Hvorfor det ?
Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 28-07-03 00:30

Hvis jeg på http://ddd.dda.dk/asp/dddform2.asp laver en søgning med følgende
kriterier :

Navn : jens axelsen
Amt : præstø
Sogn : snesere
FT år : alle år
(resten af felterne tomme)

kommer der 0 poster

Hvis jeg laver nøjagtig samme søgning men kun for 1801 eller 1834 eller 1840
eller 1845 eller 1850 er der 1 post hvert sted.
Burde de 5 poster ikke fremkomme ved søgning i "alle år" ?

Med venlig hilsen

Niels Jørgen Engel

Fra : Keld Andersen

Dato : 28-07-03 01:11

Hej Niels!

Jeg har lige prøvet den samme søgning og fik alle fem frem i første forsøg.
Mon der kan have været større belastning på serveren, da du søgte?

Med venlig hilsen
Keld Andersen

E-mail: keld23@tiscali.dk
Web: http://home.tiscali.dk/keld23
Fladså Arkiv: http://fladsaa-arkiv.dk
Slægtshistorisk Forening for Sydsjælland: http://home.tiscali.dk/ssf25

Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 28-07-03 01:35

"Keld Andersen" <keld23@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Niels!
>
> Jeg har lige prøvet den samme søgning og fik alle fem frem i første
forsøg.
> Mon der kan have været større belastning på serveren, da du søgte?

Det er da muligvis forklaringen.
Efter jeg så dit svar prøvede jeg igen - og denne gang som du med alle 5 i
samme forsøg.

Med venlig hilsen
Niels Jørgen Engel

Fra : KaNi

Dato : 28-07-03 22:36

Hej Niels Jørgen Engel

[...]

kommer der 0 poster - ligesom, når du søger

Men hvis jeg søger på: http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

laver søgning på de samme data, får jeg 5 resultater.

Prøv det !!

Med venlig hilsen

KaNi

http://www.kandu.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 29-07-03 00:43

"KaNi" <KaNi.news@kandu.dk> wrote in message news:3f259800$0$48908$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Men hvis jeg søger på: http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp
>
> laver søgning på de samme data, får jeg 5 resultater.

PAA

http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

9 post(er) opfylder søgekriterium
Kilde: FT-1801
Navn: Jens Axelsen Køn: M
Alder: 2
Stilling i husstanden: deres børn Civilstand: Ugift
Sogn: Snesere Herred: Baarse
Amt: Præstø Stednavn: Snesere
Husstands-/familienr: 16.fam. Matr.nr/adresse: gårdmand
Indtastningsnr: B2145 Løbenr.: 845

http://ddd.dda.dk/asp/dddform2.asp

Tryk på <ctrl>+amt for hvert amt der skal søges i<

har aldrig virkede ordeligt

Retur til søgeside

0 post(er) opfylder søgekriterium

Retur til Søgeside

http://ddd.dda.dk/asp/dddform_uk.asp
Back

9 record(s) meets the search criteria
Source: FT-1850
Name: Jens Axelsen Sex: M
Age: 51 Marital status: Gift
Occupation: gårdmand, husfader Birth place: her i sognet, Snesere
Parish: Snesere District: Baarse
County: Præstø Place name: Snesere
Household-/family no: 3.fam. Title no/address: nr.3, en gård
No of families/house: 1
Source entry no: B7098 Record no.: 13

I want to be able search all of Denmark for a rare name

this county by county stuff givs the serve rmuch more work to do

Hugh W