Klikbart familietræ
Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 28-07-03 11:33

Jeg har lagt et klikbart familietræ ud på http://www.okta.dk/jorgensen/ -
ikke noget epokegørende, men jeg er lidt stolt af resultatet, som jeg synes
er blevet nydeligt. Det var oprindelig tænkt som selvstændige minitræer i
forbindelse med omtale af enkeltpersoner, beregnet til et hurtigt overblik
over personens placering i slægten; det skal de stadig bruges til, men nu
har de så også fået deres eget liv.

Træerne er kreeret i WinFamilys designmodul (som er ret smart, når man først
får hul på det), og der er efterfølgende taget et skærmdump, som er gjort
klikbart. Det lyder ret bøvlet, men med lidt overblik over processen, går
det som smurt. Efterfølgende rettelser kræver kun et nyt skærmdump med de
ændrede oplysninger - de klikbare områder ændrer sig jo ikke. Sidernes
baggrundsfarve er styret af et typografiark (CSS) og kan ændres med et
snuptag.

Jeg har valgt at sætte nulevende generationer i den "lukkede afdeling"
(fødenavn og fødselsår undtaget). Jeg vil ikke selv få kvababbelse over at
se min fødselsdato på nettet, men jeg ville blive sur over ikke at være
blevet spurgt først - og så er valget jo ikke så svært, uanset hvad reglerne
ellers måtte være.

....ja, det var bare det!

Mogens

Fra : KaNi

Dato : 29-07-03 22:45

Hej Mogens

> Jeg har lagt et klikbart familietræ ud på
http://www.okta.dk/jorgensen/ -

Jeg har selv WinFamily 6.01b, så det lyder spændende - det er bare
ærgerligt, at man, når man trykker på ovenstående link, får meddelelsen:
"Siden kan ikke vises"

Med venlig hilsen
KaNi

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 30-07-03 20:16

"KaNi" <KaNi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv WinFamily 6.01b, så det lyder spændende - det er bare
> ærgerligt, at man, når man trykker på ovenstående link, får meddelelsen:
> "Siden kan ikke vises"

StruerNet, som hoster mine sider, har ligget død et døgns tid, men er nu
genopstået. Lige nu er der i hvert fald hul igennem til
http://www.okta.dk/jorgensen/

Mogens

PS til Kani: Du kan hente en opdatering til version 6.02 hos producenten
(mens vi kigger MEGET langt efter version 7)

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 31-07-03 00:13

"Mogens Jørgensen" skrev i en meddelelse

> StruerNet, som hoster mine sider, har ligget død et døgns tid, men er nu
> genopstået. Lige nu er der i hvert fald hul igennem til
> http://www.okta.dk/jorgensen/

.... og skidter virker stadig i denne stille nattetime!

Jeg har tilføjet en ekstra anegeneration og tydeligere markeret, hvad der
kan og ikke kan klikkes på. Tak for private kommentarer.

Mogens