Biller og rullesten. 1900-musikfornyelsen ~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-07-03 13:29

Verdenshistoriens VIGTIGSTE ORKESTRE er Beatles + Rolling Stones

Louis Armstrongs New Orleans Stompers og Duke Ellingtons Big Band var
vigtige for den sensationelt nyskabende jazz, - jo da - og Wien Philharmoni
har også flyttet milepæle, men da efterkrigstiden massemedie-musikagenter
havde set solist-succes hos Elvis, Dylan og Donovan og små
rock&roll-fornyere, så skete tigerspringet

Og briterne fik æren af at markedsføre to sæt EN HÅNDFULD IDEALISTER, med
ydmyge navne - "BEATLES" = bille-insekter associerer til McCarty&Cos pæne
slikkede guitarplekter agtige "lange" hår, og en jødisk mellemkrigsdigter
havde talt om, at der ikke tror mos på en _RULLESTEN_, for fornyelse og
handling var tidens løsning.

Beatles startede med ufarlig mondæn Goethe-Schiller-romanblad kærlighedsfis
og MickJagger slænget vovede pelsen med IKKE AT KUNNE FÅ SATISFAKTION - og
ironi om mors psykofarmaka "little helper" - ikke særligt oprørsk.

" The devil does not stay where music is. Martin Luther

"¨Med musikkens hjelp nyter lidenskapene seg selv.Nietzsche

"Without music life would be a mistake.Friedrich Nietzsche

"Music is the most perfect artform. It never betrays its last secret.Oscar
Wilde

Musik giver universet en sjæl, den giver sindet vinger, fantasien flugt,
alvoren charme, og den giver munterhed og liv til alt. Platon

And the ones who were dancing were thourght to be insane, by those who could
not hear the music. Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-07-03 13:55

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alvoren charme, og den giver munterhed og liv til alt. Platon
>
> And the ones who were dancing were thourght to be insane, by those who

Det er fuldstændig 100 % Off-topic i dk.politik

FUT dk.kultur.musik

Kim

Fra : Chris

Dato : 28-07-03 16:32

On Mon, 28 Jul 2003 14:54:33 +0200, "Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk>
wrote:

<klip - en hel masse>

>Det er fuldstændig 100 % Off-topic i dk.politik

Du har derimod et problem med at citere.

Chris
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-07-03 17:47

"Chris" <chris_PRIVACY_@ngweb.biz> skrev i en meddelelse
> On Mon, 28 Jul 2003 14:54:33 +0200, "Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk>
> wrote:
>
> <klip - en hel masse>

> Du har derimod et problem med at citere.

Men jeg laver da i det mindste ikke netforurening ved at krydsposte i 500 NG
på én gang som Bo Warming gør.

Kim

Fra : Bo Warming

Dato : 29-07-03 08:31

Hullet i vandet
Leif Skov måtte lægge øre til mange verbale tæsk efter tragedien på Roskilde
Festival. Alligevel blev han et år mere og mener stadig i dag, at
integriteten er i orden.
http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=343480

"Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk> wrote in message
> Men jeg laver da i det mindste ikke netforurening ved at krydsposte i 500
NG
> på én gang som Bo Warming gør.

Musik og politik overlapper - ungdomsfestivalmusik er i høj grad pollitisk
internationalistisk indoktrinering

Jeg har højst xpostet i 3 ng og det sker sjældent og jeg har aldrig skrevet
offtopic

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-07-03 13:54

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse:

> Jeg har højst xpostet i 3 ng og det sker sjældent og jeg har aldrig
skrevet
> offtopic

Dette er jo lodret løgn!

Bare alene dette her indlæg krydspostede du i fire grupper, det er klart
netforurening og du bliver ved og ved selv om folk beder dig pænt om at
stoppe. Jeg derimod synes du er en psykopat og vil skide på at bede dig pænt
om noget som helst men ud fra det svine dig til så godt jeg kan med stor
fornøjelse.

Kim

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-07-03 13:57

"Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk> skrev i en meddelelse:
> Dette er jo lodret løgn!
>
> Bare alene dette her indlæg krydspostede du i fire grupper,

Jeg mener selvfølgelig strengens start.

Kim

Fra : Bo Warming

Dato : 30-07-03 09:50

> [...]
pænt
> om noget som helst men ud fra det svine dig til så godt jeg kan med stor

Endnu ingen har evnet at forsvare det udbredte netbetjentdogme om at
cross-post skader.

Jeg mener at når ontopic er xpost meget gavnlig.

Ingen har kunne argumentere for væsentlig OT hos mig.

At mure ng inde i isolationsfængsel og undlade at dk.familie.barn nyder godt
at børnerelevante hvepse-data fra dk.videnskab, er asocialt.
Berøringsangst fra ng til ng er irrationel og bør bekæmpes og man kan aldrig
gøre skade på nogen på usenet - ord kan ikke såre. Og killfilteret er
opfundet - men bruges ikke af masochister som Kim Larsen, for hvad skulel
han så brokke sig over?

Netforurening eksisterer kun ved kommerciel spam og mailbombning.
"At bede pænt om" er at begrunde - og der skal være stærke grunde for at man
ophører at være social gavnlig.

Fra : Esben

Dato : 30-07-03 10:12

> Endnu ingen har evnet at forsvare det udbredte netbetjentdogme om at
> cross-post skader.
>
> Jeg mener at når ontopic er xpost meget gavnlig.
>
> Ingen har kunne argumentere for væsentlig OT hos mig.

Men dog er det stadig rart at den der x-poster gør opmærksom på det, så når
man kan skriver et evt. svar også er opmærksom på at ens indlæg kan havne i
en ng man ikke er interesseret iat deltage i..

Esben

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-07-03 09:48

"Esben" <essus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse:

> [...]
> man kan skriver et evt. svar også er opmærksom på at ens indlæg kan havne
> en ng man ikke er interesseret iat deltage i..

HØRT !!!

vh
Kim

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-07-03 14:14

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> mumbled something in

Don't feed the troll !!

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Esben

Dato : 28-07-03 15:01

FYI :Indlægene bliver krydspostet

Esben

Fra : Bo Warming

Dato : 29-07-03 10:46

"Esben" <essus@stofanet.dk> wrote in message

> FYI :Indlægene bliver krydspostet

Hvilket ikke er forbudt

Når der er overlap i fundatser er det en god ide

Ng bør ikke have berøringsantgst imod anden ng

At bo i isolationscelle behøver ingen - www.usenet.dk giver frihed til at
gøre som jeg

Fra : Esben

Dato : 29-07-03 12:22

> Hvilket ikke er forbudt
>
> Når der er overlap i fundatser er det en god ide
>
> Ng bør ikke have berøringsantgst imod anden ng

Nej men så synes jeg det er en go idé at gøre opmærksom på det, så dem der
evt. svarer på indlæget er klar over det !
Esben

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-07-03 13:56

> Nej men så synes jeg det er en go idé at gøre opmærksom på det, så dem der
> evt. svarer på indlæget er klar over det !
> Esben

Opgiv ham, Esben!

Han er komplet idiot. Fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde.

vh
Kim

Fra : Geir Hongro

Dato : 29-07-03 23:21

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message
> Verdenshistoriens VIGTIGSTE ORKESTRE er Beatles + Rolling Stones

Beatles, ja, utvilsomt.
Men hvorfor Rolling Stones? De gjorde egentlig ikke stort annet enn å
kopiere svart musikk....

Beatles er i en klasse for seg (Elvis er oppskrytt....), men jeg vil nok
heller rangere Pink Floyd, David Bowie (OK, ikke et "orkester", men..),
Kraftwerk og noen andre som de (mer eller mindre objektivt) mest
betydningsfulle bak The Beatles.

Geir Hongrø

Fra : Troels

Dato : 30-07-03 22:54

<snip>

Men hvad var meningen med det indlæg?

/Troels

Fra : Bo Warming

Dato : 31-07-03 13:45

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
> <snip>
>
> Men hvad var meningen med det indlæg?

Hvilken sætning er svær at forstå?

Præciser.

der er vel ikke tvivl om at indlægget er ontopic, handlende om rockmusik.

Vedr Kim Larsens svar "Hørt" så mener jeg at så intetsigende svar spilder
folks tid, mere end egentlig spam fx kommerciel spam gør

Fra : Troels

Dato : 31-07-03 15:20

> Hvilken sætning er svær at forstå?

Du har ret... der er ikke noget af det der er svært at forstå, men hvad er
det ud over en lille sød historie om et par rockbands, uden nogen
konklusion?

> der er vel ikke tvivl om at indlægget er ontopic, handlende om rockmusik.

Næh.. det mener jeg heller ikke at have påstået. Du ser hvis ot-spøgelser
over alt...

/Troels

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-08-03 22:54

Bo Warming wrote:

> And the ones who were dancing were thourght to be insane, by those who could
> not hear the music. Nietzsche

Upåagtet hvad alle andre har skrevet i denne tråd, så er dette det mest
fornuftige og sammenhængende indlæg jeg har læst fra dig, Bo. Tak.

/David

Fra : Michael Castensen

Dato : 05-08-03 07:07

> Upåagtet hvad alle andre har skrevet i denne tråd, så er dette det mest
> fornuftige og sammenhængende indlæg jeg har læst fra dig, Bo. Tak.

Jeg plejer godt at kunne høre musikken, men jeg synes stadig, at folk som
danser må være sindsyge!

---

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-08-03 10:25

Michael Castensen wrote:

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> could

> Jeg plejer godt at kunne høre musikken, men jeg synes stadig, at folk som
> danser må være sindsyge!

Nu var det ikke den specifikke passage (som er et Nietzche-citat), men
hele _indlægget_ jeg snakkede om. Som jeg skrev.

/david