Hinshøj campingvogn
Fra : Janne Vestergaard

Dato : 27-07-03 13:05

Jeg har fået en Hinshøj forærende med el-bremser. Selve delen til bilen der
desværre forliste undervejs, så jeg skal se om jeg kan finde en anden. Er
der nogle der ved hvor man kan være heldig at finde sådan en?

Det skal lige sige at det er en vogn mine forældre solgte for ca. 10 år
siden til min moster, men den har faktisk kun stået stille siden, så der
skal jo laves en del, men jeg vil gerne være sikker på at den kan komme på
vejen inden jeg starter med at lave den?

Fra : Niels Sørensen

Dato : 28-07-03 07:58

Hej Jane

Elbremser hvad er det?
Prøv at henvende dig til Hinshøj Carvans i Ålum ved Randers, de må da
vide alt om den vogn, http://www.hinshoj.dk/

M.v.h.
Niels

Fra : Jan Nissen

Dato : 28-07-03 21:57

>Jeg har fået en Hinshøj forærende med el-bremser. Selve delen til bilen der
>desværre forliste undervejs, så jeg skal se om jeg kan finde en anden. Er
>der nogle der ved hvor man kan være heldig at finde sådan en?

Hej Janne
El-bremser kender jeg ikke noget til, men vi skal til træf i
veterancampingvogn klubben her i weekenden der vil jeg prøve at
bringe det op, det kunne jo være der var et klog hoved imellem. Ved du
hvad årgang campingvognen er eller har du mulighed for at poste et
billede af vognen Evt. nogle detaljer
www.veterancamping.dk
Mvh
Jan

Fra : sogs

Dato : 29-07-03 00:07

Jan Nissen wrote:

> [...]
du
> hvad årgang campingvognen er eller har du mulighed for at poste et

Talte sidste år med campist der fortalte om sin Svenske CV i blank
alu - rundbuestil, og sin US flyder til at trække, begge 100 % hvor
han trods flere l. motor løb varm i automat gearolien og måtte skifte
gearkasse.

CV havde elbremse, et system der totalt fjernede reaktionstiden (ha)
fra
traditionelle påløbsbremser, idet det omfatter en arm med trykfølsom
kontakt der elektronisk styrer bremsevirkningen.

Vognen var da han overtog den, 8-10 år gammel og han beklagede en
del, at den gamle ejer ikke havde underrettet ham om, at en komponent
i systemet var fejlbehæftet, så bremserne ikke kunne løsnes hvis
vognen kom over en vis temperatur, f.eks. parkeret i solen på en varm
parkeringsplads eller ved tjek ind til en plads. Fejlen blev straks
genkendt af forhandleren, men den tidligere ejer camperede mest i
køligere egne og havde kun oplevet det en enkelt gang, uden at
reflektere nærmere.

Første gang det skete for den nye ejer var netop ved et chek ind og
da han umidelbart ikke kunne frigøre bremserne på CV, blev den trukket
i kane til nærmeste plads inden for hegnet (kunne ikke mærkes, men
vagte opsigt) og han forsøgte at ringe til sælger, og den Svenske
forhandler - begge dele forgæves -

Efter nogen puslen uden at finde fejlen, ville han næste morgen flytte
vognen lidt bedre af vejen og opdagede forbavset, at den virkede fint
igen, når han satte trailerstikket på plads.

Det viste sig senere, at der selvfølgelig var gemt snedigt pannel med
en omskifter han ikke umidelbart havde gennemskuet, men at bremserne
selvfølgelig kunne kobles fra, hvis der var problemer, hvilket hans
bil ellers ikke havde svært ved at håndtere. Men altså pænest uden de
sorte streger. og rarest med bremserne i orden og tilkoblet.

Det hele blev selvfølgelig opklaret, men føleren kostede bare 3-4
tusinde og han talte stadig på knapper og havde nu opgivet sælger, der
mente vognen var købt som fundet. Surt

Men bortset fra det, et pragtfuldt system, og han virrede bare med
hovedet da jeg spurgte, hvordan med bremseservice? - så det er
åbenbart ikke et problem.

mvh sten