Tv out på ASUS Nvidia GeForce4 Ti 4200
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 29-07-03 22:29

Hej

Jeg kan ikke få tv billedet frem !

Jeg har installeret 44.03_win2kxp Nvidia drivere på en Win XP, samt Tvtool
6.5. Jeg køre med S-vhs over til et scart stik ! Men når jeg switcher over
til TV, så er der ikke andet end sort skærm, med en masse grønne streger på
! Jeg har prøvet i flere opløsninger, men det virker ikke. Tvtool siger også
at det ikke kan finde en Tv out controller på kortet.

Er der nogen der kender løsningen på dette ?

--
Hilsen AHJ

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-07-03 07:31

"Anders Holm Jensen" <dwoor@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

også
> at det ikke kan finde en Tv out controller på kortet.
>
> Er der nogen der kender løsningen på dette ?

Check at det kabel du har er beregnet til INput
via scart og ikke OUTput. Typisk markeret med
en pil på stikket der gerne skulle pege ind mod TV'et
når det er monteret.
Hvilket kort er det ? Prøv evt. at opgradere TVtool
( er ude i version 8 nu) hvis det er et GF4 eller
den slags (mener nogle GF4 kort først blev
ordentligt understøttet fra version 7)

Ellers så kig i arc@nas tråd fra den 29/7.
Der har jeg svaret et par gange - måske der
er noget at komme efter der.
--
Peter J

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 30-07-03 16:38

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvilket kort er det ? Prøv evt. at opgradere TVtool
> ( er ude i version 8 nu) hvis det er et GF4 eller
> den slags (mener nogle GF4 kort først blev

Scart stikke kan begge veje og det står til input !
Det har virket på den gamle maskine, men ikke på den nye !

Der er stadig kun sort skærm !

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-07-03 10:59

> Der er stadig kun sort skærm !

Prøv at opgradere Tvtool - GF4 understøttelse
er noget der har været arbejdet meget på siden
de kom frem. Og da Tvtool siger det ikke
kan finde din TVchip kunne det meget vel
være at en opgradering afhjælper problemet.
--
Peter J

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 31-07-03 20:34

> [...]
> de kom frem. Og da Tvtool siger det ikke
> kan finde din TVchip kunne det meget vel
> være at en opgradering afhjælper problemet.

Nu finder TVtool 8.0 korte og TVchippen, men der kommer ikke andet ud på
TV'et end sort skærm med en masse grønne streger, der var vist også et
tidspunkt hvor de var hvide !

Det har virket med den gamle maskine ! Kan det være den ny kabling ? Jeg har
et mellem stik på, hvor der er to hunstik, fra det kabel der var med kortet
og over til det gamle kabel ! Begge kabler er hanstik..

Nogen forslag ?

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-08-03 07:53

> [...]
kortet
> og over til det gamle kabel ! Begge kabler er hanstik..

Ja det kan da bestemt sagtens være kablingen, der kan
være fejl på dem som på alt andet.
Synes i hvert fald det bør undersøges/udelukkes inden
vi går videre ....
--
Peter J

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 01-08-03 16:06

> [...]
>
> Ja det kan da bestemt sagtens være kablingen, der kan
> være fejl på dem som på alt andet.
> Synes i hvert fald det bør undersøges/udelukkes inden

Jeg laver en test på det ! Jeg skal godt nok flytte hele lejligheden om for
det, men det går vel ! Jeg skriver hvis det ikke virker !

Tak for hjælpen ! AHJ

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 01-08-03 18:01

Det virker nu ! Det var mit gamle lorte fjernsyn der var ged i.
Den ene scart indgang er død. Nu kan jeg sgu se film.