Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Min. beløb på "orange" arbejde ?
Fra : Brian

Dato : 24-07-03 22:43

Hejsa

Jeg er uddannet elektronik mekaniker, og overvejer at sætte en lille seddel
op i den lokale brugs, hvor jeg vil tilbyde rep. af Radio/TV.

Så kom jeg jo i tvivl om det nu er lovligt ?
Er der en minimums grænse på indtjeningen, før det bliver "for sort", eller
hvordan forholder det sig ?

Jeg snakkede med en bekendt om det, der selv kører lidt ved siden af, der
sagde at det var ikke ulovligt sålænge man ikke kom over et bestemt beløb,
han ikke lige kunne huske!

Så... hvad og hvor meget er tilladt ?

/Brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-07-03 23:06

Brian wrote:

> Er der en minimums grænse på indtjeningen, før det bliver "for sort", eller
> hvordan forholder det sig ?

Alt hvad du tjener skal opgives til skattevæsenet på din selvangivelse.

> Jeg snakkede med en bekendt om det, der selv kører lidt ved siden af, der
> sagde at det var ikke ulovligt sålænge man ikke kom over et bestemt beløb,
> han ikke lige kunne huske!

Måske han tænker på momsen. Du skal momsregistreres, hvis du omsætter
eller forventer at omsætte for mere end 50.000 kroner om året. Skatten
slipper du ikke for, hvis du vil være lovlydig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Brian

Dato : 25-07-03 18:55

Kim Ludvigsen wrote:

> Alt hvad du tjener skal opgives til skattevæsenet på din
> selvangivelse.

Jaa, det er klart :(

> Måske han tænker på momsen. Du skal momsregistreres, hvis du omsætter
> eller forventer at omsætte for mere end 50.000 kroner om året. Skatten
> slipper du ikke for, hvis du vil være lovlydig.

Okay, det har nok været den grænse han har omtalt.
Tak for svarene

/Brian

Fra : Andrew Wilson

Dato : 25-07-03 11:31

Kun i Danmark ville sådan et spørgsmål være spurt

Men kan vi godt hobe på at venstre sætter skat ned.

Andrew Wilson

Fra : Dunk

Dato : 25-07-03 13:24

"Andrew Wilson" <bluemalov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kun i Danmark ville sådan et spørgsmål være spurt

Hvordan spurter man et spørgsmål ?

Venligst
Dunk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-03 13:58

Dunk wrote:

> Hvordan spurter man et spørgsmål ?

Man spørger meget hurtigt.

FUT: news:dk.kultur.sprog

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Dunk

Dato : 25-07-03 14:23

> FUT: news:dk.kultur.sprog

Jeg har mig gerne frabedt, at du griber ind i en debat med det eneste formål
at afspore den ved at futte den et eller andet andet sted hen.
Det tjener ikke noget formål andet end at forvirre både der hvor den bliver
knækket og der hvor den helt umotiveret starter.

Venligst
Dunk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 25-07-03 18:11

On Fri, 25 Jul 2003 15:22:35 +0200, "Dunk"
<091255slet@iname.com> wrote:

> [...]

>Det tjener ikke noget formål andet end at forvirre både der hvor den bliver
>knækket og der hvor den helt umotiveret starter.

Når indholdet i en tråd udvikler sig således at den ikke
længere holder sig til gruppens fundats, så er den OFF TOPIC
i gruppen og skal derfor FUTtes til den korrekte gruppe,
hvorfor Kim har gjort det helt rigtige.

Kritik/debat af hvordan man opfører sig på Usenet hører til
i dk.admin.netikette

FUT: dk.admin.netikette

Mvh
Knud

Fra : Dunk

Dato : 25-07-03 18:32

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor Kim har gjort det helt rigtige.
>
> Kritik/debat af hvordan man opfører sig på Usenet hører til

Jeg er dybt uenig i, at man andre skal futte rundt med en debat. Det eneste
det handler om, er at man vil stoppe dialogen uanset hvor relevant eller
irrelevant den måtte være. Så kan man jop altid sende debatten et sted hen,
hvor debatdeltagerne ikke opholder sig. Det skaber frustration for den, som
har startet debatten, for dem som deltager i den og for dem som i en
tilfældig tråd modtager indlæg revet ud af en anden sammenhæng.
Derfor må jeg endnu engang påpege: 'Du eller andre skal ikke FUTTE nogen af
mine indlæg nogen som helst steder hen.

Fortsat lidt venlig hilsen
Dunk

Fra : Brian

Dato : 25-07-03 19:03

Dunk wrote:
> Så kan man jop altid sende
> debatten et sted hen, hvor debatdeltagerne ikke opholder sig.

Hvad betyder "jop" ?

> Det
> skaber frustration for den, som har startet debatten, for dem som
> deltager i den og for dem som i en tilfældig tråd modtager indlæg
> revet ud af en anden sammenhæng.

Det eneste der frustrerer mig, er dit unødvendige flueknepperi.....

/Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-07-03 16:49

"Dunk" <091255slet@iname.com> skrev i en meddelelse news:3f2169ad$0$13158

> Derfor må jeg endnu engang påpege: 'Du eller andre skal ikke FUTTE nogen af
> mine indlæg nogen som helst steder hen.

Heldigvis er det ikke noget, du bestemmer

Claus

Fra : RuneR

Dato : 25-07-03 18:05

Dunk wrote:
> "Andrew Wilson" <bluemalov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Hvordan spurter man et spørgsmål ?
>
> Venligst
> Dunk

Citat usenet...

Man må ikke glemme, at folk på Usenet er meget forskellige. Vi har
forskellig uddannelse, alder, erfaring og baggrund - og der skal helst være
plads til os alle. Uanset om vi er gode til at stave og udtrykke os på
skrift eller ej. Og uanset hvor længe vi har været på Usenet. Derfor er
overbærenhed og forståelse også vigtigte elementer i debatterne, hvis alle
skal høres, forstås og tages alvorligt. Undlad at kommentere sdavefegl.

Fra : Dunk

Dato : 25-07-03 18:27

"RuneR" <rune@FJERNDETTErohleder.nu> skrev i en meddelelse
> Undlad at kommentere sdavefegl.

Hvad fanden er sdavefegl ?

Det mindste man kan forlange er vel at folk staver nogenlunde korrekt uanset
hvilken baggrund de i øvrigt har - i hvert fald forbeholder jeg mig retten
til at kommentere fejl, som jeg mener er forstyrrende.

Venligst
Dunk

Fra : Brian

Dato : 25-07-03 19:05

Dunk wrote:

> Hvad fanden er sdavefegl ?

I dette tilfælde, er det humor :)

> Det mindste man kan forlange er vel at folk staver nogenlunde korrekt
> uanset hvilken baggrund de i øvrigt har

Godt man ikke er ordblind, man føler sig da hurtigt udstødt af dig!

>- i hvert fald forbeholder
> jeg mig retten til at kommentere fejl, som jeg mener er forstyrrende.

Og du synes at "spurt" istedet for spurgt/stillet er forstyrrende ?

/Brian

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-07-03 10:13

On Fri, 25 Jul 2003 19:26:39 +0200, "Dunk"
<091255slet@iname.com> wrote:

>Det mindste man kan forlange er vel at folk staver nogenlunde korrekt uanset
>hvilken baggrund de i øvrigt har - i hvert fald forbeholder jeg mig retten
>til at kommentere fejl, som jeg mener er forstyrrende.

Du er ganske OFF TOPIC i denne gruppe, og hvis ikke det var
fordi jeg var en så gemytlig person så kunne jeg godt finde
på at klage til din udbyder da dine kommentarer i denne
gruppe er ganske forstyrrende

dk.penge er hverken til at debatere opførsel på usenet eller
brok over andre. Tag og besøg http://www.usenet.dk og lær
hvordan man gebærder dig i dette medie.

FUT: dk.admin.netikette
(Overruling af denne FUT kan meget vel udløse en klage til
udbyder)

/Knud

Fra : Dunk

Dato : 26-07-03 12:13

> FUT: dk.admin.netikette
> (Overruling af denne FUT kan meget vel udløse en klage til
> udbyder)

Hr. Knud Berggreen har mig bekendt ingen kompetance til at bestemme, hvor
jeg skal placere mine indlæg. Jeg håber da heller ikke at nogen udbydere vil
tage en klage på den baggrund seriøst.

Venligst
Dunk

Fra : Jens G

Dato : 25-07-03 15:33

On Thu, 24 Jul 2003 23:42:47 +0200, "Brian"
<brian@mailNOSPAM.tele5.dk> wrote:

>Jeg er uddannet elektronik mekaniker, og overvejer at sætte en lille seddel
>op i den lokale brugs, hvor jeg vil tilbyde rep. af Radio/TV.

Som andre allerede har skrevet, skal du opgive alt hvad du tjener på
selvangivelsen.

En anden ting du skal tænke på er erstatningsansvar.
Hvad gør du hvis et TV kommer til rep., f.eks. for en banal lydfejl,
og du kommer til at ødelægge billedrøret, ridse kabinettet, eller
forårsager andre omkostningstunge fejl? Kunden vil næppe acceptere at
skulle betale.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Brian

Dato : 25-07-03 18:57

Jens G wrote:

> Som andre allerede har skrevet, skal du opgive alt hvad du tjener på
> selvangivelsen.

Jeps, det vidste jeg jo egentlig godt, den var bare smuttet i et øjebliks
kådhed ;)

> [...]
> og du kommer til at ødelægge billedrøret, ridse kabinettet, eller
> forårsager andre omkostningstunge fejl? Kunden vil næppe acceptere at

Den tid, den sorg.... sagt lidt groft.
Selvfølgelig har jeg tænkt på det, men indtil videre (7,9,13) er det aldrig
sket endnu, og jeg har arbejdet med den slags nogen år....

Takker for svaret

/Brian