Family search
Fra : Lykke Juhler

Dato : 25-07-03 10:32

Hej Allesammen

Jeg har mange gange været inde på Family search (jeg kan ikke huske hvad det
er kirken nu lige hedder på dansk), uden det store held.

Igår var jeg så heldig at jeg pludselig fandt 7-8 hele generationer derinde
i direkte linje til min mands tipoldemor. Det var jo noget af en
gevinst, -eller rettere et kæmpe udgangspunkt for den videre forskning.

Til min egen store frustration, kunne jeg faktisk ikke finde ud af at bruge
"family search" rigtigt, -og brugte mange timer på at få de fantastiske
oplysninger downloaded til min egen computer.

Jeg mangler en forklaring på, hvad de enkelte søgemuligheder egentlig gemmer
på, da mange af navnene jo dukker op 25 gange med "næsten" de samme
oplysninger.

Da jeg var inde i Ancestral File, fandt jeg manden Johan Alfred Blomquist,
f. 09 juli 1861 Waxjo Kronoberg Sweden.
Hvis jeg der gik ind på Pedigree Chart, fik jeg den fuldstændige slægtstavle
frem.
Hvis jeg så downloadede den som Gedcom, -og importerede den i BK6 (som jeg
tilfældigvis bruger), så fik jeg kun de personer frem der var på
skærmen----ikke de ældre generationer som ved hjælp af pile var vist til
også at høre til.
DVS jeg kunne ikke downloade den fulde familie af en gang.

Hvad gemmer ordene Ancestral File, Census, International Genealogical Index,
Pedigree Resource File og Vital Records Index på i "family search"?.
Det er altså ikke bare den egentlige oversættelse jeg leder efter, for den
kan jeg slå op i ordbogen, -næ det er mere hvad de er brugt til i denne
database.

Jeg forsøgte også efterfølgende at downloade de sidste slægtsled og
importere dem i BK, hvilket resulterede i at de personer der så tilfældigvis
kom med ved flere dowloadninger pludselig blev registreret flere gange.

BK kunne ikke finde ud af (nej jeg kunne ikke finde ud af at få BK til) at
slå de samme personer sammen, -pludselig havde jeg jo 5 personer med samme
data men med hver sit BK-nr. (De ekstra nr. måtte jeg slette manuelt)
Ja jeg ved godt at jeg nok har båret mig klovnet ad men jeg fik faktisk en
masse arbejde ud af det hele, -og har altså ikke fået løst problemet helt.

Det nemmeste vill være hvis jeg kunne slette hele møget i BK og så downloade
den fulde slægtstavle fra Johan Alfred Blomquist i Gedcom og importere den
påny i BK og derved skulle den jo ligge der en gang for alle til videre
brug.

Men jeg tror faktisk at jeg kunne få meget mere ud af Family search, hvis
jeg forstod lidt mere om de oplysninger de egentlig giver.

Hvem kan hjælpe med de forklaringer som selv JEG kan forstå?

Hilsen
Lykke Juhler
fam.juhler@tcnmail.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-07-03 14:50

"Lykke Juhler" <fam.juhler@tcnmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Allesammen
>
> Jeg har mange gange været inde på Family search (jeg kan ikke huske hvad
det
> er kirken nu lige hedder på dansk), uden det store held.

Jeg skal nok give en forklaring en gang her i weekenden,
jeg har lidt travlt lige nu, jeg skal have besøg af min
hidtil ukendte fætter i aften - han er 55! Så jeg
glæder mig.

Mvh. Bodil.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-07-03 15:38

Fri, 25 Jul 2003 15:50:25 +0200, skrev Bodil Grove Christensen:

> Jeg skal have besøg af min hidtil ukendte fætter i aften - han er 55!
> Så jeg glæder mig.

Ja, der ville jo ikke have været meget ved at få besøg af en fætter på
95. Vi glæder os til at høre om hvordan det gik

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-07-03 23:25

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der ville jo ikke have været meget ved at få besøg af en fætter på
> 95. Vi glæder os til at høre om hvordan det gik

Hej allesammen!

Det gik bare rigtig godt, han er et dejligt menneske!
Vi hyggede os rigtig meget, og faktisk havde vi en rigtig
sjov oplevelse, da vi sad og kiggede restene af min mors
familiealbum igennem. Lige pludselig sagde han: Der er jeg!
Og der sad en lille fyr på ca. 5 år, som jeg aldrig havde vidst,
hvem var - men det var altså min "ukendte" fætter.
Han fik en CD med hjem med en masse familiebilleder på,
og fik nu fornøjelsen af at kunne vise billeder frem til sin egen
familie her i weekend'en.

Jeg skal nok vende tilbage med svaret omkring Familysearch
senere her i weekend'en -formodentlig søndag aften, da vi
er meget optaget af "Vildbjerg Cup" denne uge. Og svaret
skal bestemt komme her i ng.

Mvh. Bodil.

Fra : Hans Poulsen

Dato : 25-07-03 21:58

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in message news:<3f21359f$0$24649$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> jeg har lidt travlt lige nu, jeg skal have besøg af min
> hidtil ukendte fætter i aften - han er 55! Så jeg

Kære Bodil.

Forhåbentlig giver du Lykke Juhler en forklaring her i foraet og ikke
gennem en privat mail, da jeg tror, at vi er mange, der gerne vil have
udvidet vores horisont. I adskillige år har jeg benyttet FamilySearch,
men stiller sommetider mig selv nogle spørgsmål, der ligger tæt op ad
Lykke Juhlers.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : bente vinding jensen

Dato : 25-07-03 22:41

Hans Poulsen <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c96423a7.0307251257.76e572d@posting.google.com...
> [...]
> udvidet vores horisont. I adskillige år har jeg benyttet FamilySearch,
> men stiller sommetider mig selv nogle spørgsmål, der ligger tæt op ad

Det samme her
Med venlig hilsen
Bente Vinding Jensen

Fra : Varla

Dato : 26-07-03 08:17

Det samme her.
mvh. Ejvind

http://www.kandu.dk/

Fra : Eva Pedersen

Dato : 26-07-03 19:41

Hej Alle

Jeg har fundet en vejledning til Familysearch på dansk af A.M.
Krogh-Thomsen. Den giver god forklaring på de
forskellinge baser og den har hjulpet mig til at forstå Familysearch meget
bedre og jeg er rigtig glad for den.
Hermed et link til siden....til alle interesserede..

http://www.genealogi-kbh.dk/sidste.htm

Venlig hilsen
Eva Pedersen

Lykke Juhler <fam.juhler@tcnmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bfqtfn$7c2$1@sunsite.dk...

Fra : H.H Jacobsen

Dato : 06-08-03 10:29

Jeg har for et par dage siden fået en liste med navne på "forsvundne"
familiemedlemmer, så mon ikke jeg vil blive glad for
at have fundet dette svar ? Iøvrigt har jeg også brugt Brothers Keepers til
mine data, - og er blevet mere og mere skuffet og irriteret over det, -
mildt sagt så er meget i dette store meget udbredte program, efter min
mening noget rod og lidt af noget sjusk Jeg vil i hvert tilfælde ikke
betale for en registrering før jeg er sikker på der bl.a. er fundet en
løsning på det
problem der er med dobbelte registreringer der opstår ved indlæsning af
andres datafiler.
Henning H. Jacobsen