Hamster fylder meget i forhold til Outlook~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-07-03 19:03

Så melder der sig atter et Hamster ?.

Jeg har kørt med min Hamster siden 1/2-2003, og PT fylder mit Hamster
bibliotek lige under 1 gb. Heraf er det gruppe biblioteket der trækker det
tunge læs med 958 mb.

Det pudsige er hvis jeg kigger i mine Outlook Express filer, så fylder de
under 200 mb.

Hvad går galt, siden der kan være så stor forskel, jeg ville mene at det som
gruppen fylder i Hamster, burde den også fylde i OE biblioteket, men nej.

Anyone med et bud ?

Mvh.

Kim

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-03 19:14

Kim Jørgensen <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote:

> [...]
>
> Hvad går galt, siden der kan være så stor forskel, jeg ville mene at
> det som gruppen fylder i Hamster, burde den også fylde i OE

Er det ikke fordi du har sat OE til at slette meddelelser efter et vist
antal dage?

Funktioner-->Indstillinger--> og så fanebladet "vedligeholdelse". Fjern
makeringen i "Slet nyhedsmeddelelser efter XX dage".

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-07-03 19:28

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> wrote in message

> [...]
>
> Funktioner-->Indstillinger--> og så fanebladet "vedligeholdelse". Fjern
> makeringen i "Slet nyhedsmeddelelser efter XX dage".

Nej, den er slået fra, men der er hakket af compact meeseges in background,
måske det er der aben ligger begravet.

Egentlig ville jeg måske gerne have mine Hamsterfiler til at blive mindre,
men jeg syntes i starten at den hurtigt drønede indlæg ud, så nogle gode bud
på en kombination af indstillinger i Hamsterdyret ?

Mvh.

Kim

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 19:49

Kim Jørgensen skrev:

> [...]
> mindre, men jeg syntes i starten at den hurtigt drønede indlæg ud,
> så nogle gode bud på en kombination af indstillinger i

Prøv at åbne Hamster og tryk Ctrl + N. Det skulle gerne få dig ind til
gruppelisten. Ved at markere en gruppe og klikke på Indstillinger kan
du i feltet 'Antal dage artiklerne skal beholdes (efter hentning):',
bestemme hvor lang tid Hamster skal gemme artikler. Hvis den står til
0 så vil Hamster gemme dem for evigt og din Groups-mappe i Hamster vil
vokse sig større og større.

Madsen.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-07-03 19:58

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> bestemme hvor lang tid Hamster skal gemme artikler. Hvis den står til
> 0 så vil Hamster gemme dem for evigt og din Groups-mappe i Hamster vil

Er den ikke kun til at overrule standard instillingen ?, eller skal man tage
stilling til hver enkelt gruppe ?

MVh.

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-07-03 19:58

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 20:00

Carl Drud skrev:

> Jeg læste engang et eller andet sted, at man skulle sætte historie
> højere en artikel. Jeg kan bare ikke huske hvorfor.

I starten stod min historiefil lavere end den tid som jeg havde
valgt at gemme artikler i, og det gik helt i kage til sidst. Xnews
kunne ikke finde ud af hvilke artikler den havde hentet og hvilke
den ikke havde. Indlæg begyndte at optræde dobbelt, eller mere.

Efter råd her fra gruppen fik jeg den stillet op. Jeg har 2 grupper
som Hamster ikke får lov til at muge ud i, så jeg har valgt også at
stille historiefilen til 0. Efter at jeg har gjort det har jeg ikke
oplevet dobbeltindlæg. (Ikke udover de "rigtige" dobbeltindlæg som
oftest kommer via TDC forstås).

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 20:04

Carl Drud skrev:

> Men er det ikke under "konfiguration->Lokale servere" og fanebladet
> "NNTP" og antallet dage i feltet artikler der overordnet bestemmer?

Jo, det er den overordnede indstilling, så vidt jeg ved, men jeg har
så defineret forskellige dage for hver enkelt gruppe. (Jeg henter kun
omkring 30 grupper igennem Hamster).

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 20:38

Kim Jørgensen skrev:

> Som jeg ser det, kan jeg kun rydde op i hver enkelt fruppe, kan
> man ikke tage tyren ved hornene ig rydde op i hele butikken en
> gang for alle ?

Jo, hvis du går i Fil > Ryd op i alle filer. Et eller andet sted kan
du stille at Hamsteren selv skal rydde op engang imellem, for det
gør min da. Jeg husker bare ikke hvor, men jeg leder. :)

Madsen.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-07-03 20:57

> Jo, hvis du går i Fil > Ryd op i alle filer. Et eller andet sted kan
> du stille at Hamsteren selv skal rydde op engang imellem, for det
> gør min da. Jeg husker bare ikke hvor, men jeg leder. :)

Jep, så var den der...

Jeg troede at når man satte den til x antal dage i historie, at den så ville
slette dem, men jeg kunne jo godt se at jeg stadig kunne hente gamle indlæg
frem i OE.

Men ryd op i alle filer virkede, de fleste af mine grupper fik lov at vinke
farvel til ml 500 & 6000 indlæg, dog toppede en af edb salgsgrupperne med
18000 indlæg, alligevel en sjat.

Dette betød til at at starte med, en nedgang i mit Hamster bibliotek, fra
1gb. til 740 mb.

Så må jeg revidere min historie og se om jeg kan nedbringe det yderligere.

Tak for tipsne so far.

Mvh.

Kim

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 20:38

Carl Drud skrev:

> Se mit svar til Kim.

Jep, der står det jo ligefrem.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 20:53

Thomas Madsen skrev:

> Et eller andet sted kan du stille at Hamsteren selv skal rydde op
> engang imellem, for det gør min da. Jeg husker bare ikke hvor, men
> jeg leder. :)

Og opgiver, men det må være den indstilling i Hamster.ini som
hedder: purge.daily=1

Den skal stå i [Setup]-afsnittet.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 21:14

Carl Drud skrev:

> Konfiguration-->Automatisering og fanebladet "Generelt".

D'OH!

Madsen.

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-03 19:41

Kim Jørgensen <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote:

> Nej, den er slået fra, men der er hakket af compact meeseges in
> background, måske det er der aben ligger begravet.

Det burde det ikke, men det undrer mig at når makeringen i "Slet
meddelelser etc" ikke er makeret, at den så alligevel sletter dem. Måske
Madsen kan komme med et bud. Jeg mener bestemt emnet har været oppe før.

> Egentlig ville jeg måske gerne have mine Hamsterfiler til at blive
> mindre, men jeg syntes i starten at den hurtigt drønede indlæg ud, så
> nogle gode bud på en kombination af indstillinger i Hamsterdyret ?

Tjah det er vist meget individuelt hvor længe folk gemmer i Hamsteren.
Nogen har flere år, andre i halve. Jeg har selv sat artikler til 90
dage, Historie 120 dage og Kill log 3 dage. Jeg læste engang et eller
andet sted, at man skulle sætte historie højere en artikel. Jeg kan bare
ikke huske hvorfor.

Husk også køre "Ryd op i alle filer" (jeg formoder du har HKH's eller
Dino's danske sprogfil installeret).

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-07-03 19:57

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> wrote in message news:bfrtjv$h5u76

> [...]
> dage, Historie 120 dage og Kill log 3 dage. Jeg læste engang et eller
> andet sted, at man skulle sætte historie højere en artikel. Jeg kan bare

Min står til artikler 120, historie 7, og kill log 7.

Hvordan defineres forskellen på artikler & historie ?

Har efterspurgt det før, og ledt som en gal, men er der nogle der har et
link til den komplette hamstermanual ?

> Husk også køre "Ryd op i alle filer" (jeg formoder du har HKH's eller
> Dino's danske sprogfil installeret).

hhmm, det tror jeg ikke jeg har praktiseret, jeg troede ovenstående
indstillinger var nok, det må jeg lige kigge på.

Mvh.

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-07-03 20:01

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-03 19:57

> [...]

> bestemme hvor lang tid Hamster skal gemme artikler. Hvis den står til
> 0 så vil Hamster gemme dem for evigt og din Groups-mappe i Hamster vil

Undskyld jeg bryder ind.

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-03 20:10

Kim Jørgensen <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote:

> Min står til artikler 120, historie 7, og kill log 7.

Nu ved jeg hvordan du har med det tyske, men her er en side:

http://hamster.volker-gringmuth.de/newsserv_einstell.htm

ca. midt på siden.

In der History merkt sich dein Hamster, welche Artikel er schon hat und
welche nicht. Sie sollte mindestens so lange gehalten werden wie die
Artikel, eher noch etwas länger. Sonst kann es dir passieren, dass der
Hamster einen Artikel zwar im Bestand hat, aber sich gar nicht mehr
daran erinnert...

> Hvordan defineres forskellen på artikler & historie ?

Jeg ved det ikke nøjagtigt, men formoder historie kun er hamster msg
id'er, men artikel er den komplette ja gæt selv.

> Har efterspurgt det før, og ledt som en gal, men er der nogle der har
> et link til den komplette hamstermanual ?

Jeg formoder du har brugt den her:

http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

og ellers den tyske igen:

http://hamster.volker-gringmuth.de/

Det er dem jeg har brugt/bruger.

http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html

http://starcruiser.dk/hamstersiden/sprog/

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-03 20:15

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote:

> Nu ved jeg hvordan du har med det tyske, men her er en side:

Der skal naturligvis stå "Nu ved *ikke* hvordan......."

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-07-03 20:21

ved jeg hvordan du har med det tyske, men her er en side:

> Der skal naturligvis stå "Nu ved *ikke* hvordan......."

hhmm, balladen er at jeg har omtrent ligeså godt med tysk, som jeg har det
med, hebraisk, jidish, og hollands på højt niveau.

Derfor kunne det være cool, at få fingre i en engelsk model.

Et ? mere presser sig på, hvad gør man når man vil update sin version ?

Jeg kører PT Classic 2.0.0.0, og der er jo kommet noget nyere til siden jeg
fik nyt kæledyr.

Mvh.

Kim

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-03 20:21

> Som jeg ser det, kan jeg kun rydde op i hver enkelt fruppe, kan man
> ikke tage tyren ved hornene ig rydde op i hele butikken en gang for
> alle ?

Den skulle gerne tage alle grupper plus historie og kill-log.

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-03 20:19

> [...]
> kunne ikke finde ud af hvilke artikler den havde hentet og hvilke
> den ikke havde. Indlæg begyndte at optræde dobbelt, eller mere.

Se mit svar til Kim. Det kom mig i hu, hvor det var jeg havde set det.

> [...]
> stille historiefilen til 0. Efter at jeg har gjort det har jeg ikke
> oplevet dobbeltindlæg. (Ikke udover de "rigtige" dobbeltindlæg som

Det er også det der anbefales i det link jeg fandt, at historie skal
mindst være det samme som artikel, men helst højere.

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-03 20:37

> [...]

> hhmm, balladen er at jeg har omtrent ligeså godt med tysk, som jeg
> har det med, hebraisk, jidish, og hollands på højt niveau.

Jeg er ingenlunde ekspert, men med en ordbog i nærheden kan jeg da komme
nogenlunde igennem.

> Derfor kunne det være cool, at få fingre i en engelsk model.

Det er netop problemet. Jeg har i hvert fald ikke kunne finde nogle
udførlige på engelsk. De mest grundige og udførlige er på tysk.

> Et ? mere presser sig på, hvad gør man når man vil update sin version
> ?

Du pakker bare ud oven i den gamle. Blot skal du huske at lukke den ned
først (ikke bare minimere, men luk helt ned).

> Jeg kører PT Classic 2.0.0.0, og der er jo kommet noget nyere til
> siden jeg fik nyt kæledyr.

Ja der er ver. 2.0.2.1 (beta version).

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-03 20:57