MYSQL/PHP problem med en kampkalender
Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 28-07-03 17:40

hej

jeg har et problem med min kampkalender.

Problemet er at den ikke gemmer dataerne, som jeg indtaster.
Den laver kun et row, selvom den fx. skulle have lavet 3...
Og i det enkelte row den laver, der gemmer den ikke oplysningerne, udover
kampip.

Jeg har lagt alle filerne ned i en zip fil, som ligger på adressen:
www.OldTrafford.dk/kampkalender.zip

Der er desuden en txt fil i med tabellerne, hvor der også er en introduktion
til hvad filerne gør.
Den hedder tabeller.txt

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Jeg har rodet med dette problem i 2 uger nu, hvorfor jeg gerne snart vil jeg
have det lavet :/

jeg kan lige sige, at hvad jeg ville have det til at gøre:

Bruger tilføjer en ny kamp i skrivprekamp.php, der er her tale om en
fremtidig kamp, hvor man derfor ikke

kan indtaste fx. resultat.
Derefter ryger den igennem gemprekamp.php

Når så kampen er spillet, så går man ind på skriv.php?id=(her indsætter du
kampid'et fra den kamp du

tilføjede)
På skriv.php der er der 3 forms, en til hvor mange mål der blev scoret, en
til hvor mange røde kort der blev

lavet og en til hvor mange gule kort der blev givet i kampen.

Det gør jeg fordi, at det jo er forskelligt hvor mange mål, gule kort eller
røde kort, der er en i kamp.
Jeg gemmer så de tal, der bliver indtastet i den form.

Så ryger man over på skrivkamp.php=?id=kampid'et.

Her kan man så rette modstanderen, fx.
Mens man også skal indtaste dommeren, tilskuertal osv.

Nedenunder har jeg så lave forms til mål, gule og røde kort.
Disse bliver printet i det antal, som man valgte på siden før.
Dvs. hvis man valgte 3 mål, så bliver der lavet 3 forms til det.

I formen, har deres names fået normale navne, efterfulgt af en variabel der
hedder fx. $i.
Denne variabel angiver et tal fra 1 til det antal mål der blev scoret.
Så den for mål der er blevet scoret, bliver der tilføjet 1 tal bagved.

Jeg håber i kan hjælpe mig....
skriv endelig hvis i skal have en bedre forklaring :)

Du kan desuden kontakte mig på MSN: The_guv_@hotmail.com eller på IRC på
#oldtrafford.dk på Quakenet

netværket.

På forhånd tak.

Fra : Kasper Birch Olsen

Dato : 29-07-03 09:36

Casper H - OldTrafford.dk wrote:

> [...]
>

> Jeg håber i kan hjælpe mig....
> skriv endelig hvis i skal have en bedre forklaring :)

hmm... jeg må indrømme at jeg ikke lige har læst hele dit indlæg. Men du
forventer for pokker vel ikke at vi skal hente din zip pakkede kildekode
og rode det hele igenmme for at finde ud af hvor du har lavet en sql
fejl? Då må lige poste de(n) linie(r) der fucker, så skal vi nok kigge
på det.

er dit problem at du ikke kan få fat i variablene fra dine forms? eller
er det fordi du ikke får skrevet din sql rigtigt? Du må lige "uddybe"
uden at skrive 100 linier.

- Kasper