Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Feriepenge og fradrag
Fra : Peter

Dato : 28-07-03 12:49

Hej alle
1/5 startede jeg i nyt job
I juli måned holdt jeg 4 ugers ferie, på feriekort fra min tidligere
arbejdsgiver. I samme måned er min udbetalte løn fra min nuværende
arbejdsgiver på ca. 500,- (de trak de fire ugers ferie

Mit spørgsmål:
Er mit fradrag (ca. 8000) brugt for juli måned?

Hilsen
Peter

Fra : Nico de Jong

Dato : 28-07-03 13:00

"Peter" <peter@FJERNDETTEanderzen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejdsgiver på ca. 500,- (de trak de fire ugers ferie
>
> Mit spørgsmål:
> Er mit fradrag (ca. 8000) brugt for juli måned?

Du kan finde svaret på din lønseddel for juli måned

Nico

Fra : Peter

Dato : 28-07-03 14:31

Hej

ja og så alligevel.....

På min lønseddel synes jeg ikke jeg kan se det er brugt.

Der står bl.a. fradrag for de 4 ferie uger (xx.xxx kr) som minus, mens min
løn (xx.xxx kr) står på plussiden. De to ting trukket fra hinanden giver de
føromtalte ca. 500,- udbetalt.

Jeg kan ikke se om fradraget er brugt !!!

Hilsen
Peter

Fra : Nico de Jong

Dato : 28-07-03 15:38

> [...]
de
> føromtalte ca. 500,- udbetalt.
>
> Jeg kan ikke se om fradraget er brugt !!!

Det kan jeg ikke få til at hænge sammen.
Uanset hvad du tjener, skal der være 8% i arbejdsmarkedsbidrag og 1% til
pensionsordningen. Og så er der ATP, selvfølgelig.
Det lyder for mig som om dit fradrag har været større end din a-indkomst
(bruttoløn minus skatten. I så fald skal der stå en linie "a-skat 0"

Nico

Fra : Bo

Dato : 28-07-03 19:41

> [...]
> arbejdsgiver på ca. 500,- (de trak de fire ugers ferie
>
> Mit spørgsmål:
> Er mit fradrag (ca. 8000) brugt for juli måned?

Lad os få nogle sande tal på bordet, du har sløret dig og ingen ved hvem du er