SMS fra PC med Ericsson GA628/GH888 (evt. ~
Fra : Jens Rauff

Dato : 29-07-03 10:23

Jeg er ved at lave noget fusk (og nej, jeg kan ikke bruge gratis SMS via
nettet) og har fundet noget dokumentation, der siger at det er muligt at
bruge nogle AT-kommandoer til at få en Ericsson GA628. Dokumentationen til
AT-kommandoerne er dog til GH888 og jeg kan ikke få alle kommandoer til at
virker på min GA628. Er der nogen der har en GH888 og et datakabel, der kan
lave nogle simple tests for mig? (Det kan foregå i HyperTerminal i windows)
Jeg vil bare gerne have verificeret om kommandoerne virker på GH888 eller om
der skal laves noget opsætning først. Jeg har prøvet at finde nogle
programmer, der kan sende SMS fra GA628, men de kan enten ikke downloades
eller kræver et specielt kabel, der kun kan bruges til et specifikt program.
Jeg har kigget på SoftGSM, der kræver et specielt kabel. Er der nogen der
kender noget til SoftGSM? Eller er der nogen der kender en free-/shareware
program, der kan? Jeg skal bare have afluret, hvordan jeg selv kan gøre det.

Mvh Jens Rauff

Fra : Fischer

Dato : 29-07-03 10:33

> Er der nogen der har en GH888 og et datakabel, der kan lave nogle simple
> tests for mig? (Det kan foregå i HyperTerminal i windows).

Ja, jeg har en SH888 (som er det du mener) og datakabel.
Og jeg vil gerne lave et par tests for dig, hvis det kan vente til i aften.

Tag evt. også et kig på GSM-lib: http://www.pxh.de/fs/gsmlib/

*Fischer