Prøver lige igen...
Fra : connie-toft

Dato : 27-07-03 15:28

Jeg spurgte d.25.7.03 om nogen havde erfaringer med Khao Lak. Uden held!
Vi kigger også lidt på Kho Chang, Koh Samet og områderne på fastlandet
omkring disse. Er der nogen der har erfaringer derfra?????
Andre gode tips modtages også gerne.

--
Connie

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-07-03 17:19

On Sun, 27 Jul 2003 16:28:15 +0200, "connie-toft"
<connie-toft@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg spurgte d.25.7.03 om nogen havde erfaringer med Khao Lak. Uden held!

Ingen har krav på svar her

>Vi kigger også lidt på Kho Chang, Koh Samet og områderne på fastlandet
>omkring disse. Er der nogen der har erfaringer derfra?????

og overdreven brug af ? er ikke velset.

Jeg var på Koh Chang, altså den i Trat-provinsen tæt ved grænsen til
Cambodia - der er flere øer med det navn, her i jan.-feb. Jeg var
meget tilfreds. Turismen er under hastig udbygning, men sålænge
lufthavnen i Trat ikke er færdig bliver den nok ikke overrendt på
grund af den lange køretur dertil. Byggeri over 2½ etage er forbudt.

Det var ikke stedet hvis man er til vildt natteliv, og det er det nok
stadig ikke. Derimod er der fine strande, bjerge og jungle og gode
snorkel- og dykkemuligheder især på de nærliggende mindre øer, som i
det hele taget er en sejltur værd.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : connie-toft

Dato : 27-07-03 18:59

Det var nu heller ikke for at "mase" og jeg ved godt jeg ikke har krav på
et svar! Men vi vil gerne har bestilt vores ferie pga planlægning på vores
arbejdspladser! Så sad der nogen med en masse gode/dårlige oplevelser kunne
det jo være fedt at "høre" om.

Så mange gange undskyld hvis jeg stødte nogen, for det var bestemt ikke min
mening.

--
Connie

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-07-03 19:46

On Sun, 27 Jul 2003 19:58:39 +0200, "connie-toft"
> [...]

>et svar! [...]

>Så mange gange undskyld hvis jeg stødte nogen, for det var bestemt ikke min

Nånåh ... i stedet for å' være krænket sku' du hellere fortælle om du
ku' bruge svaret. Se evt. også

http://www.koh-chang.com/Intro_Koh_Chang.html

Jeg har selv tænkt å' ta' tilbage dertil til vinter.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : connie-toft

Dato : 27-07-03 20:36

Ja tak, jeg kan godt bruge svaret. har lige kigget på dit link. Huha, kunne
pakke på 10 minutter, og dampe af!
Må jeg spørge hvor du boede sidst?? Det er lidt af en jungle at finde rundt
i alle de hoteller. Jeg har hørt bedst om White Sand Beach, men det hele ser
hamrende godt ud!

Connie, som snart er total rundforvirret!!!

Fra : Jesper

Dato : 27-07-03 19:04

Hejsa,
Khao Lak... Det afhænger meget af årstiden - vestkysten nord for Phuket får
RIGTIG meget regn på denne årstid, men fra november og frem til marts er det
fint. Stranden er gylden (sandet altså) sigtbarhed i vandet er elendig (dvs
ingen snorkling eller dykning tæt på land). Khao Lak er eksploderet som
charterturiststed de senere år og jeg følte at jeg var i en ren
tyskerkoloni... Der er ikke så mange "gang i den" tilbud endnu - det er et
"ungt" turistcenter. Jeg var der for dykningens skyld (liveaboard v. Similan
øerne) og jeg ville nok ikke tage dertil medmindre det var for at dykke.

Koh Samet er egentlig at foretrække - bedre vejr året rundt og mere modnet
turisme uden at være overrendt. Der er dog mange Thai turister, men det kan
faktisk også være sjovt at opleve.

Koh Chang - ingen erfaringer... Men hvis det er efter november kunne du
overveje den anden Koh Chang eller Koh Phayam ved Ranong på Thailands
vestkyst - skulle være rigtig dejligt.

Andre bud:
Ko Lipe i syd, hvis du har tid og det er efter november. Lidt lang rejsetid,
men den perfekte idyl.
Perhentian Island i det nordlige Malaysia, hvis det er fra nu af og frem til
november. Atter en gang en perfekt ø med lækker strand (Long Beach), god mad
og venlige mennesker.

Se evt billeder fra lokationer på site: yezber.dk

Hilsen Jesper

Fra : Martin

Dato : 27-07-03 20:27

Jesper skrev:

"Koh Samet er egentlig at foretrække - bedre vejr året rundt og mere modnet
turisme uden at være overrendt. Der er dog mange Thai turister, men det kan
faktisk også være sjovt at opleve."

Rart at høre - vi tager afsted på lørdag og skal være en uges tid på Koh
Samet. Vi er selvfølgelig meget spændte på vejret, men venner og kolleger
siger at vi ikke skal bekymre os )

Når vi kommer hjem i slutningen af august skal jeg nok lig give en melding
Koh Samet, Chiang Mai og Ko Tao.

Mvh. Martin

Fra : connie-toft

Dato : 27-07-03 20:39

Rigtig god tur, og jeg glæder mig til at høre om turen.
Jeg har nok bestilt når du kommer hjem, da vi helst skal aflevere
ferieplaner i den uge vi er på vej ind i!

Må indrømme at Koh Chang også ser ret tiltalende ud, men hvad det bliver,
jah det må den kommende uge vise!!