Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mine første billeder
Fra : MaRk

Dato : 29-07-03 23:24

Hej

Jeg har har haft mit canon A60 i snart en uge, har fået taget et par
billeder:
Her er to:

Storebæltsbroen i går aftes nede fra stranden.. Ikke så flot som Jans..
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=36099

Blomst, er glad for det, men er lidt ked af de lidt matte farver det fik
samt det lidt kornede...
Nogen der kan finde ud af at lave det skarpt i et foto program? Aner slet
ikke noget om at fikse billeder i paint shop osv..
Så ville være glad hvis nogen kunne prøve
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=36053
Forsøger at smide en knap så hårdt komprimeret på binaere, men har lidt
problemer med at sende dertil....

Mvh
Mark

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 29-07-03 23:41

Hej Mark,

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=36099

Jeg synes motivet er rigtig flot! Gad godt personligt, at jeg havde mulighed
for så godt et motiv som en stor bro. Når det er sagt synes jeg billedet
virker lidt mat, men det kan måske gøres bedre i et fotoprogram?

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=36053

Blomsten i sig selv er flot - minder om ICQ *g*.

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : max

Dato : 30-07-03 00:20

> [...]
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=36053
> Forsøger at smide en knap så hårdt komprimeret på binaere, men har lidt

Hey Mark,
jeg har pillet ved din blomst i PS..

Jeg syns din bor er fremragende, hvor kommer alle dine korn fra,
kan jeg ikke forstå, men billedet klarer sig fint alligevel, lidt mere
kontrast måske..-max-

Fra : max

Dato : 30-07-03 00:22

> Hey Mark,
> jeg har pillet ved din blomst i PS..

Måske dette link er bedre

Fra : Felix

Dato : 30-07-03 01:47

On Wed, 30 Jul 2003 00:23:49 +0200, MaRk wrote:

>Storebæltsbroen i går aftes nede fra stranden.. Ikke så flot som Jans..
>http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=36099

Det er da helt godt gået. Hvis du bor tæt på stedet, kan du jo
prøve lidt forskelligt med samme motiv.

Mit forslag er, at du skal *helt* ned på maven, så du får noget
forgrund med (græs). Mellemgrunden er broen, og baggrunden er
himlen, så det er fint nok.

For at illustrere mit forslag, har jeg *tegnet* lidt på dit
billede. Det var nok bedre med siloetter af træer i forgrunden;
men du kender selv bedst hvilke muligheder der findes på stedet.

Højlysende har jeg givet en lidt varmere tone (hue). Den grimme
refleks i vandet har jeg dæmpet - ikke så godt, men du kan se
hvad jeg mener.
Du kan måske undgå samme refleks i billedet ved at tage en serie
billeder, for der skulle så være en chance for at det indfaldende
lys bliver lidt anderledes.

Du kan se mit forslag på dk.binaer under
FOTO:Mine første billeder

Men du skal nok have gang i "mørkekammeret" så *du* bestemmer
hvorledes dine billeder fremtræder.

m. v. h.

Fra : MaRk

Dato : 30-07-03 10:38

Hejsa

Tak for kommentare
Og, tak for at i rodede rundt med billederne, jeg havde taget flere dernede,
syns bare ikke det her er lige så pænt som det andet af broen men der er
ikke reflektion i vandet: http://www.mgrj.1go.dk/10.jpg

Jeg vil forsøge det med planter i forgrunden

Mvh
Mark

Fra : Felix

Dato : 30-07-03 16:23

On Wed, 30 Jul 2003 11:38:15 +0200, MaRk wrote:

> [...]
>ikke reflektion i vandet: http://www.mgrj.1go.dk/10.jpg
>
>Jeg vil forsøge det med planter i forgrunden

Velbekomme. Det første jeg lærte om billeder var, at der skulle
være en forgrund, et egentligt motiv og en baggrund.

Dette er langt fra en sandhed; men som begynder er det nok klogt
at tænke lidt over det.

Forgrunden i dit ovenstående link, er meget bedre. Motivet
behøver ikke være planter, men kan være alt fra kærrestepar, over
fisker-skure eller -både til sten og naturlig bevoksning.
Blot skal forgrunden have relevans til hovedmotivet - og en
grotesk kontrast kan også være god, så *intet* er helligt.

Både Jan´s og dit billed er begge meget "pæne" til postkort eller
andet man ikke kigger på dagligt. Så de er ikke så ringe endda.

Det som gør at jeg gider beskæftige mig med dem er, at billederne
er optaget under extreme vanskelige lysforhold. Om det er held
eller dygtighed vil jeg ikke blande mig i. Det er kun resultatet
som tæller.