T68i og infrarød
Fra : Martin

Dato : 29-07-03 23:02

Jeg er blevet enig med mig selv om at den næste telefon skal være en T68i'er
Snakkede med en ven der har en T310'er hvor man kan overføre eks. ringetoner
over infrarød

Kan man også dette i en T68i'er, synes ikke lige jeg gider købe et datakabel
som forhandleren mene skulle købe et par hundrede kroner

MVH
Martin

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-07-03 07:03

On Wed, 30 Jul 2003 00:02:08 +0200, "Martin" <no@mail.invalid> wrote:

> [...]
>
>Kan man også dette i en T68i'er, synes ikke lige jeg gider købe et datakabel
>som forhandleren mene skulle købe et par hundrede kroner

Giver det ikke det samme? Du skal jo have en udvidelse til pcén for at
bruge infrarød. Og det bliver ca. samme pris. Men man kan gøre det fra
T68i til t68i, ja.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Martin

Dato : 30-07-03 10:40

Nopes det giver ikke det samme da jeg allerede har en infrarød port på min
bærbare computer, derfor ville jeg jo gerne spare at købe det datakabel,
eller en usb bluetooth dims til 500.

/Martin

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 30-07-03 19:01

"Martin" <no@mail.invalid> wrote in message
> [...]
datakabel
> som forhandleren mene skulle købe et par hundrede kroner

Yep - ringetoner, baggrundsbilleder, temaer, pauseskærme, komponere
ringetoner og temaer, synce med Outlook (ej express !), redigere tlf-bog,
send/hent SMS + MMS og dataforbindelse går alt sammen lige igennem
IR-porten. Så tror jeg heller ikke jeg overså noget...
Selvfølgelig er BT lettere at håndtere i det daglige - min bærbare har
IR-porten på højre side - T68 også - altså skal mobilen ligge med bunden ind
mod dig for at det virker....man kan læse en del på hovedet efterhånden
Både IR og BT kan også en hel del med data-udveksling direkte mellem 2
mobiler; T68 kan sende en kontakt - eller alle ! Ret praktisk, hvis du sku'
få mulighed for at dele tingene med vennerne. Det gælder jo self osse med
ringetoner, billeder osv.

Mht daglig brug og design osv kan jeg kun sige: du får IKKE lov at købe min
!
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Casper

Dato : 30-07-03 23:39

Hej...

"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> send/hent SMS + MMS og dataforbindelse går alt sammen lige igennem
> IR-porten. Så tror jeg heller ikke jeg overså noget...

Jeg har en T68i og en bærbar med IR !!! Men hvilket program bruger du til at
overføre tlf. bog og alt det du nævner mellem pc og tlf ?

(efterlyser gerne en mini trin-for-trin guide)

På forhånd tak for hjælpen,
mvh. Casper

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-07-03 21:53

"Casper" <m_y_m_a_i_lREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
at
> overføre tlf. bog og alt det du nævner mellem pc og tlf ?
>
> (efterlyser gerne en mini trin-for-trin guide)

Så lidt som muligt ! Med Windows XP får du uden videre mulighed for at sende
filer via IR direkte fra stifinderen.
Til sync med Outlook 2000 bruger jeg den medfølgende XTNDConnect PC - dette
vil dog ikke virke med Outlook Express - kun med nyere købe-versioner.
Kun direkte "roden" i tlf-bogen brokker jeg lidt med. Kan ikke finde et
Ericsson program til dette. Har det til min T39'er, men selvom programmet
genkender T69'eren og sync'er fint ender jeg med en tom tel-bog ! LIDT
irriterende - og jeg kan ikke forstå at Ericsson ikke laver et prog til T69.
Ellers se http://www.christersson.org/software.php - Sendfile. Med det kan
du sende filer via IR til mobilen fra andre Windows-versioner. Men han
(Christerson) plejer nu at have en pænere side

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....