener med det?

Dit oprindelige indlæg startede sådan:

--
(bindestreg,bindestreg,mellemrum,ny linie)
Denne tegnrækkefølge er på usenet en kode, der fortæller, at det der kommer

vh
Jan

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 01-08-03 20:53

> [...]
>tilhører signaturen - derfor
>forsvinder hele
>dit indlæg, når jeg trykker på 'besvar'.

--Så siger jeg tak for hjælpen det er første gang jeg har
skrevet et indlæg, har indtil nu kun besvaret andres. Havde da
ikke tænkt det havde nogen betydning, at jeg ikke skrev lige efter
de to bindestreger.

Lisbeth

Fra : Ped

Dato : 31-07-03 14:31

Lisbeth Sejberg wrote:

<snip>

> [...]
> politi, der udskriver bøder og putter pengene i kaffekassen? Og
> "hurra" for EU med alle de fælles regler, der skulle gøre alting meget

<snip>

Jeg hører hvad du siger, men eet er hvordan tingene BURDE være, og et
andet hvordan de er i praksis. FDM anbefaler også det grønne kort til en
række lande - også EU lande - og da kortet er gratis, hvorfor så ikke
bare ofre den telefonopringning og få det tilsendt? Så er man på den
sikre side. For få år siden (i '98 tror jeg det var) blev jeg stoppet på
motorcykel ved en rutinekontrol et sted i Frankrig, og det tog kun
betjenten få sekunder at fastslå, at jeg havde glemt min underskrift på
kortet - så for ham var det grønne kort i høj grad rutine. Og hvis det
kan gøre politiet gladere at lange en masse papirer frem, så... Ik'??

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 31-07-03 22:24

Ped <pedmail@tdcadsl.dk> skrev:
>Lisbeth Sejberg wrote:

> [...]

Sorry!! det var da bare en oplysning til andre om, at de ikke skal
gøre som deres forsikringsselskab ( i dette tilfælde Tryg )skriver
de skal gøre. Jeg prøver at finde en Nyhedsgruppe, hvor det
er "tilladt" at undre sig over EU
Alfinine-gråhåret kvinde med egen MC

Fra : Atcox

Dato : 01-08-03 08:42

> [...]
> politi, der udskriver bøder og putter pengene i kaffekassen? Og
> "hurra" for EU med alle de fælles regler, der skulle gøre alting meget

Det er jo ikke nødvendigvis fordi de er korrupte. Forestil dig at skulle
forklare at du har en ansvarsforsikring efter en ulykke på et europæisk
sprog du måske ellers kender godt. (Ok, måske ikke på tysk :)

Men kig lige på disse links også:

http://tinyurl.com/ipj8

http://tinyurl.com/ipjq

Og husk også det røde SOS kort, hvis i er kaskoede...

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 01-08-03 08:52

Atcox <aatcox@hotmail.com> skrev:

>Det er jo ikke nødvendigvis fordi
> [...]

Jo vi er kaskoede (og kommer forhåbentlige også tørskoede frem og
tilbage)
Nu er der så noget nyt der undrer mig : Er Danmark da det eneste
EU-land, hvor ansvarsforsikring på motorkøretøjer er lovpligtig ?

--
Lisbeth

Fra : Atcox

Dato : 01-08-03 09:32

> [...]
> Nu er der så noget nyt der undrer mig : Er Danmark da det eneste
> EU-land, hvor ansvarsforsikring på motorkøretøjer er lovpligtig ?

I Sverige er den også, i form af deres trafikforsikring, men ellers
må jeg være dig svar skyldig..

(Desuden er det nemmere hvis man bare kan femvise gyldig
ansvarsforsikring, end at de polske grænsebejtente skal til at finde ud
af om der er lovpligtig ansvarsforsikring i det land du kommer fra :)