MS Visual C sample - POP3 service ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 03-04-01 18:14

Hej!

Har nogen haft erfaring med denne sample-service fra VC 6.0 ?? Jeg
har compilet den, installeret den, og jeg får godt nok svar, når jeg
så telnet'er til den... Men heller ikke mere end velkomst-banneret. I
en telnet-session får jeg ingenh respons på HELO, USER eller PASS.
Starter jeg exe-filen op fra en kommando-prompt med parametrene
"-noservice -testmode" - så får jeg fint svar på både HELO, USER og en
fejl-meddelelse på PASS (fordi et POP3-dir for brugeren ikke
eksisterer).... Any ideas why ??

/Brian

Fra : aslak

Dato : 06-04-01 13:58

Nu kender jeg ikke lige MS's pop3 service - men generelt yder MS ikke så god
service

Her imidlertid et link til en implementation af pop3-mail - håber det kan
hjælpe dig:

http://www.naughter.com/pop3.html

mvh Rasmus

Fra : Brian Ipsen

Dato : 06-04-01 16:55

On Fri, 6 Apr 2001 14:57:54 +0200, "aslak"
<familienkjaer@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>service
>
>Her imidlertid et link til en implementation af pop3-mail - håber det kan

Det var nu ikke så meget POP3 protokollen, men mere et eksempel på en
TCP tekst-baseret protokol/service, som jeg er på jagt efter....
Formålet er at lave en pseudo-SMTP server, som checker headers på
Emails (i stil med Spamcop.net) for at sortere UCE/SPAM fra. Hvis en
mail har været gennem et "open relay" skal den enten slettes eller
sendes til en bestemt mailbox, alt andet får lov til at ryge lige
igennem....
Hvis et eksempel ikke findes i C kan det vel skrues sammen i Delphi
eller VB... (så er det bare det med at få det til at køre som en
service under NT/2000)

/Brian