QuickTime Streaming - problem
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 28-07-03 17:33

Hej

Når jeg starter, får jeg meddelelsen -der findes opdatering til den
QuickTime-software der er installeret-.
Via QuickTime Update prøver jeg. Det drejer sig om QuickTime Streaming,
og jeg aktivere opdateringen. Hver gang får jeg meldingen -Pakkearkivet
-QuickTime Streaming- kan ikke overføres. Serveren kan være
overbelastet. Vil du prøve igen-.
Det gør jeg, samme resultat hver gang.

Nogle forslag / forklaringer.

På forhånd tak

Michael C.

Fra : Jesper

Dato : 28-07-03 19:17

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> og jeg aktivere opdateringen. Hver gang får jeg meldingen -Pakkearkivet
> -QuickTime Streaming- kan ikke overføres. Serveren kan være

Vælg TCP streming på port 80
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 29-07-03 06:45

> Vælg TCP streming på port 80

Er du venlig at uddybe dette lidt mere.

Michael C.

Fra : Jesper

Dato : 29-07-03 06:48

> Er du venlig at uddybe dette lidt mere.
>
> Michael C.

Det kan du vælge i QuickTime kontolpanelet/systemindstillingen.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 29-07-03 12:23

> Det kan du vælge i QuickTime kontolpanelet/systemindstillingen.
Jeg kan vælge i Streaming-transport

a. HTTP port 80

b. UDP,RTS port 554, 7070 eller en valgfri port

Ingen af de muligheder giver resultat. Jeg kan ikke finde en TCP
mulighed.
Jeg er på Stofanet - kan der være noget der.

I insstillinger Streaming-Proxy er der også nogle valg, men ikke TCP

mvh

Michael C.

Fra : Jesper

Dato : 29-07-03 12:38

> [...]
> Jeg er på Stofanet - kan der være noget der.
>
> I insstillinger Streaming-Proxy er der også nogle valg, men ikke TCP

HTTP port 80 er TCP port 80. Du skal ikke vælge proxy, med mindre du går
på nettet via en proxyserver.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 30-07-03 17:12

> HTTP port 80 er TCP port 80. Du skal ikke vælge proxy, med mindre du går
> på nettet via en proxyserver.

Prøvet nu - samme resultat. Det er sådan at når der vises "overfør:
QuickTime Streaming" kan der ikke klikkes OK, kun annuller.
Måske ligger der noget der.

mvh

Michael C.

Fra : Jesper

Dato : 30-07-03 19:30

> Prøvet nu - samme resultat. Det er sådan at når der vises "overfør:
> QuickTime Streaming" kan der ikke klikkes OK, kun annuller.
> [...]

Start op fra system CD og reparér disktilladelserne og Harddisken og
reinstallér evt. QuickTime.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 01-08-03 16:18

> Start op fra system CD og reparér disktilladelserne og Harddisken og
> reinstallér evt. QuickTime.

Harddisken OK, men hvor finder jeg reparation af disktilladelserne på
system CD.

mvh

Michael C.

Fra : Jesper

Dato : 01-08-03 16:37

> Harddisken OK, men hvor finder jeg reparation af disktilladelserne på
> system CD.
>
> mvh
>
> Michael C.

Installer -> Disk Utility, Fanebladet 'First Aid' klik på 'Repair Disk
Permissions'
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 02-08-03 14:47

Hej Jesper

Jeg har ikke tidliger nævnt det, men det er OS 9.1 jeg kører.

Jeg er nok lidt tung i det, men du holder ud endnu.

> Installer -> Disk Utility, Fanebladet 'First Aid' klik på 'Repair Disk
> Permissions'

Det er sikkert en korrekt beskrivelse af løsningen du har givet mig, men
jeg kan ikke følge den.

Starter fra CD, prøver så med installering men kan ikke komme videre
(disk utility-first aid m.m.).

Har disk utility / diskværktøj men kan heller ikke der finde løsningen.

mvh

Michael C.

Fra : Jesper

Dato : 02-08-03 14:58

> [...]

> (disk utility-first aid m.m.).
>
> Har disk utility / diskværktøj men kan heller ikke der finde løsningen.

Du skal gå op under menuen "Installer" og derfra vælge Disk Utility,
klik på fanebladet First Aid og blik så på knappen Repair Disk
Permissions.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 02-08-03 16:53

Hej igen

Det er en tung elev du har med at gøre.

> Du skal gå op under menuen "Installer" og derfra vælge Disk Utility,
> klik på fanebladet First Aid og blik så på knappen Repair Disk
> Permissions.

Jeg starter fra CD. Uanset hvad jeg gør, har jeg kun menuerne æble,
arkiv, rediger, oversigt, speciel og hjælp.

Jeg kan ikke finde en menu -installer-.

Håber på din tålmodighed.

mvh

Michael C.

Fra : Jesper

Dato : 02-08-03 19:10

> [...]

> Jeg starter fra CD. Uanset hvad jeg gør, har jeg kun menuerne æble,
> arkiv, rediger, oversigt, speciel og hjælp.

MacOS X CD, ikke MacOS 9
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 03-08-03 07:01

> MacOS X CD, ikke MacOS 9

Har kun OS 9

mvh

Michael C.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-07-03 07:46

> [...]

> og jeg aktivere opdateringen. Hver gang får jeg meldingen -Pakkearkivet
> -QuickTime Streaming- kan ikke overføres. Serveren kan være

Prøv at kontakte Torsten Henningsen:

the@hemingways.dk

--
Med venlig hilsen Jesper