Mac'er er djævelens værktøj...
Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 27-07-03 22:35

.... og Apple spreder darwinistisk/kommunistisk evolutionspropaganda.

<http://objective.jesussave.us/propaganda.html>

OK. Siden er 1 år gammel, men nu faldt jeg altså lige over den.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-07-03 23:02

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> ... og Apple spreder darwinistisk/kommunistisk evolutionspropaganda.
>
> <http://objective.jesussave.us/propaganda.html>
>
> OK. Siden er 1 år gammel, men nu faldt jeg altså lige over den.

Jeg håber det er en spøj... ellers er der godt nok nogen med forskruede
sind!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Karl Antz

Dato : 27-07-03 23:09

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg håber det er en spøj... ellers er der godt nok nogen med forskruede
> sind!

den er go' nok - fundamentalisterne i USA gi'r ikke arabiske
fundamentalister noget efter havd angår snæversyn ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-07-03 23:26

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> den er go' nok - fundamentalisterne i USA gi'r ikke arabiske
> fundamentalister noget efter havd angår snæversyn ...

Det er for vildt... hvordan kan den slags mennesker leve i et moderne
samfund? De må se sammensværgelser overalt.

Jeg sidder også lige og ser et program på Zulu, som skulle være om
overnaturlige hændelser. Istedet er det ægte amerikansk kristen
propaganda, forklædt som et videnskabeligt program der "tester" diverse
mystiske hændelser, som har med kristendommen at gøre.

Jeg er ret irriteret over, at Zulu viser den slags, uden at fortælle
ærligt hvad det egentlig handler om, men der må åbenbart være nogle
stærkt troende ansatte hos Zulu.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-03 05:23

Hej René

- Nej, det var skam ment i ramme alvor. Men det er da sørgeligt at se, at
den kristne tro skal bruges til den slags ævl og pladder. Og det undrer
mig endnu mere, at sitet stadig er oppe, da gruppen bag forlængst er
afgået ved en rolig og 'blid' død...

Da jeg for flere år siden første gang læste det og omtalen af gruppen
bag, var det en flok yderst rabbiate og særdeles skinsyge på den absolut
yderste højrefløj inden for den amerikanske baptiskkirke, der stod bag, -
og vel at mærke en gruppe, der er så fanatisk PC brugere, at der kun er
Wintels, der dur.

Vi havde det faktisk dengang det oppe at vende en tur i nogen af de
teologiske kredse, hvor jeg kommer, og iflg. nogle oplysninger derfra,
skulle flere af gruppen også enten være ansat eller tidligere ansatte hos
Microsoft.

- Og hvis endelig det skulle være så slemt, - hvorfor er så noget af
verdens bedste teologiske software udviklet til Mac... - Accordance,
LaGrafix (canadisk) osv... På forskerniveau er der internationalt set
forholdsvis mange Mac folk blandt teologer..

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 28-07-03 10:05

> [...]
> teologiske kredse, hvor jeg kommer, og iflg. nogle oplysninger derfra,
> skulle flere af gruppen også enten være ansat eller tidligere ansatte hos

Der er nogle, der mener at kunne se en glorie bag onkel Bills hovede på
denne side:

<http://www.microsoft.com/billgates/default.asp>

Men det hænger nok sammen med denne side: Rene MS allierer sig med
djævelens Apple

<http://www.texemarrs.com/121997/LOGO.HTM>

I øvrigt er den side jeg refererede til muligvis en hoax

<http://www.applelinks.com/articles/2002/04/20020423140855.shtml>

men hvis man kigger på de andre sider på sitet, tjaaa... så ved jeg ikke
rigtig.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 28-07-03 10:50

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> men hvis man kigger på de andre sider på sitet, tjaaa... så ved jeg ikke
> rigtig.

Og dog (for lige at snakke med mig selv):

Disse er vist i samme "familie", da de linker på tværs af hinanden.

<http://www.landoverbaptist.org/>
især: <http://www.landoverbaptist.org/staff> - læs billedteksten.
<http://sistertaffy.com/>
<http://www.bettybowers.com/>
<http://www.gwbush.com/>

Ja, undskyld det tiltagende OT-niveau, men jeg kom til at gå lidt i
selvsving, da jeg kom til at kigge nærmere på disse sites. Vildt altså!
Og rimeligt underholdende.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Karl Antz

Dato : 28-07-03 11:12

> [...]

> Ja, undskyld det tiltagende OT-niveau, men jeg kom til at gå lidt i
> selvsving, da jeg kom til at kigge nærmere på disse sites. Vildt altså!

prøv at kigge på nogle af fundamentalisternes sider hvor de beskæftiger
sig med harry potter - skrigende komisk!
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-03 14:52

Hej Thomas

Thomas Tvegaard wrote:

> Og dog (for lige at snakke med mig selv):
>
> Disse er vist i samme "familie", da de linker på tværs af hinanden.

> [...]

Ja, de er alle med i gruppen omkring "Jesus Sves Us" / "Jesus Saver", - altså
på den absolutte yderste højrefløj af menobaptisterne.

> Ja, undskyld det tiltagende OT-niveau, men jeg kom til at gå lidt i
> selvsving, da jeg kom til at kigge nærmere på disse sites. Vildt altså!
> Og rimeligt underholdende.

Vildt? - Nej, der er USMAGELIGT! - Magen til sammenblanding af teologi og
verdslighed skal man lede længe efter! - Så jeg forstår din ..hm... harme...

Som sagt, så er jeg selv ret konservativ teologisk set, men det kunne aldrig
falde mig ind at blande den slags ting sammen... For mig er en computer - Mac
- et redskab og ikke en religion, som de der grupper ellers går og tror.

mvh. Erik Rihcard

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 28-07-03 22:51

> Ja, de er alle med i gruppen omkring "Jesus Sves Us" / "Jesus Saver", -
> altså på den absolutte yderste højrefløj af menobaptisterne.

Undskyld, Erik. Men disse sites er parodier - à la The Onion.

Eksempelvis:

<http://www.gwbush.com> (nederst i vinduet "This Parody (c)2003 -
GWBush.com - All Rights Reserved" - klik på Disclaimer for mere) er i
"familie" med <http://www.whitehouse.org> (nederst: "a chickenhead
productions parody"), som har fået fru vicepræsidentens advokat på
nakken pga. manglende humoristisk sans
<http://www.whitehouse.org/administration/love_letter.asp>.

Og på forsiden af Whitehouse.org kan man under "Department of Faith"
læse mere hos Landover Baptist <http://www.landoverbaptist.org>, som
også er af samme slags. Fra Terms of Service: "The Landover Baptist
Church is a complete work of fiction. It is a satire/parody."

Fundamentalist-siderne er så umiddelbart overbevisende at man - som jeg
- hopper i fælden øjeblikkeligt. Der skal mere nærlæsning til, før det
dæmrer. Bush og Whitehouse siderne er åbenlyse parodier.

Det er værre med den oprindelige <http://objective.jesussave.us/>, den
er svær at greje. En Google-søgning giver ikke et entydigt svar:
<http://www.pandagon.net/archives/00001260.htm>.

Nå, det må være nok med det emne, videre...

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-07-03 15:19

Hej Thomas

Thomas Tvegaard wrote:

> [...]
> også er af samme slags. Fra Terms of Service: "The Landover Baptist
> Church is a complete work of fiction. It is a satire/parody."

OK, nogle af dem har jeg ikke været inde på i denne omgang. Men der findes
faktisk en menobaptistisk kirke, der hedder "Landower baptist Church" -
altså med 'w' og ikke 'v', - det var den, der snød mig her. Kirken er
opretttet af en vis Rev. Landower og det er en 'sort' baptiskkirke - altså
en kirke for sorte amerikanere.

> Fundamentalist-siderne er så umiddelbart overbevisende at man - som jeg
> - hopper i fælden øjeblikkeligt. Der skal mere nærlæsning til, før det
> dæmrer. Bush og Whitehouse siderne er åbenlyse parodier.

- Det var ikke 'Whitehouse' og 'Bush' linkene, jeg tænkte på.... Der findes
faktisk en hel del meget yderliggående kirkesamfund i USA. En del af dem har
nu deres egne hjemmesider, mens andre ikke har. Fælles for dem alle, er, at
de næsten udelukkende er udsprunget fra udbydergrupper fra baptisterne [The
Baptist Church of USA er en fællesorganisation af frie kirker], metodisterne
[The Metodist Congregations], Philadelphia-kirken [pinsekirken], apostolsk
kirke [The Apostolic Church] og den hollansk-reformerte kirke [the Lutheran
Reform Church]. Mange af dem er jo paraplyorganisationer over frie
kirkesamfund.

Jeg var en overgang med i CCN [ikke at forveksle med CNN) - Christian
Community Network, hvor jeg rent faktisk fandt flere af de der
ultra-ortodokse kirkesamfund. CCN har skiftet navn, men til hvad kan jeg
ikke huske her og nu, - så skal jeg hen i 'arkiverne' og finde mine gamle
passwords frem...

> [...]
> <http://www.pandagon.net/archives/00001260.htm>.
>
> Nå, det må være nok med det emne, videre...

Det giver jeg dig ret i! - Men iflg. en nu pensioneret professor fra
Michegan University R. Krauss, så er disse grupper endda særdeles aktive i
"The Bible Belt" og ind mod The Mid Western Terrotories - Oregon og
omliggende stater....

- Og for lige at gøre det her lidt mere seriøst, så er R. Krauss den mand,
der har stået for en meget stor del af arbejdet med at lave computerbaserede
Bibler - først og fremmest til Mac, - bl.a. MacBible fra Zondervan
Publishing House, Accordance fra Oak Ridge Software og medarbejder på The
GramCourt Project.

- Men spild ikke tiden på de der mere eller mindre odiøse grupper!

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-07-03 15:28

...Og så glemte jeg lige at nævne, at al indtastningsarbejdet på græsk,
aramaisk og hebraisk er lavet på hhv. Macintosh SE og på LC, - faktisk også til
det, der senere er kommet på Wintel platformen, - fx. BibleWorks for Windows og
BibleWindows..

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-03 15:05

Hej Thomas

Apropos... Så er vi i Nisus Software Inc. blevet beskyldt for at være
'Djævelens budbringer' af netop de samme grupper. - ene og alene fordi
programikonet er den gamle græske gud "Nisos" = 'Sendebudet", - altså ham,
der bringer budskaber frem fra sted til sted...

I parantes bemærket - så er de fleste af folkene bag Nisus Software polske
emigranter af jødisk og luthersk afstamning, - alle folk, der har måttet
flygte fra Polen pga. deres tro... - En undtagelse er vores marketing
manager, Dave Larson, han er svensker, - eller rettere hans farfar var det,
men det er jo næsten lige så galt - ...for en dansker..)

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-03 14:43

Thomas Tvegaard wrote:

> Der er nogle, der mener at kunne se en glorie bag onkel Bills hovede på
> denne side:
>
> <http://www.microsoft.com/billgates/default.asp>

Ha! - Jeg har ofte hørt selv ellers fornuftige mennesker i universitetskredse
omtale den gode hr. Gates som "fremtidens frelser".... Men uanset det, så er
det temmelig usmagelig over for folk, der tager deres kristne tro alvorlig -
vel at mærke ikke på den måde, som det fremstilles på sitet.

> Men det hænger nok sammen med denne side: Rene MS allierer sig med
> djævelens Apple
>
> <http://www.texemarrs.com/121997/LOGO.HTM>

Som teolog kan jeg jo komme med adskillige citater, der både vil kunne sætte
det ene og andet firma ind i samme sammenhæng... Men at høre Mr. Gates udtale
sig om, at '...vi jo lever i God's own country og derfor er nødt til at "take
care of his work", så får jeg rent ud wsagt kvalme.

> [...]
>
> <http://www.applelinks.com/articles/2002/04/20020423140855.shtml>
>
> men hvis man kigger på de andre sider på sitet, tjaaa... så ved jeg ikke

I radioen her i sidste uge (P1, lørdag formiddag) var der en amerikansk
professor i filosofi og medievidenskab, der advarede noget mod den uhæmmede
brug og tiltro til internettets lyksaligheder. Han mente, at netop med
internettet blev der åbnet op for så mange "impossible possibiilities", når
det gælder for konstruktion og tilgang til at have diverse sites liggende med
mere ellr mindre lødigt indhold. Han mente, at det ligefrem kunne være
fordummende i længden, fordi vi som brugere bare brugte løs - uhæmmet og
ukritisk.

Jehovas vidner mener også, at Apple Macintosh er 'djævelens opfindelse',
sammen med en gruppe af føromtalte menobaptister, samt en gruppe menonitter
fra Oak Ridge området har de "påvist", at _Apple Macintosh_ står for tallet
'666' - altså dyrets mærke = djævelens mærke, og at der i noget skjult
softwarekode i den firmware, der er installeret skulle ligge kodetal, der
påviser det, og at dem, der bruger denne computerplatform på dommens dag vil
blive blandt de første, der kastes i svovlsøen. (Læs om det i Johannes
Åbenbaring).

Jeg henviste i et andet indlæg til at det bedste teologiske software laves til
Mac, og det er rigtig. Jeg kender flere yderst konservative og
fundamentalistiske teologer, der med stor glæde bruger Mac, netop fordi den
har muligheder, som ingen andre platforme, når det fx. gælder for sprogstudier
og tekstsammenligning. Jeg regner mig selv som temmelig konservativ teologisk
set, og da de her 'djævle-Mac' sites kom frem var jeg på et tidspunkt inde og
have åbnet en firmware med MagsBug, men jeg kunne ikke få noget, der bare
lignede tallet 666 eller andre af de numerologiske henvisninger, de er kommet
med gennem tiden.

I det indlæg henviste jeg til både Accordance og LaGrafix. Accordance er fuldt
korrekt, men LaGrafix er det forlag, der udgiver softwaren fra GramCourt
University Theological Seminary i Ottawa. Det er fremragende software, som er
crossplatform og kan bruges på både Mac og PC, men kun på Mac kan man bruge
alle søgemaskinens funktioner. 'Pakken' på 3 CD'er koster bare den nette sum
af knap 35.000Dkr. + ca. 12.000kr. i opdateringer _årligt_.., - så det er
just ikke noget, enhver teologistuderende køber...

Men OK, jeg har da stadig nogle rester liggende af lidt ældre ting, men dog
stadig de officielle ting, der bruges, så hvis du/I kender teologistuderende,
der bruger Mac, så lad bare det gå videre...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Madsen

Dato : 28-07-03 10:02

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg håber det er en spøj... ellers er der godt nok nogen med forskruede
> sind!

Den er desværre god nok,- på flere amerikanske læreanstalter underviser
de end ikke i evolutionsteorien.

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-07-03 07:54

> [...]

> <http://objective.jesussave.us/propaganda.html>
>
> OK. Siden er 1 år gammel, men nu faldt jeg altså lige over den.

Hæ, hæ....tænk, at de overhovedet tør have en hjemmeside - nogen kunne
jo finde ud af, hvor de bor, uha - uha))))

Så I domænet?......Jesus redder os.....

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)